پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw

برررسی ساختار فنی پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw :

همانطور که می‌دانید کمپانی اچ پی از جمله کمپانی‌های قدرتمند در حوزه‌ی تولید ماشین‌های اداری مانند پرینتر به شمار می‌رود  پرینتر مدل Laserjet Pro M452nw یکی از دستگاه‌های رنگی و تک کاره‌ی آن است که از فناوری چاپ لیزری بهره‌مند می‌باشد. این محصول در ابعاد ۲۹٫۵ * ۴۱٫۲ * ۴۱٫۲ سانتی‌متر و وزن ۱۸۹۰۰ گرم و به رنگ زیبا و یکدست سفید تولید شده است. سرعت چاپ آن ۲۷ صفحه در دقیقه با دقت چاپ ۶۰۰ * ۶۰۰ dpi است. انواع کاغذ مورد استفاده در آن نیز عبارتند از : Paper (bond, brochure, coloured, glossy, letterhead, photo, plain, preprinted, prepunched, recycled, rough), postcards, labels, envelopes که در سایز A4 قابل استفاده می‌باشند. لازم به ذکر است که دستگاه دارای دو سینی ورودی کاغذ به ظرفیت ۲۵۰+۵۰ است که وزن مناسب برای کاغذ آنها در سینی اول : ۶۰ تا ۱۷۶ g/m2– تا g/m2 HP Color Laser 200 Glossy Photo و در سینی دوم : ۶۰ تا ۱۶۳ g/m2 – تا g/m2 HP Color Laser 200 Glossy Photo می‌باشد؛ همچنین زبان چاپ دستگاه HP PCL 6, HP PCL 5c, HP postscript Level 3 emulation, PDF, URF, PCLm, native Office, PWG Raster است.

توان کار ماهیانه‌ی این پرینتر خوش ساخت ۵۰ هزار صفحه است که البته شرکت سازنده‌ی آن جهت طول عمر و وارد نشدن آسیب به دستگاه توصیه کرده بین ۷۵۰ تا ۴۰۰۰ صفحه با آن پرینت نمایید. نا گفته نماند که پردازنده این محصول ۱۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی آن نیز ۲۵۶ مگابایت می‌باشد که تاثیر زیادی در سرعت و کیفیت کار آن دارند. توجه داشته باشید که پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw تک کاره بوده و از کاربری‌هایی چون اسکنر، کپی و فکس بهره‌مند نمی‌باشد؛ همچنین دارای قابلیت‌های چاپ روی سی‌دی، چاپ دورو، چاپ بدون حاشیه، و قابلیت تغذیه‌ی خودکار یا ADF نمی‌باشد. مدل کارتریج دستگاه HP 410A بوده و دیگر کارتریج‌های سازگار با آن نیز عبارتند از : CF 410A, CF 411A, CF 412A, CF 413A، کارکرد کارتریج ۲۳۰۰ برگ است. البته کارتریج اولیه‌ی دستگاه هنگام خرید از نوع استارتر بوده که میزان پرینت آن کمتر از این رقم می‌باشد.

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw

نگاهی اجمالی به مشخصات ظاهر پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw :

  • فقط چاپ، بی سیم
  • سرعت چاپ حروف: حداکثر ۲۸ برگ در دقیقه (سیاه و رنگی)
  • ۲ سینی کاغذ (استاندارد)
  • از تونر با JetIntelligence استفاده می کند

گفتنی است که پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw، یکی از محصولات کارامد و کاربر پسند این شرکت اچ پی است که با رنگ سفید و در ابعادی مربعی و جمع و جور طراحی و به تولید رسیده است؛ همچنین وزن این دستگاه هم متناسب بوده و علاوه بر اینکه فضای زیادی را در خانه یا محل کار اشغال نمی‌کند حمل و جابه‌جایی آن نیز آسان است. رنگ سفید یکدستی که دارد باعث شده به راحتی با دکوراسیون اتاق کار شما هماهنگ شود ونمای زیبایی هم به آن بخشد. سینی کاغذ آن با ظرفیت ۲۵۰ برگ، قسمت جلو و پایین دستگاه تعبیه شده است که کارایی آن به صورت کشویی می‌باشد. توجه داشته باشید که ساختار این پرینترها طوری است که زیر آنها نباید نا هموار باشد چرا که باعث بد جا افتادن کشوی سینی و گیر کردن آن می‌شود. خروجی کاغذ‌های چاپ شده در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته و می‌تواند تا ۱۵۰ برگ را در خود جای دهد؛ همچنین علاوه بر سینی کاغذ دارای یک ورودی چند منظوره نیز می‌باشد که تا ۵۰ برگ کاغذ را پشتیبانی می‌کند.

یک صفحه نمایش ۳ اینچی دو خطی به همراه پنل مدیریتی نیز در بالای پرینتر طراحی شده است. این صفحه نمایش زیبا علاوه بر اینکه ظاهر دستگاه را مدرن‌تر کرده به کاربر کمک می‌کند تا تنظیمات ابتدایی و ضروری دستگاه و همچنین قابلیت‌های مختلف آن را مدیریت نماید. همانطور که گفتیم کیفیت چاپ آن ۶۰۰ * ۶۰۰ dpi با سرعت چاپ ۲۷ برگ در دقیقه هم برای رنگی و هم سیاه و سفید است. ضمن اینکه دستگاه برای چاپ اول خود در حالت مشکی ۸٫۹ ثانیه و در حالت چاپ رنگی ۹٫۵ ثانیه زمان نیاز دارد. این دستگاه خوش ساخت با کارکرد ماهیانه ۵۰۰۰ برگ جهت محیط‌های اداری با حجم کار پایین، دفاتر خصوصی و مصارف خانگی کاربرد دارد. دقت کنید که پرینترهای لیزری رنگی و سیاه و سفید مانند مدل  Laserjet Pro M452nw، برای چاپ اسناد متنی طراحی شده‌اند و وضوح چاپی آنها برای عکس و تصاویر گرافیکی نهایتاً ۱۲۰۰ dpi است که نسبت به پرینترهای جوهر افشان پایین است.

Laserjet Pro M452nw

اتصالات :

لازم است بدانید که اتصالات پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw، یکی دیگر از مزایای آن به حساب می‌آیند که در کنار سخت افزار قوی و کیفیت چاپ بالا، آن را تبدیل به دستگاهی کارامد و کاربر پسند کرده‌اند. امروزه اتصالات دستگاه از اهمیت بالایی برخوردارند طوری که اگر محصولی قابلیت‌های متنوعی داشته باشد ولی نتوان آن را بین چند کاربر به اشتراک گذاشت به وضوح از محبوبت و کارایی آن کم می‌شود. خوشبختانه نمایندگی اچ پی  مانند دیگر مسائل مهمی که به آنها پرداخته از این موضوع هم درک درستی داشته و پرینتر را به درگاه‌های شبکه Ethernet ، Wi – Fi و USB مجهز کرده است. تا بتوانید به راحتی دستگاه را بین کاربران در شبکه‌‌ی داخلی مرکز، به اشتراک بگذارید. وای فای یکی از مهمترین مزیت‌های در نظر گرفته برای این محصول است زیرا به شما فرصت می‌دهد بدون نیاز به کابل دستورات چاپی خود را به پرینتر ارسال و کار را در اسرع وقت تحویل بگیرید. نا گفته نماند که این مدل پرینتر جذاب و کاربردی از قابلیت‌های دیگری مانند : چاپ موبایل HP eprint, Apple Airprint, Mopria, Certified, NFC Touch-to-Printing, Google Cloud print 2.0 و دیگر اپلیکیشن‌های موبایل پشتیبانی می‌کند.

کارتریج :

جالب است بدانید که در هر پرینتر چه لیزری باشد و چه جوهر افشان، کارتریج مصرفی آن در نقش قلب دستگاه عمل می‌‌کند همینقدر مهم و حیاتی، سِت کارتریج تونر پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw، با اسم HP 410A معروف است که این ست شامل چهار رنگ اصلی مشکی، آبی، قرمز و زرد در مدل‌های CF 410A, CF 411A, CF 412A, CF 413A، می‌باشد. که به صورت ۴ کارتریج مجزا درون دستگاه قرار می‌گیرند. کارکرد این کارتریج هم در چاپ رنگی و هم سیاه و سفید ۲۳۰۰ برگ می‌باشد که رقم قابل قبولی است. فقط توجه داشته باشید که کارتریج اولیه‌ی دستگاه که هنگام خرید روی آن تعبیه شده است از نوع Starter است که میزان چاپ آن کمتر از رقم گفته شده می‌باشد.

کیفیت چاپ :

همانطور که گفتیم پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw، از لحاظ کیفیت چاپ در سطح بالایی قرار دارد. طوری که شما می‌توانید علاوه برچاپ متون و اسناد، به راحتی برای چاپ محتوایی که همراه با اشکال گرافیکی و تصویر باشد هم از آن استفاده نمایید. این دستگاه کارامد میان کاربرانی که نیازمند چاپ کاتولگ‌های تجاری و تبلیغاتی، بروشور و.. هستند بسیار پرطرفدار می‌باشد. کیفیت چاپ آن به طور استاندارد ۶۰۰ * ۶۰۰ dpi است. ضمن اینکه سرعت عمل آن نیز قابل قبول بوده و برای چاپ اول خود در سیاه و سفید نیازمند ۸٫۹ ثانیه و در چاپ رنگی ۹٫۵ ثانیه است. کارکرد آن ۲۷ برگ در دقیقه می‌باشد که کمک زیادی به شما در جهت پیشبرد سریع کارها می‌کند.

سخت افزار این دستگاه خوش ساخت شرکت اچ پی دارای پردازنده‌ی ۱۲۰۰ مگاهرتزی و حافظه‌ی ۲۵۶ مگابایتی می‌باشد. و همانطور که می‌دانید هر چه سخت افزار پرینتر قوی‌تر باشدپردازش‌ فایل‌های ارسالی را با سرعت بالاتری انجام می‌دهد. شما می‌توانید این روند را هنگام ارسال چند فایل همزمان مشاهده نمایید. از سویی دیگر کارتریج به کار رفته برای محصول، که مدل HP 410A می‌باشد نیز با کیفیت بوده و توان کار ماهیانه‌ی آن برابر با ۲۳۰۰ برگ است. به طور کلی اگر به دنبال یک محصول حرفه‌ای هستید که کار را با سرعت و کیفیت قابل قبولی ارائه دهد و هم در چاپ رنگی و هم سیاه و سفید رضایت مشتری را جلب کند از خرید این دستگاه پشیمان نخواهید شد.

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw

قابلیت HP e – Print در پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw :

گفتنی است که پرینتر اچ پی مدل Laserjit Pro M452nw ، دارای قابلیت e – print است. این مزیت کاربردی کمک می‌کند تا شما عادات و شیوه‌هایی که با پرینترهای قدیم داشتید را تغییر دهید و بتوانید عکس‌ها، محتوا و اسناد خود را در کمترین تایم و فقط با لمس یک کلید چاپ نمایید. روش کار به این صورت است که جهت استفاده از این قابلیت، دستگاه خود را با استفاده از USB, Wi-Fi یا بلوتوث به پرینتر وصل می‌کنید و متن یا تصویر مورد نظر خود را بعد از انتخاب با فشار دادن یک دکمه چاپ می‌کنید.  فقط توجه داشته باشید که امکان استفاده از این قابلیت در سفر وجود ندارد به بیانی دیگر e – print یک برنامه‌ی چند اپلیکیشنی ( ویندوز، مک و موبایل) است که به شما کمک می‌کند کارهای چاپی خود را از هر کجا که هستید برای دوستان و همکاران خود و یا حتی خود دستگاه بفرستید.

البته برای این کار لازم است که همه از eprint در شبکه استفاده نمایند. به لطف این برنامه‌ی کاربردی، کار چاپ در دفاتر خصوصی، اتاق‌های شخصی و اماکن دولتی به  راحتی انجام می‌شود. کارکرد برنامه بسیار آسان بوده و بعد از ایمیل صف چاپ به خود پرینتر که به شبکه رایانش ابری وصل است؛ تمام نفرات در شبکه می‌توانند اسنادی را که نیاز است چاپ شوند ببینند و ویرایش کنند.

قابلیت Air Print در پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw :

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw  قابلیت Air Print است که یک شیوه‌ی چاپ برای دستگاه‌های اپل iOS و ipadOS بوده و بسیار کار راه انداز می‌باشد. این قابلیت کاربردی به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با استفاده از نرم افزارهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند اسناد خود را پرینت نمایید. جهت استفاده منوی شبکه وای‌فای را در گوشی موبایل خود باز کرده و بعد اسم پرینتر را همراه با کلمه‌ی DIRECT انتخاب کنید. در صورت نیاز و درخواست برنامه، رمز Wi – Fi Direct را وارد کرده و گزینه‌ی join را انتخاب نمایید. حالا فایل‌هایی که قصد دارید چاپ کنید را باز کرده و گزینه‌ی print یا در صورت لزوم Airprint را انتخاب نمایید. استفاد از قابلیت Airprint به شما امکان می‌دهد تا از نرم افزارهایی که این ویژگی را دنبال می‌کنند پرینت بگیرید. توجه داشته باشید که اگر پرینتر شما چند کاره باشد و تمایل داشته باشید به دیگر ویژگی‌های پرینتر مانند اسکن و ابزار پرینتر اچ پی، نیز دسترسی پیدا کنید  برنامه‌ی HP Smart را نصب نمایید.

مراحل به اشتراک گذاشتن پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw در شبکه :

برای اشتراک گذاشتن پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro M452nw در شبکه لازم است ابتدا تنظیماتی را روی کامپیوتری که به پرینتر وصل است و همچنین روی کامپیوترهای دیگری که قرار است از پرینتر استفاده کنند؛ اعمال نمایید. البته قبل از به اشتراک گذاشتن این نکات را نیز مد نظر بگیرید.

  • در صورتی که پرینتر شما قابلیت اتصال از راه دور دارد آن را به کامپیوتر خود وصل کنید در غیر این صورت آن را با استفاده از کابل متصل کنید. در هر حال مطمئن شوید که وصل است.
  • لازم است پرینتر در هر حالت آماده به کار باشد
  • مطمئن شوید که کامپیوتر به شبکه یا وای فای متصل است.
  • برای اشتراک گذاری موفق پرینتر در شبکه و برقراری حتمی ارتباط بین سیستم‌ها گزینه‌ی Network Profile را در تمام سیستم‌ها، روی حالت Private بگذارید. برای انجام این کار از تنظیمات ویندوز به قسمت Network & Internet رفته و گزینه‌ی Change Connection Properties را انتخاب کرده و حالت Private را از بخش Network Profile فعال نمایید.

حالا برای به اشتراک گذاشتن پرینتر Laserjit Pro M452nw  در شبکه ابتدا قابلیت اشتراک گذاری یا  اصطلاحاً Share کردن پرینتر در ویندوز را فعال کنید. به کنترل پنل ویندوز رفته و وارد قسمت NetWork and Sharing Center شده و گزینه‌ی Change Advance Sharing settings را انتخاب کرده حالا گزینه‌ی  Turn to file and Printerرا در قسمت File and Printer Sharing انتخاب نمایید.

نتیجه گیری :

لازم به ذکر است که پرینتر مدل Laserjet Pro M452nw، یکی از محصولات خوش ساخت و کاربر پسند شرکت اچ پی است که برای ادارات و دفاتر با حجم کاری پایین و مصارف خانگی مناسب است. فناوری این دستگاه چاپ لیزری و نوع چاپ آن رنگی است. که از لحاظ کیفیت چاپ هم در اسناد و متون و هم تصاویرگرافیکی و بروشور نسبت به محصولات هم رده‌ی خود در سطح بالاتری قرار دارد. ضمن اینکه در سرعت چاپ نیز عملکرد خوبی دارد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

نام تجاری HP
فناوری اتصال Wi-Fi، USB، اترنت
فناوری چاپ لیزر
ویژگی خاص بدون الکل
رنگ خاکستری روشن
نام مدل لیزر جت
خروجی چاپگر رنگ
حداکثر سرعت چاپ (رنگی) ساعت ۲۸٫۰۰
حداکثر سرعت چاپ تک رنگ ساعت ۲۸٫۰۰
وزن مورد ۳۸٫۶ پوند

در مورد این پرینتر

  • ویژگی های طراحی شده برای کسب و کار شما: چاپگر لیزری رنگی، صفحه نمایش ۲ خطی با صفحه کلید، چاپ بی سیم، اترنت داخلی
  • چاپ با سرعت کاری: با این چاپگر لیزری بی سیم تا ۲۸ صفحه در دقیقه چاپ کنید. صفحه اول با سرعت ۸٫۹ ثانیه برای سیاه و ۹٫۵ ثانیه برای رنگی منتشر می شود.
  • امنیت جامد: با ویژگی‌های امنیتی که در برابر تهدیدات پیچیده محافظت می‌کنند، چاپ را از راه‌اندازی تا خاموش شدن ایمن نگه دارید.
  • ارزش JETINTELLIGENCE HP: کارتریج های تونر HP اصل را با JetIntelligence انتخاب کنید – مهندسی شده برای کمک به چاپگر HP LaserJet شما در چاپ سریعتر و چاپ بیشتر.
  • ایده آل برای مشاغل کوچک: ظرفیت ورودی کاغذ ۳۰۰ برگ، حجم ماهانه تا ۴۰۰۰ صفحه و حداکثر ۱۰ کاربر برای گروه کاری شما. حجم صفحه توصیه شده در ماه: ۷۵۰ تا ۴۰۰۰
  • اندازه های کاغذ پشتیبانی شده: Letter، قانونی، اجرایی، Oficio (8.5 x 13 اینچ)، ۳x5 اینچ، ۴x6 اینچ، ۵x8 اینچ، پاکت نامه (شماره ۱۰، Monarch)
  • اطلاعات گارانتی: یک سال گارانتی، بازگشت به ارائه دهنده خدمات مجاز HP

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>