پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

مشخصات ظاهری پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a :

یکی دیگر از پرینترهای تک کاره‌ی کمپانی اچ پی که هم از نظر ابعاد بسیار سبک و جمع و جور است و هم ساختار فوق العاده‌ای دارد پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a است. این محصول کارامد در ابعاد ۲۲۲*۱۹۸*۳۷۸ و وزن ۴٫۹ کیلو گرم طراحی وتولید شده است؛ که از نظر ابعادی کوچک و ظریف بوده و حتی روی یک میز کوچک گوشه‌ی اتاق کار یا اتاق شخصی شما در منزل و یا روی میز کارتان جا می‌گیرد؛ ضمن اینکه بدون زحمت و دردسر قابل حمل و جابه‌جایی نیز می‌باشد. ظاهر آن ساده و شیک بوده و بدنه‌ی آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. رنگ آن سفید می‌باشد و به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. تکنولوژی چاپ آن لیزری بوده و کاربری آن پرینت است؛ نوع چاپ این دستگاه کاربردی تک رنگ در سایز A4، با رزولوشن dpi600*600 است. گفتنی است که پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a، دارای ۸ مگابایت حافظه، و پردازنده‌ی آن هم ۵۰۰ مگاهرتز است سرعت چاپ سیاه و سفید در آن ۱۹ برگ در دقیقه و توان کار ماهانه برابر با ۵۰۰۰ برگ دارد.

نا گفته نماند که قابلیت چاپ دو رو و همچنین چاپ روی سی‌دی را ندارد؛ بنابراین اگر نیازمند چاپ دوطرفه بودید باید آن را بطور دستی انجام دهید. ظرفیت سینی ورودی کاغذ در این محصول خوش ساخت ۱۵۰ برگ و ظرفیت سینی خروجی کاغذ در آن ۱۰۰ برگ است. نوع تونر یا کارتریج آن ۴۴A با کارکرد ۱۲۰۰ است که فقط برای پرینت گرفتن از اسناد و مدارک کاربرد داشته و دستگاه را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف خانگی و محیط‌های کاری و اداری که حجم کار پایینی دارند کرده است. لازم به ذکر است که این دستگاه خوش ساخت قابلیت کپی، اسکن و فکس مدارک شما را نداشته و به همین جهت کلیدهای کنترلی که روی آن تعبیه شده‌اند نیز محدود و واضح می‌باشند و کار کردن با آن هم آسان است. پورت اتصالی پرینتر M15a، یو‌اس‌بی ۲٫۰ است که می‌توانید از طریق آن دستگاه را به کامپیوتر وصل و اسناد و مدارک خود را پرینت نمایید زیرا فناوری اتصال از طریق بلوتوث یا وای‌فای برای آن در نظر گرفته نشده است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

نام تجاری: HP
فناوری اتصال: USB
فناوری چاپ: لیزر
ویژگی خاص: تک رنگ
رنگ: سفید
نام مدل: Laserjet Pro M15a
خروجی چاپگر: تک رنگ
حداکثر سرعت چاپ تک رنگ: ۱۹ برگ در دقیقه
سیستم عامل: ویندوز ۱۰

نقد و بررسی پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a :

همانطور که گفتیم پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a، یک پرینتر لیزری است که در دسته‌ی دستگاه‌های تک کاره‌ی کمپانی اچ پی قرار می‌گیرد. این دستگاه جمع و جور و سبک به راحتی در اتاق کار کوچک شما جا گیر شده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند؛ از لحاظ قیمت هم بسیار مقرون به صرفه بوده و هر کاربری قدرت خرید آن را دارد و در بازه قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیون میتوان آن را خریداری کرد اگر چه با توجه به نوسات بازار، این قیمت قابل تغییر نیز می‌باشد. گفتنی است که دکمه‌هایی لمسی جهت انجام عملیات چاپ در قسمت چپ این دستگاه کارگذاری شده و در قسمت پشت آن نیز پورت usb و پورت کابل تعبیه شده است. لازم به ذکر است که برای این مدل محصول فقط یک ورودی کاغذ و یک گیره‌ی کاغذ جهت نگهداری کاغذهای سفید طراحی شده است. شرکت خوش نام اچ پی برای این محصول کارامد از سیستم عامل‌های ویندوز ۷، ویندوز ۸، ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ استفاده کرده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید این دستگاه HP Auto-On Auto-Off است که هنگام بیکاری و استفاده نکردن از آن، به طور خودکار به حالت خاموشی رفته و زمانی که دستور پرینت را ارسال کنید مجدداً شروع به کار می‌نمایند این قابلیت در مصرف انرژی صرفه جویی به سزایی دارد. یکی دیگر از نکاتی که لازم است ذکر شود این است صدای این دستگاه هنگام کار کم نبوده و تا حدی هم بلند می‌باشد اما نه آنقدر که غیر قابل تحمل باشد. از سویی دیگر قابلیت‌ها و سرعت چاپ آن طوری است که بتوانید به راحتی از این مورد چشم پوشی نمایید. همانطور که اشاره کردیم قدرت چاپ پرینتر لیزری اچ پی مدل  Laserget Pro M15a، ماهیانه ۸۰۰۰ برگه می‌باشد که کمپانی اچ پی جهت استفاده‌ی بهتر و طول عمر دستگاه توصیه کرده بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برگ با آن چاپ نمایید. این پرینتر کاربردی تک کاره است و برای افراد و شرکت‌هایی که نیازمند چاپ اسناد رنگی یا چاپ با کیفیت عکس هستند گزینه‌ی مناسبی نمی‌باشد این دستگاه بیشتر برای کارهای اداری سبک، مدارس و مصارف خانگی ایده‌آل است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

خرید پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a :

توجه داشته باشید که هنگام خرید پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a یا هر مدل دیگری لازم است فاکتورهای زیادی را مد نظر بگیرید از جمله عناوین مهمی که لازم است درباره‌ی دستگاهی که قصد خرید آن را دارید بدانید می‌توان به کارتریج، سرعت چاپ، توانایی چاپ در دقیقه، قابلیت‌های محصول، حافظه، توان کار ماهیانه و… از لحاظ ظاهری هم وزن و ابعاد آن اشاره کرد. گفتنی است که این پرینتر کارامد دارای تمامی ویژگی‌های مهمی که یک محصول مصارف اداری و خانگی باید داشته باشد؛ می‌باشد از همین رو می‌توانید با خیال راحت آن را از نمایندگی اچ پی خریداری و در محل کار خود در کمترین جای ممکن نصب نمایید.

مشخصات کاغذی که می‌توان برای پرینتر اچ پی استفاده کرد :

همانطور که می‌دانید پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a، دارای ظرفیت ورودی حداکثر ۱۵۰ برگ و ظرفیت خروجی ۱۰۰ برگ را دارد؛ سایز کاغذ استفاده شده در این دستگاه A4,A5,A6,Envelopes (C5,DL),Custom و از نوع نامه، کارت پستال، لیبل و.. است؛ همچنین وزن کاغذهای استفاده شده در دستگاه بین ۶۰ تا ۱۶۳ گرم و در ابعاد ۱۰۵*۱۴۸ تا ۲۱۶ و ۲۹۷ میلی‌متر می‌باشند.

مشخصات سیستم عامل‌ :

لازم به ذکر است که پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a، سازگاری کافی با اکثر سیستم عامل‌های روز دنیا را دارد، از جمله

می‌توان به ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱، و حتی سیستم عامل‌های قدیمی‌تر مانند ویندوز ۷ و ویندوز ۸ نیز اشاره کرد.

مشخصات منبع تغذیه / باتری :

نا گفته نماند که پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a، دارای تکنولوژی صرفه جویی در انرژی بوده که باعث می‌شود دستگاه هنگام بیکاری و استفاده نشدن به طور خودکار خاموش شده و بعد از صدور درستور پرینت توسط شما مجدداً به کار بیفتد؛ مشخصات منبع تغذیه‌ی آن ۲۴۰-۲۲۰ ولت و ۵۰ تا ۶۰ هرتز است؛ توان مصرفی دستگاه زمانی که بیکار است ۰٫۱ وات و هنگام استفاده ۲۱۰ وات است؛ همچنین در حالت Ready و Sleep نیز ۲٫۲ و ۰٫۴ وات می‌باشد. گفتنی است که توان مصرفی پرینتر در حالت auto-off/wake on USB هم ۰٫۴ وات است.

مشخصات محیط کاری :

از جمله مشخصات کاربردی که می‌توان برای پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a، نام برد می‌توان به مشخصات محیط کاری اشاره کرد مثلاً محدودیت رطوبت کاری ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد RH و محدودیت رطوبت در حالت نگهداری ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد RH، محدوده‌ی دمای کاری ۱۵ تا ۳۲٫۵ درجه سانتی گراد و محدوده‌ی دمای نگهداری هم ۲۰- تا ۶۰ درجه سانتی گراد است؛ همچنین محدوده‌ی دمای توصیه شده ۱۷٫۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و سازگاری با محیط زیست عاری از جیوه می‌باشند؛ میزان نویز هم ۶٫۵B(A) گفته شده است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a

کارتریج پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a :

گفتنی است که پرینتر تک کاره لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a، نیازمند کارتریج تونرهای لیزری می‌باشد؛ لازم به ذکر است که کارتریج تونرهای لیزری دارای دو رنگ سیاه و سفید می‌باشند که این مدل محصول تنها نیازمند کارتریج تونر مشکی است. کارتریج‌های لیزری برند اچ پی دارای جوهر نبوده و متشکل از پودر تونر می‌باشند. کارتریج استفاده شده در این دستگاه از نوع HP 48A Black Laserjet Toner Cartridge است که دارای ظرفیت چاپ در حدود ۱۰۰۰ برگ است. فقط دقت کنید که کارتریجی که روی پرینتر تازه خریداری شده نصب کرده‌اند از نوع استاتر بوده که ظرفیت چاپ آنها کمتر می‌باشد. البته نگران هزینه‌های اضاف خریداری کارتریج‌های اورجینال اچ پی نباشید چرا که قابلیت شارژ مجدد را دارند.

مشکلات رایج پرینترهای اچ پی و روش‌های مناسب رفع آنها :

لازم به ذکر است که برخی از مشکلات در میان پرینترهای کمپانی اچ پی از جمله مدل Laserget Pro M15a، رایج می‌باشند؛ در ادامه به ذکر چند مورد و همچنین راهکارهایی جهت رفع آنها می‌پردازیم.

·         تار و ناخوانا بودن صفحات پرینت شده :

تار و ناخوانا بودن مطالب چاپ شده چه در تمام صفحه و چه در قسمتی از آن از جمله مشکلات رایجی است که حتماً برای شما هم پیش آمده است؛ این مشکل عموماً به دلایل خاصی به وجود می‌آید؛ اگر با این مورد مواجه شدید در اولین قدم وضعیت کارتریج را بررسی کنید چرا که این اولین و ساده‌ترین موردی است که در تار چاپ شدن صفحات موثر است؛ عموماً در این موارد شارژ کارتریج تمام شده و نیازمند تعویض است به عبارتی مقدار پودر منتقل شده از کارتریج روی کاغذ کم شده و در نتیجه نوشته‌ی چاپ شده تار و ناخوانا می‌باشد شما می‌توانید با تکان دادن کارتریج این مشکل را برای مدت کوتاهی و راه افتادن کارتان به طور موقت حل نمایید. در قدم بعدی بررسی کنید که حالت پرینت کمرنگ در پرینتر فعال نباشد زیرا پرینترهای اچ اپی از قابلیت چاپ اقتصادی نیز برخوردار می‌باشند یعنی چاپکر روی حالتی تنظیم است که میزان کمتری از پودر را برای چاپ استفاده می‌کند؛ بنابراین حتما مطمئن شوید که حالت Economode به طور ناخواسته توسط شما یا فرد دیگری در پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a یا هر مدل دیگری فعال نشده باشد اگر چنین موردی را مشاهده کردید آن را غیر فعال کرده و در حالت higher Quality قرار دهید.

·         خطای شماره ۵۰٫۴ :

خطای شماره ۵۰٫۴ در پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a و به طور کلی نسل جدید پرینترهای اچ پی به معنای بروز مشکل در قسمت برق ورودی و بخش‌های مرتبط با آن است؛ یکی از نکات مهمی که لازم است مد نظر بگیرید این است در صورتی که از سیم سیار، محافظ یا سه راهی جهت اتصال دستگاه به برق استفاده می‌کنید؛ قبل از هر چیز آن را از مدار خارج کرده و پرینتر را مستقیماً به برق شهری وصل کنید تا مطمئن شوید که اشکال پیش آمده مربوط به سیار و.. نمی‌باشد؛ همچنین اگر شما هم در محل کار یا خانه جز مصرف کنندگان پرینترهای اچ پی هستید فراموش نکنید که هرگز دستگاه را به طور مستقیم به USB متصل نکنید چرا که میزان برقی که دستگاه هنگام چاپ مصرف می‌کند بسیار بالا بوده و این کار به سادگی یو‌اس‌بی را دچار آسیب کرده و خطای ۵۰٫۴ بروز می‌دهد؛ توجه داشته باشید که اگر بعد از جدا کردن پرینتر از محافظ، وایر سیار و.. و اتصال آن به برق شهری همچنان خطای ۵۰٫۴ را مشاهده نمودید حتما به نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی مراجعه کرده و از دانش و تخصص کارشناسان و تعمیرکاران مجموعه استفاده نمایید.

·         نکشیدن کاغذ به داخل پرینتر یا کشیدن چند کاغذ به طور همزمان :

توجه داشته باشید که درون پرینتر اچ پی مدل Laserget Pro M15a و دیگر پرینترهای این کمپانی، غلتک‌های کاغذ کش یا پدهای جدا کننده کاغذ وجود دارند که وظیفه‌ی آنها کشیدن کاغذ به داخل پرینتر و جلوگیری از ورود چند برگ به طور همزمان است در صورتی که هر کدام از آنها دچار خرابی یا ساییدگی شود با مشکلاتی نظیر نکشیدن کاغذ به درون پرینتر یا کشیدن چند کاغذ به درون دستگاه به طور همزمان مواجه می‌شوید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره سرویس‌های دوره‌ای و بررسی دستگاه توسط کارشناسان این حوزه و در صورت نیاز تعویض یا تعمیر کاغذ‌کش و پدهای جدا کننده کاغذ را فراموش نکنید.

نتیجه گیری :

بعد از نقد و بررسی پرینتر تک کاره‌ی لیزری اچ پی مدل Laserget Pro M15a، باید بگوییم که اگر جزء کاربرانی هستید که در شرکت، دفتر خصوصی و یا منزل خود نیازمند یک پرینتر کارامد و جمع و جور هستید که علاوه بر شیک و ساده بودن به راحتی روی میز کار شما جا شده و فضای زیادی را اشغال نکند و از سویی دیگر برای چاپ اسناد و مدارک شما سریع و کارامد باشد و نیازمند چاپ عکس و تصاویر نمی‌باشید توصیه می‌کنیم که به این محصول خوش ساخت نگاهی ویژه داشته باشید. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

 

اطلاعات محصول

جزییات فنی

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>