لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

بررسی اجمالی لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL :

گفتنی است که سری Victus، از جمله محصولات حرفه ای و گیمینگ کمپانی اچ پی به شمار می‌روند. این محصولات از بهترین و پرطرفدارترین لپ تاپ‌های بازار هستند که هم برای کاربری روزانه و هم گیم و کارهای حرفه ای کاربرد دارند ودارای قابلیت اجرای بیشتر برنامه‌های گرافیکی، برنامه‌های آفیس، تدوین ویدئو و بهبود عملکرد بازی‌های رایانه‌ای نیز می‌باشند؛ بنابراین اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که می‌خواهید محصولی را خریداری کنید که هم بتوانید بازی‌ها را با کیفیت و بدون لگ اجرا کنید و هم به کارهای روزمره‌ی خود برسید سری Victus را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم است بدانید که لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، یکی از مدل‌های محبوب این سری است که دارای سخت افزاری قوی و قابلیت‌های متنوع بوده و برای کاربری‌های حرفه‌ای و گیمرها مناسب می‌باشد. این دستگاه کارامد در ابعاد ۲۳٫۵*۲۶۰*۳۷۰ و وزن ۲٫۴ کیلوگرم طراحی و تولید شده است. سری پردازنده‌ی آن Core i7 با نام Alder Lake بوده که از شرکت Intel با فناوری ۱۰ نانومتری و نسل ۱۲ می‌باشد.

مدل آن ۱۲۷۰۰H و فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز تا ۴٫۷ گیگاهرتز دارد. تعداد هسته این پردازنده ۱۴ و مصرف برق آن ۴۵ وات است. نوع رم دستگاه DDR5 با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایت و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است. لازم به ذکر است که دارای دو اسلات رم بوده که هر دو قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را دارند. و اما حافظه‌ی داخلی این محصول از نوع SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت بوده و نوع اتصال آن نیز PCle NVMe است. تعداد اسلات ssd در آن نیز ۲ عدد بوده که هر دو قابلیت ارتقا دارند. مدل گرافیک این محصول RTX 3050 Ti از نوع GeForce و حجم ۴ گیگابایت است. ارتباطات لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، بلوتوث و وای فای بوده و همچنین دارای پورت‌Type-c(Power Delivery),(DisplayPort)، پورت HDMI، پورت LAN، پورت جک ۳٫۲ میلی‌متری درگاه حافظه نیز می‌باشد. نا گفته نماند که این محصول از پورت‌های USB 4.0, USB 3.5, USB 2.0, Mini HDMI, VGA بهره‌مند نمی‌باشد. از دیگر امکانات این دستگاه خوش ساخت می‌توان به نور صفحه کلید اشاره کرد که تایپ و کار کردن با آن را در محیط‌های تاریک و کم نور آسان می‌کند.

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL :

همانطور که می‌دانید امروزه داشتن یک لپ تاپ خوب یکی از ضرورت‌های اساسی برای هر فرد بوده و کمک ماثری در جهت پیشبرد کارهای آن دارد؛ بنابراین هنگام بررسی و خریدن لپ تاپ حتماً نوع کاربری آن را مد نظر داشته باشید. چرا که هر دستگاه برای کاربری خاصی طراحی شده است. لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، یکی از محصولات خوش ساخت کمپانی اچ پی، سری Victos است که مالتی مدیا، طراحی، کارهای گرافیکی، گیم، تدوین و برنامه‌نویسی تقریبا در رده لپ تاپ لنوو سری گیمینگ و از جمله کاربری‌های آن به حساب می‌آیند. قبل از هر چیز باید بگوییم که رنگ این لپ تاپ خوش ساخت خاکستری و جنس بدنه‌ی آن نیز از پلاستیک می‌باشد. پلاستیک استفاده شده درساختار آن فشرده و با کیفیت است از این رو از استحکام بالایی برخوردار می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم وزن این محصول ۲٫۴۶ کیلوگرم و ضخامت آن نیز حدود ۲۴ میلی‌متر که اندازه‌ی آن معقول بوده اگر چه برای جابه‌جایی دائمی ایده‎‌آل نمی‌باشد.

صفحه نمایش آن ۱۶٫۱ اینچ است که در ردیف لپ تاپ‌های استاندارد قرار دارد؛ از دیگر مشخصات منحصر به فرد این نمایشگر می‌توان پنل تصویر IPS، وضوح تصویر فول اچ دی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰، نرخ تصویر ۱۴۴ هرتز و زمان پاسخگویی ۷ میلی ثانیه را نام برد. در واقع این صفحه نمایش از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تصاویر را دقیق و واضح نمایش می‌دهد. کیبورد آن جزیره‌ای و مجهز به نور پس زمینه است که یکی از تغییرات اصلی در بخش ظاهری دستگاه بوده و همچنین تایپ و کار کردن با آن را در هر محیطی آسان می‌کند. تاچ پد آن نیز بزرگ و با حساسیت بالا بوده و از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. نا گفته نماند که در لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، پورت‌های مناسب و کارامدی تعبیه شده که اکثر نیازهای کاربران را برطرف می‌نمایند. دو عدد پورت USB 3.2 در سمت راست دستگاه و یک عدد پورت HDMI، یک پورت USB 3.2، یک پورت شبکه LAN، یک پورت USB Type-C و یک درگاه کارت حافظه نیز در سمت چپ آن قرار گرفته است.

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

پردازنده (CPU) :

لازم به ذکر است که پردازنده‌ مرکزی که شرکت اچ پی برای لپ تاپ مدل Victus 16 D1008NL، در نظر گرفته است یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های روز یعنی Intel Core i7 12700H است که مجهز به ۱۴ هسته بوده و فرکانس پایه آن نیز ۲٫۳ گیگاهرتز می‌باشد. این پردازنده‌ی قدرتمند جهت انجام تمام کارهای گرافیکی و امور سنگین پردازشی ایده‌آل است؛ همچنین از نسل یازدهم (Alder Lake) شرکت اینتل بود و حافظه کش آن در سطح فوق العاده‌ی ۲۴ مگابایت و اورکلاک ۴٫۷ گیگاهرتز است. که در حال حاضر بهترین گزینه برای لپ تاپ‌های گیمینگ به شمار می‌رود. گفتنی است که بنچمارک آن در حالت عادی عدد بی نظیر ۲۶۷۲۹ است.

حافظه رم (RAM) :

لازم است بدانید که حافظه رم لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، ۱۶ گیگابایت از نوع DDR5 4800 مگاهرتز، است. نا گفته نماند که مادربرد این محصول دارای دو اسلات رم می‌باشد که هر کدام از آنها از ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی کرده و حداکثر رم دستگاه ۶۴ گیگا بایت است. البته در حال حاضر یک رم ۱۶ گیگابایت روی آن تعبیه شده که برای اکثر کارهای پردازشی تحلیلی، پردازشی و محاسباتی کفایت می‌کند و قابلیت ارتقا نیز دارد.

حافظه‌ی داخلی (Storage) :

گفتنی است که لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، از یک حافظه‌ی خشک SSD از نوع NWMe بهره‌مند است که ظرفیت آن ۵۱۲ گیگابایت بوده و قابلیت ارتقا نیز دارد. نا گفته نماند که حافظه‌ی ssd دستگاه، از سرعت قابل قبولی بهره‌مند بوده و برای تمام امور عمومی، محاسباتی، اداری و گرافیک حرفه‌ای مناسب است.

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

کارت گرافیک :

کارت گرافیک به کار رفته در لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، نیز متشکل از دو قسمت می‌باشد. قسمت اول یا همان کارت گرافیک اولیه، مجتمع با پردازنده On Board بوده و جهت انجام کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با استفاده از رم دستگاه امور عادی گرافیکی را انجام می‌دهد. مدل این کارت گرافیک Intel UHD Graphics است. از سویی دیگر هم کارت گرافیک مجزا Dedicate برای انجام کارهای سنگین گرافیکی و گیم وارد مدار می‌شود. این کارت گرافیک هم مدل RTX 3050TI GDDR6 با ۴ گیگابایت حافظه‌ی مجزا ۱۲۸Bit و توان ۹۵ وات، ساخت شرکت NVIDIA GEFORCE است.

این گرافیک از نسل دوازدهم گرافیک‌های شرکت انویدیا بوده و معماری سری دوم RTX است که در مقایسه با نسل قبل تفاوت‌های قابل توجهی کرده است. لازم است بدانید که این کارت گرافیک به عبارتی جانشین گرافیک RTX2060 MAX-Q شده و قدرت آن هم با این گرافیک برابر می‌باشد و در حال حاضر همه‌ی بازی‌های قدرتمند موجود در بازار را با کیفیت چشمگیری به اجرا در می‌آورد و برای تصویر فول‌اچ‌دی و همچنین تنظیمات High خروجی ۶۰fps و کارهای گرافیکی و طراحی ایده‌آل است. بنچمارک کارت گرافیک گفته شده در حالت عادی عدد بسیار مناسب ۹۸۹۰ می‌باشد. نا گفته نماند که این کارت گرافیک از گرافیک دسکتاپ GTX Titan Black، که برای کیس استفاده می‌شود قوی تر بوده که این مسئله به معنای پیشرفت زیاد گرافیک‌های شرکت انویدیا است.

صفحه نمایش :

همانطور که گفتیم صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، ۱۶٫۱ اینچ می‌باشد و محصول در دسته دستگاه‌های استاندارد قرار گرفته دارد؛ بنابراین اگر به دنبال لپ تاپی هستید که ابعاد متناسبی داشته باشد مدل D1008NL می‌تواند انتخاب خوبی باشد. نا گفته نماند که نمایشگر این محصول کارامد دارای پنل تصویر IPS، وضوح تصویر فول اچ دی، رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰، نرخ تصویر Hz144 و زمان پاسخگویی ۷ میلی ثانیه می‌باشد که همین مشخصات آن را منحصر به فرد و با کیفیت کرده است. به طور کلی این صفحه نمایش در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند دقیق‌ترین و واضح ترین تصاویر را به شما نمایش دهد.

کیبورد :

صفحه کلید یا کیبورد از دیگر امکانات استانداردی است که برای لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، در نظر گرفته شده که دارای دکمه‌های نرم و روان بوده و به همین دلیل عملکرد آن در سطح بالایی قرار دارد؛ همچنین نور پس زمینه‌ی کلیدها از دیگر امکانات کاربردی این کیبورد است که هم جلوه‌ی زیبایی به آن داده و هم امکان کار کردن در مکان‌های تاریک و کم نور را به شما می‌دهد.

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

سیستم خنک کننده :

لازم است بدانید که کار کردن با لپ تاپ به مدت طولانی باعث گرم شدن بیش از اندازه‌ی قطعات داخلی آن شده که این گرم شدن بیش از حد باعث آسیب جدی به قطعات داخلی دستگاه و در نتیجه کاهش طول عمر آن می‌شود. از این رو برای لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، یک سیستم خنک کننده در نظر گرفته شده که دارای دو فن خنک کننده می‌باشد و زمانی که قطعات داخلی محصول بیش از حد گرم می‌شوند فن‌ها به طور خودکار فعال شده و حرارت را از قطعات لپ تاپ خارج کرده و آنها را خنک می‌کنند. این سیستم کارامد کمک شایانی به سلامت دستگاه و طول عمر آن می‌کند.

راهنمای خرید لپ تاپ‌های سری HP VICTUS :

همانطور که در مطالب قبل این مقاله ذکر کردیم لپ تاپ‌های سری HP Victus، از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت به شمار می‌روندکه هم برای کاربری روزمره و هم گیم و کارهای حرفه‌ای طراحی شده‌ و قابلیت اجرای طیف زیادی از برنامه‌های گرافیکی، تدوین ویدئو، برنامه‌های آفیس و همچنین بهبود عملکرد بازی‌های رایانه‌ای را دارند؛ بنابراین اگر دنبال محصولی هستید که به راحتی هر برنامه‌ای را برای شما باز کرده و بازی‌ها را نیز بدون لگ و با کیفیت اجرا کند این سری لپ تاپ‌ها انتخاب خوبی می‌باشند. در ادامه به ذکر تعدادی از مزایای آنها می‌پردازیم.

·         حافظه‌ی داخلی لپ تاپ‌های سری Victus :

لازم به ذکر است که لپ تاپ‌های سری HP Victus، از حافظه‌ی SSD بهره می‌برند. که سرعت بالایی داشته و قابل اطمینان می‌باشند. حداقل فضای ذخیره سازی لازم جهت اجرای بازی‌های رایج ۲۵۶ گیگابایت است اما اگر این لپ تاپ‌ها را جهت انجام بازی‌های سنگین و حرفه‌ای می‌خواهید باید حداقل ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را انتخاب نمایید. نا گفته نماند که بسیاری از لپ تاپ‌های سری Victus از جمله مدل Victus 16 D1008NLT، قابلیت ارتقای حافظه‌ی داخلی را نیز دارند؛ بنابراین اگر حالا نیازمند لپ تاپی با حجم بالای حافظه‌ی داخلی نیستید می‌توانید هر وقت لازم بود آن را ارتقا دهید. این نکته را اضافه کنیم که بعضی از لپ‌ تاپ‌های این سری از فناوری PCle Gen 4 NVMe SSD، بهره‌مند هستند که باعث می‌شود داده‌ها با سرعت بالاتری انتقال یابند. اگر مشکلی با هزینه ندارید توصیه می‌کنیم هنگام خرید این قابلیت را نیز مد نظر بگیرید.

·         سیستم عامل لپ تاپ‌های سری Victus :

سیستم عامل لپ تاپ‌های سری Victus، غالباً ویندوز ۱۰ می‌باشد اما بعضی از مدل‌های به روز‌تر نیز با ویندوز ۱۱ ارائه می‌شوند. لازم است بدانید که سیستم عامل ویندوز جهت بازی‌های کامپیوتری بهترین گزینه می‌باشد؛ ولی اگر شما برای اجرای برنامه‌های گرافیکی و طراحی حرفه‌ای یا دیگر برنامه‌های ویژه، نیازمند سیستم عامل دیگری هستید MacOS یا Linux نیز گزینه‌های مناسبی می‌باشند. نسخه‌ی به روز رسانی شده‌ی سیستم عامل ویندوز ۱۰، عملکرد و کارایی سیستم شما را بهبود می‌دهد؛ اگر نیازمند سیستم عاملی جدید با قابلیت‌های بیشتر هستید؛ نسخه‌های جدید راه حل کار شما هستند. اما اگر جهت اجرای برنامه‌های خاص یا بازی‌های سنگین، به سیستم عاملی به جز ویندوز احتیاج دارید مطمئن شوید که این سری لپ تاپ‌ها حتماً قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشند.

نتیجه گیری :

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL، یکی از لپ تاپ‌های کارامد و خوش ساخت این نمایندگی اچ پی است که علاوه بر ابعاد متناسب و ظاهر کارپسندی که دارد دارای سخت افزار قدرتمندی نیز بوده و برای کاربری‌های روزمره و پیشرفته مناسب می‌باشد. حافظه‌ی داخلی آن قابل قبول بوده و قابلیت ارتقا نیز دارد بنابراین در کنار پردازنده‌ی قویِ آن فرصت اجرای انواع برنامه‌های گرافیکی و طراحی پیشرفته و بازی‌های سنگین را به شما می‌دهد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

 

مشخصات لپ تاپ اچ پی  Victus by HP Laptop 16-d0018nl

 

سخت افزار

شماره محصول ۴N052EA
نام محصول شکست خورده توسط HP Laptop 16-d0018nl
ریزپردازنده Intel® Core™ i5-11400H (تا ۴٫۵ گیگاهرتز با فناوری Intel® Turbo Boost، ۱۲ مگابایت حافظه نهان L3، ۶ هسته، ۱۲ رشته)
چیپست Intel® HM570
حافظه، استاندارد رم ۱۶ گیگابایتی DDR4-2933 مگاهرتز (۲ x 8 گیگابایت)
گرافیک ویدیویی پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA® GeForce RTX™ ۳۰۵۰ (۴ گیگابایت GDDR6 اختصاصی)
هارد دیسک SSD 512 گیگابایتی PCIe® NVMe™ TLC M.2
درایو نوری درایو نوری گنجانده نشده است
نمایش دادن قطر ۴۰٫۹ سانتی متر (۱۶٫۱ اینچ)، FHD (1080×۱۹۲۰)، IPS، میکرو لبه، ضد تابش، ۲۵۰ نیت، ۴۵ درصد NTSC
اتصال بی سیم Intel® Wi-Fi 6 AX201 (2×2) و بلوتوث® ۵ ترکیبی (پشتیبانی از نرخ داده گیگابیتی)
رابط شبکه LAN یکپارچه ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ گیگابیت
شکاف های توسعه ۱ کارت خوان رسانه SD چند فرمت
پورت های خارجی ۱ نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-C® ۵Gbps (DisplayPort™ ۱٫۴، HP Sleep and Charge). 1 نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-A 5Gbps (HP Sleep and Charge). 2 نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-A 5Gbps. 1 HDMI 2.1; 1 RJ-45; 1 پین هوشمند AC; 1 ترکیب هدفون/میکروفون
حداقل ابعاد (W x D x H) ۳۷ × ۲۶ × ۲٫۳۵ سانتی متر
وزن ۲٫۴۶ کیلوگرم
نوع منبع تغذیه آداپتور برق AC هوشمند ۲۰۰ وات
نوع باتری پلیمر لیتیوم یونی ۴ سلولی ۷۰ وات ساعت
مصرف مختلط عمر باتری حداکثر ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه
پخش ویدئو عمر باتری حداکثر ۹ ساعت و ۴۵ دقیقه
وبکم دوربین HP Wide Vision 720p HD با میکروفون های دیجیتال آرایه دوگانه یکپارچه
سمعی صوتی توسط B&O; بلندگوهای دوگانه؛ HP Audio Boost

نرم افزار لپ تاپ اچ پی مدل Victus 16 D1008NL

سیستم عامل Windows 10 Home 64 Plus – ارتقاء رایگان به ویندوز ۱۱ در صورت وجود
برنامه های HP سوئیچ صوتی HP؛ HP Connection Optimizer; HP CoolSense; HP QuickDrop; مرکز بازی OMEN
نرم افزار گنجانده شده است McAfee LiveSafe™
نرم افزار از پیش نصب شده ExpressVPN (30 روز آزمایشی رایگان)؛ LastPass Premium (30 روز آزمایشی رایگان)
نرم افزار – بهره وری و مالی آزمایشی ۱ ماهه برای مشتریان جدید مایکروسافت ۳۶۵

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>