لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J

نگاهی اجمالی به مشخصات فنی لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J :

نام تجاری HP
نام مدل OMEN 15t-dc100
اندازه صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ
اندازه هارد دیسک ۲۵۶ گیگابایت
مدل سی پی یو Core i7
اندازه حافظه رم نصب شده ۱۶ گیگابایت
سیستم عامل Windows 10 Home
توضیحات کارت گرافیک NVIDIA RTX 2070، Max Q
پردازنده کمکی گرافیکی NVIDIA RTX 2070 (Max-Q)
سرعت CPU ۲٫۲ گیگاهرتز

 

گفتنی است که سری لپ‌تاپ‌های OMEN از جمله محصولات کارامد و حرفه‌ای کمپانی اچ پی می‌باشند که علاوه بر ظاهر چشم نواز و همه پسندی که دارند از سخت افزارهای قوی و امکانات متعددی نیز برخوردارند. این محصولات برای کاربری‌های حرفه‌ای طراحی شده و در میان مهندسان و کاربران مشکل پسند بسیار محبوب هستند. یکی از مدل‌های این سری، لپ تاپ OMEN 15T DC100-J، می‌باشد و همانطور که از اسم آن معلوم است ۱۵ اینچی است. این دستگاه کاربردی در ابعاد ۳۵۹*۲۶۲*۲۴ میلی‌متر و وزن ۲٫۳ کیلوگرم طراحی و تولید شده است. اندازه‌ی دقیق نمایشگر آن ۱۵٫۶ اینچ بوده و نوع صفحه نمایش IPS LED-backlitLCD با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ است. صفحه نمایش آن مات بوده و دیدن تصاویر را برای شما حتی در مکان‌های پرنور نیز آسان و دلپذیر می‌کند؛ نسبت تصویر هم ۱۶٫۹ می‌باشد. پردازنده‌ی این محصول کاربر پسند مدل i7-8750H از سری Core i7 و سازنده‌ی آن INTEL می‌باشد؛ همچنین فرکانس پردازنده ۲٫۲ گیگاهرتز و در حالت توربو نیز ۴٫۱ است. و حافظه کش پردازنده هم ۹ مگابایت است.

لازم به ذکر است که حافظه‌ی رم لپ تاپ ۱۶ گیگ از نوع DDRA و ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت – ۱ ترابایت از نوع SSD-HDD می‌باشد. و اما کارت گرافیک آن مدل GTX 1060 GDDR5 با حافظه‌ی ۶ گیگابایت و سازنده‌ی آن هم Nvidia Gforce است. از لحاظ اتصالات دارای ۳ درگاه USB 3.1، یک درگاه USB-C، درگاه HDMI، درگاه mini Display، درگاه Thunderbolt 3 (Data Transfer up to 40 Gb/s,DP 1,2,HP Sleep and Charge) از طریق پورت USB Type-C، پورت شبکه ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰، اتصال وای فای ۸۰۲٫۱۱b/g/n/ac، اتصال بلوتوث داخلی، کارت خوان و جک ۳٫۵ میلیمتری COMBO audio jack می‌باشد. نا گفته نماند که از اتصالات درایو نوری و VGA بهره‌مند نمی‌باشد. از دیگر امکانات این محصول حرفه‌ای می‌توان به وب کم HD 720 P و اسپیکر آن اشاره کرد. این لپ تاپ خوش ساخت مجهز به بلندگوهای استریو داخلی با فناوری HP Audio Boost ساخت شرکت Bang & Olufsen است. نوع باتری آن هم لیتیوم یون با تعداد ۴ سلول است که ظرفیت آن ۶۶ وات ساعت و کارکرد آن هم چیزی حدود ۵ ساعت می‌باشد.

 

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J

  • پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7-8750H با فرکانس ۲٫۲۰ گیگاهرتز (تا ۴٫۱۰ گیگاهرتز، ۹ مگابایت کش هوشمند، ۶ هسته)؛ کارت گرافیک NVIDIA RTX 2070 (Max-Q) 6 گیگابایت GDDR5، VR Ready
  • رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 SODIMM؛ ۸۰۲٫۱۱ac Wifi، بلوتوث ۴٫۲، اترنت، وب کم، صفحه کلید با نور پس زمینه
  • صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی Full HD (1920×1080) 144Hz؛ باتری ۴ سلولی ۷۰WHr
  • ۲۵۶ گیگابایت PCIe NVMe SSD؛ ۳xUSB3.1، ۱xHDMI، ۱ x درگاه mDP، ۱xType-C USB، SD Reader، جک ترکیبی ۳٫۵ میلی‌متری. رنگ بافت مشکی

نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J :

همانطور که گفتیم لپ تاپ‌های OMEN کمپانی اچ پی از جمله محصولات پیشرفته و گیمینگ شرکت HP به شمار می‌روند که در کنار سخت افزار قوی که دارند از امکانات و قابلیت‌های متعددی برخوردارند. و برای کاربری‌های تخصصی و گیمرها طراحی و وارد بازار رقابت شده‌اند. یکی از مدل‌های این سریِ محبوب، لپ تاپ OMEN 15T DC100-J، است که نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی آن مجهز به پنل IPS با وضوح ۴K یا یو‌اچ‌دی و روکش مات می‌باشد. این نمایشگر با کیفیت نمونه‌ای محبوب و قابل قبول برای گیمرها بوده که می‌توانند ساعت‌ها بدون خستگی چشم به آن خیره و بازی کنند. ضخامت این محصول کارامد ۲۴ میلی‌متر و وزن آن هم ۲٫۳ کیلو گرم است که سایز و وزن معقولی بوده و شما را برای حمل و جابه‌جایی دچار خستگی و دردسر نمی‌کند. لازم به ذکر است که کیبورد آن علاوه بر طراحی زیبای جزیره‌ای که دارد از نور پس زمینه نیز بهره‌مند است که کار کردن و تایپ با آن را در مکان‌های تاریک و کم نور آسان و دلپذیر می‌کند.

تاچ پد آن بزرگ و با حساسیت بالاست که از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. همانطور که اشاره کردیم تنوع بالای پورت‌ها و انتقال آنها به پشت دستگاه از جمله امکانات چشمگیر این محصول است که اطراف دستگاه را برای گیمرها نیز خلوت و استفاده از آن را ایده‌آل‌تر کرده است. نا گفته نماند که در میان اتصالات، پورت‌هایی جدید و کارامد از جمله USB-Type-C برای آن تعبیه شده که مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. استفاده از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند، پردازشگر گرافیکی خوب و حافظه قابل قبول باعث شده هم اجرای بازی‌های روز با سرعت و کارایی بالا صورت گیرد و هم بتوانید با خیال راحت انواع فایل‌های سنگین و حجیم را ذخیره نمایید؛ همچنین باتری چهار سلولی دستگاه با ظرفیت ۶۶ وات، کار با لپ تاپ را تا ۵ ساعت برای شما پشتیبانی کرده و شرایط وب گردی با اتصال به وای فای را برای شما مهیا می‌کند. به طور کلی لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J، یکی از محصولات فوق‌العاده‌ی این شرکت است که برای کاربرانی که برای بازی یا کارهای سنگین دنبال محصول ایده‌آلی هستند مناسب می‌باشد.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J

پردازنده :

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم پردازنده‌ی لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J، در حال حاضر یکی از بهترین و قوی‌ترین پردازنده‌های بازار است؛ پردازنده‌ی Intel Core i7 8750H، دارای ۶ هسته‌ی حقیقی و ۶ هسته‌ی مجازی می‌باشد؛ فرکانس پایه آن ۲٫۲GHz است که برای تمام کارهای سنگین گرافیکی و پردازشی مناسب است. این پردازنده که جزء ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای لپ تاپ‌های گیمینگ است از نسل هشتم (Coffee Lake) شرکت اینتل بوده حافظه کش آن ۹ مگابایت و اورکلاک آن هم ۴٫۱ گیگاهرتز می‌باشد. بنچمارک این پردازنده به طور کلی عدد چشمگیر ۱۲۵۴۰ است. لازم به ذکر است که نسل هشتم پردازنده‌های سری H شرکت اینتل بسیار قوی‌تر از نسل قبلی آن هستند و این موضوع به این دلیل است که در ساخت آنها از معماری ۱۴ نانومتری استفاده شده است که باعث افزایش حافظه کش، بیشتر شدن تعداد هسته وOver Clock   فرکانس پردازنده شده است.

مموری (RAM) :

همانطور که می‌دانید لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J، از حافظه‌ی رم ۱۶GB DDR4 بهره‌مند است. که این حجم از حافظه جهت انجام کارهای پردازشی سنگین و همچنین هر نوع بازی بسیار ایده‌آل می‌باشد.

حافظه (Storage) :

گفتنی است که لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J، دارای دو بخش حافظه می‌باشد که حافظه‌ی خشک آن (SSD) دارای ۵۰۰ مگابایت ظرفیت و حافظه‌ی عادی آن (HDD) دارای ۱ ترابایت ظرفیت با سرعت ۵۴۰۰RPM است. لازم به ذکر است که هر دو بخش قابلیت ارتقا دادن را دارند.

کارت گرافیک (GPU) :

لازم است بدانید که کارت گرافیکی که در لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J، به کار رفته است مدل GTX 1060 است که ساخت شرکت Nvidia Geforce با ۶ گیگا بایت حافظه‌ی گرافیکی مجزا (۱۹۲Bit) است. نا گفته نماند که در حال حاضر این کارت گرافیک قادر به اجرای تمام بازی‌های قدرتمند موجود در بازار آن هم با کیفیت خوب می‌باشد. این کارت گرافیک برای تنظیمات High خروجی ۵۰fps، تصویر فول اچ دی و همچنین کارهای گرافیکی و طراحی ایده‌آل است. کارت گرافیک مجتمع با پردازنده دستگاه نیز از نوع Intel HD 630 می‌باشد که هنگام اجرای برنامه‌های غیر گرافیکی و روزمره در مدار قرار دارد تا باتری لپ تاپ کمتر استفاده شود. این گرافیک که اصطلاحاً Onborad نیز نامگذاری شده به صورت Share تا ۸ گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J

مشخصات سخت افزاری لپ تاپ‌های اچ پی سری (OMEN) :

لپ تاپ مدل OMEN 15T DC100-J، و دیگر محصولات سری اچ پی اومن از جمله تولیدات حرفه‌ای این کمپانی هستند که سخت افزار آنها قدرتمند و طراحی و امکانات آنها به صورتی است که مخصوص کاربران حرفه‌ای و گیمرها می‌باشند در ادامه به چند مورد از مشخصات سخت افزاری این سری کارامد می‌پردازیم.

  • صفحه نمایش این سری لپ تاپ‌ها اصولاً چیزی میان ۱۵ تا ۱۷٫۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است که مجهز به فناوری IPS بوده و دقت آنها نیز فول اچ دی می‌باشد.
  • ابعاد و ضخامت این سری لپ تاپ‌های کمپانی اچ پی طوری است که معمولاً نسبت به سایر لپ تاپ‌ها بیشتر می‌باشد؛ همچنین از لحاظ وزن هم سنگین تر بوده و گاهاً به ۴ کیلو گرم نیز می‌رسند.
  • معمولاً پورت‌های جدید و حرفه‌ای مانند : USB Type-C, USB 3.1 MiniDisplay در این سری لپ تاپ‌ها به کار رفته است؛ ضمن اینکه از ورودی‌های هدفون، میکروفن و LAN نیز بهره‌مند می‌باشند.
  • از دیگر امکانات این محصولات خوش ساخت می‌توان به شبکه وای فای، پورت اترنت، بلوتوث داخلی و کارت خوان اشاره کرد.
  • اصولاً در این سری لپ تاپ‌ها از حافظه‌ی رم با ظرفیت ۳۲ تا ۶۴ گیگ از نوع DDR4 استفاده شده است که این میزان از حافظه کارایی و سرعت بالایی جهت اجرای بازی‌های پیشرفته دارد.
  • بهره‌مندی از هارد دیسک‌های با ظرفیت ۱ ترابایت که گردش آنها در یک دقیقه ۷۲۰۰ دور است و معمولاً با ۵۰۰ گیگ حافظه SSD همراه هستند؛ که امکان ذخیره سازی فایل‌های با حجم و سرعت زیاد را برای شما فراهم می‌کنند.
  • اصولاً از پردازنده‌های قدرتمند Core i7 اینتل با فرکانس‌های حداقل ۲٫۲ و حداکثر ۴٫۱ گیگاهرتز در این لپ تاپ‌های خوش ساخت و حرفه‌ای استفاده می‌کنند؛ که پردازش آنها را بالا می‌برند.
  • پردازنده‌ی گرافیکی لپ تاپ‌های سری OMEN، NVIDIA می‌باشد که دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی تخصصی است.
  • باتری استفاده شده در این محصولات کارامد قدرتمند بوده و ظرفیت آن در سطح بالا، چیزی حدود ۸۰ وات می‌باشد. که این فرصت را به کاربران می‌دهد تا با خیال راحت چیزی بین ۵ تا ۱۰ ساعت از دستگاه استفاده کرده و نیازمند اتصال آن به شارژ نباشند.

مشخصات کیبورد لپ تاپ‌های اچ پی اومن :

لازم به ذکر است که کیبورد لپ تاپ‌های اچ پی سری OMEN،  از جمله مدل OMEN 15T DC100-J، از نوع جزیره‌ای می‌باشند که از نور پس زمینه‌ی قرمز رنگ بهره‌مند می‌باشند؛ بیشتر کاربرانی که از این محصولات استفاده می‌کنند از نوع کیبورد آنها راضی بوده و با آن احساس راحتی دارند. کیبوردهای سری اومن شباهت زیادی به سری پاویلیون دارند. نوعی طراحی این کیبوردها به صورتی است که مناسب گیمرها بوده و کلاً با کیبوردهای اداری متفاوت می‌باشند. قسمت اعداد آنها بطور جداگانه طراحی شده و با دیگر کلید‌های کیبورد تداخلی ندارند؛ همچنین تاچ پد آنها بزرگ و با حساسیت بالاست که از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کنند.

کاربری لپ تاپ‌های اچ پی سری OMEN :

گفتنی است که سری اومن لپ تاپ‌های اچ پی از جمله مدل OMEN 15T DC100-J، به دلیل بهره‌مندی از سخت افزار قدرتمندی که دارند اصولاً برای گیمرها طراحی شده و مورد پسند آنها می‌باشند از همین رو لقب لپ تاپ‌های گیمینگ را هم گرفته‌اند. ظاهر این محصولات سفت و محکم بوده و از ظرافت و جلوه‌ی خاصی بهره‌مند نمی‌باشند. چرا که استحکام و قدرت ساختاری آنها ظرافتشان را کم کرده است. از همین رو خریدن این سری از محصولات کارامد و خوش ساخت به افرادی پیشنهاد می‌شود که از لپ تاپ خود را جهت بازی‌های سنگین و کارهای حرفه‌ای استفاده می‌نمایند. زیرا این محصولات با سخت افزار قوی که دارند به راحتی توقعات یک طراح یا گیمر حرفه‌ای را برآورده می‌کنند. ضمن اینکه تمام کارهای روزانه‌ی متوسط تا سنگین شما را از جمله وب گردی، حسابداری، نرم افزارهای طراحی و مهندسی، ویرایش فیلم، نقشه کشی و … را نیز پشتیبانی می‌کند.

علت روشن نشدن لپ تاپ‌های اچ پی :

همانطور که می‌دانید فرآیند روشن نشدن ممکن است برای هر لپ تاپ از هر برندی پیش بیاید. توجه داشته باشید که در بدترین حالت ممکن هم برای این مشکل راهکارهایی هست و نیازی به نگرانی برای روشن نشدن لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 15T DC100-J، یا هر مدل دیگری وجود ندارد در ادامه به ذکر چند مورد از مهمترین دلایل روشن نشدن لپ تاپ‌های سری OMEN و دیگر مدل‌ها می‌پرازیم.

  • خرابی باتری : اگر بیشتر از ۳ تا ۵ سال در حال استفاده‌ی مداوم از دستگاه خود هستید به احتمال زیاد علت روشن نشدن آن به باتری آن مربوط است.
  • خراب شدن شارژر لپ تاپ : گاهی اوقات ممکن است روشن نشدن لپ تاپ بر اثر خراب شدن شارژر باشد که البته این خرابی دلایل متعددی دارد که مهمترین آن می‌تواند قدیمی بودن شارژر باشد.
  • خراب شدن مانیتور : اگر می‌خواهید مطمئن شوید که روشن نشدن لپ تاپ مربوط به صفحه نمایش آن است یا نه دستگاه را به یک مانیتور دیگر متصل نمایید. اگر تصاویر را مشاهده کردید قطعاً مشکل از خرابی نمایشگر است.

نتیجه گیری :

لپ تاپ‌های اچ پی سری اومن از جمله مدل OMEN 15T DC100-J، جزء محصولات حرفه‌ای این کمپانی هستند که هم از سخت افزار‌ قدرتمندی برخوردار است و هم قابلیت‌ها و امکانات متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد. این سری محصول کارامد و خوش ساخت ویژه‌ی کاربری‌های خاص و حرفه‌ای طراحی شده و مورد پسند مهندسان و گیمرها می‌باشد. ضمن اینکه ضخامت و وزن آن هم معقول بوده و برای جابه‌جایی ایده‌آل است. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال  یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

 

جزییات فنی

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>