لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B

نگاهی گذرا به مشخصات ظاهری لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B :

گفتنی است که با روی کار آمدن تبلت‌ها و گجت‌های با نمایشگرهای لمسی و استقبال بی نظیر کاربران از آنها، کم کم لپ تاپ‌ها هم به این قابلیت مجهز شدند. چرا که تبلت‌ها با هیچ امکاناتی نمی‌توانند کارایی لپ تاپ را داشته باشند از همین رو، کمپانی‌ها به فکر تولید محصولی شدند که تلفیقی از تبلت و لپ تاپ بوده و کارایی هر دوی آنها را داشته باشد. لپ تاپ اچ پی مدل ENVY  x36015-ES000-B، از جمله محصولاتی است که می‌توانید هم به عنوان یک کامپیوتر از آن استفاده کنید و هم تبلت، ای لپ تاپ خوش ساخت در ابعاد ۱۷*۲۴۶*۳۵۹ میلی‌متر و وزن ۲٫۰۵ کیلوگرم طراحی و تولید شده است. ساخت کشور آمریکا و به رنگ زیبای نقره‌ای می‌باشد. سازنده‌ی پردازنده‌ی آن intel با مدل ۱۰۵۱۰U از سری Core i7 و فرکانس پردازنده‌ی آن ۱٫۸۰GHz up to 4.90GHz  با حافظه‌ی اختصاصی ۴ گیگابایت می‌باشد؛ همچنین سازنده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی آن NVIDIA و حافظه کش ۸ گیگابایت را دارد. نوع حافظه‌ی داخلی آن SSD با مشخصات SSD M.2 NVMe و ظرفیت حافظه نیز ۱ ترابایت است.

ظرفیت حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایت و باس حافظه‌ی رم ۲۴۰۰MHz است. تعداد هسته‌ی واقعیِ آن ۴ و تعداد هسته مجازی ۸ است. نا گفته نماند که دارای حسگر اثر انگشت بوده و تاچ پد آن از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. بلوتوث داخلی وکارت خوان دارد اما از مودم بهره‌مند نمی‌باشد. همچنین دارای وبکم با مشخصات HP Wide Vision HD Webcam و اسپیکرهایی کارامد از شرکت Bang & amp, Olufsen نیز می‌باشد. از لحاظ اتصالات دارای پورت‌های HDMI، USB Type-c، دو عدد پورت USB 3.1 است. ضمن اینکه به شبکه بی ‌سیم وای فای  با ویژگی‌ IntelR 802.11b/g/n/ac(2*2)Gigabit Wi-FiR and BluetoothR 5 Combo(MU-MIMO supported) نیز مجهز می‌باشد اما از پورت‌هایVGA, Mini Display, Ethernet, USB 2.0, Thunderbolt, USB3.0, Serial, FireWire 800 بهره‌مند نیست. سیستم عامل این دستگاه خوش ساخت Microsoft Windows 10 با نسخه‌ی ۶۴ بیت HOME است. لازم به ذکر است که فاقد درایو نوری بوده که در سبک‌تر شدن آن تاثیر زیادی داشته است.

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B

نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B :

همانطور که گفتیم لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B، نوع جدیدی از این محصولات کارامد است که اصولاً مالتی مدیا بوده و به عنوان لپ تاپی تبدیل پذیر مورد استقبال قرار گرفته است. این محصول خوش ساخت در سایز ۱۵٫۶ اینچ ساخته شده و مشخصاتی چون سبک و ظریف بودن، بهره‌مندی از نمایشگر لمسی و گردش ۳۶۰ درجه‌ای لولاها آن را تبدیل به تبلتی کاربردی کرده است. نا گفته نماند که این محصول در کنار کارایی و مشخصات کاربر پسندی که دارد دارای بدنه‌ی مقاومی نیز می‌باشد. ساختار شاسی دستگاه از جنس آلمینیوم نقره‌ای رنگ است که دارای مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه است. بعد از باز کردن لپ تاپ کیبوردی خوش نما که فضایی برای استراحت دست شما دارد را مشاهده می‌کنید که به آلمینیومی برس خورده مزین شده است.

گفتنی است که سری جدید مدل  ENVY x36015-ES000-B، دارای بلندگوهایی است که در دو طرف کیبورد تعبیه شده و صدایی فراگیر را به شما ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که کلید‌های کیبورد بزرگ بوده و دارای فاصله‌ی مناسبی هستند که همین موضوع باعث شده که تایپ کردن برای شما لذت بخش باشد. ضمن اینکه درصد خطا هنگام کار کردن با چنین ساختار استانداردی بسیار کم می‌باشد. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی محصول دارای روکش براق است و حسگرهای لمسی آن هم بسیار حساس بوده و تا ۵ لمس همزمان را به خوبی پشتیبانی می‌نمایند. همانطور که اشاره کردیم ساختار سخت افزار آن از به روز‌ترین پردازنده‌های مرکزی شرکت INTEL یعنی i7 1165G7 حافظه‌ی رم DDR4 و حافظه‌ی داخلی از نوع SSD M.2 NWMe تشکیل شده است. به طور کلی لپ تاپ ES000-B از لحاظ سخت افزاری قدرتمند بوده و در سطح قابل قبولی قرار دارد. از دیگر امکانات آن علاوه بر چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر می‌توان به پورت SuperSpeed USB Type-A, 10Gbps signaling rate (HP Sleep and Charge)، پورت SuperSpeed USB Type-C 10Gbps,signaling rate، درگاه هدفون میکروفن کومبو اشاره کرد. این محصول خوش ساخت به همراه اقلامی چون : شارژر، کابل برق، دفترچه راهنما و HP Tilt pen ارائه می‌شود.

صفحه نمایش :

لازم به ذکر است که لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B، دارای صفحه نمایشی header از نوع WLED-backlit LCD به سایز ۱۵٫۶ اینچ می‌باشد. دقت صفحه نمایش فول اچ دی ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و نرخ به روز رسانی آن ۶۰ هرتز است. نا گفته نماند که روکش این مدل براق بوده و از نوع مات نمی‌باشد اما وضوح آن در مکان‌های روشن و پرنور قابل قبول است. همانطور که گفتیم نمایشگر این محصول کاربردی لمسی بوده و حسگرهای لمسی آن بسیار حساس هستند طوری که به آسانی تا ۵ لمس همزمان را پشتیبانی می‌نمایند. این نکته نیز از قلم نیفتد که این لپ تاپ کاربر پسند دارای نور پس زمینه‌ی کیبورد نیز می‌باشد که یکی از مزایای کاربر پسند آن به حساب آمده و تایپ کردن را در محیط‌های تاریک و کم نور برای شما آسان می‌کند.

باتری کارامد :

همه‌ی ما می‌دانیم که باتری یکی فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید لپ تاپ اچ پی، از نظر تمام کاربران می‌باشد. باتری خوب بیش از هر چیز دیگری می‌تواند محصول شما را کاربردی کند. اگر دستگاه شما انرژی مصرفی خود را از یک باتری کارامد که کارایی بالایی داشته باشد دریافت نماید شما می‌توانید بدون نگرانی آن را همه جا با خود برده و بدون استرس از اینکه به برق یا پریز دسترسی دارید یا خیر از آن استفاده نمایید. لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B، از یک باتری لیتیوم یونی ۵۱ وات ساعتی بهره‌مند است. که ۴ ساعت کار با لپ تاپ، به طور مداوم را برای پشتیبانی می‌کند. این مدت زمان برای بیشتر افراد تایم قابل قبولی بوده و این فرصت را به آنها داده تا بدون ترس از خالی شدن باتری به کارهای خود بپردازند.

لپ تاپ‌های اچ پی :

گفتنی است که کمپانی اچ پی اقدام به طراحی و تولید لپ تاپ‌هایی برای کاربران تجاری خود نیز نموده است. که دارای ظاهری شیک و چشم نواز، کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه می‌باشند. از جمله می‌توان به مدل  ENVY x36015-ES000-B، اشاره کرد.  این لپ تاپ‌ها از نظر ظاهر بسیار چشم نواز می‌باشند و طوری طراحی شده‌اند که هم کاربرانی که در بیرون از منزل مشغول کارند را مجذوب خود نمایند و هم افرادی که در خانه هستند. لازم به ذکر است که لپ تاپ اچ پی برای بار اول در سال ۱۹۸۴ وارد بازار عرضه شده و تا به امروز به علت کیفیت و تنوع بالایی که دارد صاحب نام می‌باشد و به عنوان یکی از کمپانی‌های موفقِ تولید و عرضه لپ تاپ می‌درخشد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در انتخاب لپ تاپ در کنار ظاهر ظریف و سبک به دنبال استحکام هستید به خرید لپ تاپ اچ پی شک نکنید. و مطمئن باشید که به آسانی نیازهای شما را هم در محل کار و دانشگاه و هم در محیط خانه برطرف می‌نماید. و اگر قصد شما از خرید محصولات این برند سرگرمی و بازی فرزندانتان می‌باشد بدانید که تصویر شفاف و صدای واقعی آنها لذت هیجان و انرژی آنها را دو چندان می‌کند؛ همچنین اگر جز کاربرانی هستید که به امنیت اطلاعات شخصی خود اهمیت می‌دهید باید بگوییم که می‌توانید برای ورود به سیستم از اثر انگشت استفاده کنید تا هیچ کس غیر از شما نتواند به اطلاعات مهمی که دارید دسترسی پیدا کند.

نمایشگر ضد نور این محصولات باعث شده تصویری واضح و گیرا به شما ارائه شود که این فناوری‌ را به ویژه در مکان‌های پر نور بهتر مشاهده می‌نمایید. همانطور که می‌دانید خیس شدن کیبورد یکی از اصلی‌ترین عوامل خیس شدن آن می‌باشد یکی از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ‌های اچ پی ضد آب بودن کیبورد آنها است. از دیگر مزایای این برند معتبر این است که شرکت اچ پی در کنار اینکه به تمام سلائق کاربران خود بها داده و توجه می‌کند. از لحاظ قیمت هم بسیار منصف بوده و محصولات طوری قیمت گذاری شده‌اند که متناسب با ارزش هر محصول هزینه نمایید؛ بنابراین اگر به فکر خرید دستگاهی هستید که هم از لحاظ قیمت و هم کارایی در سطح قابل قبولی باشد برند اچ پی یک برند معتبر است که تمام موارد را درنظر گرفته است.

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B

انواع لپ تاپ H P :

  • Spectre :  

از جمله بهترین و کارامدترین الترا بوک‌های موجود در بازار است که ساختار آن سبک و ظریف بوده و دارای ضخامت نمی‌باشد. طراحی آن به صورتی است که برای مدیران و برگزار کنندگان کنفرانس‌ها ایده‌آل است. لازم به ذکر است که طراحی بسیار خوب صفحه کلید آن یکی دیگر از مشخصات خاص و ویژه‌ی آن به شمار می‌رود. از جمله مدل‌های برجسته‌ی این سری می‌توان به مدل spectre x360 اشاره کرد که یکی از بهترین لپ تاپ‌های ۲ در ۱ به شمار می‌رود. این محصول از آخرین پردازنده‌ی اینتل بهره‌مند بوده و دارای طراحی بدنه ویژه و زیبایی می‌باشد؛ ویندوز آن ۱۰ و عمر مفید باتری این مدل چیزی حدود ۱۰ ساعت است که بسیار تایم بالا و چشمگیری می‌باشد؛ رزولوشن تصویر آن نیز ۲۵۶۰*۱۴۴۰ است.

  •  Envy :

گفتنی است که لپ تاپ‌های Envy نازک بوده و از طراحی زیبا و چشم نوازی بهره‌مند هستند. طراحی این سری محصولات اچ پی، از لحاظ ظاهری طوری است که شبیه مک بوک‌ها می‌باشند. کیفیت آنها در سطح قابل قبولی بوده و در کنار ظاهر همه پسندی که دارند دارای سخت افزاری مناسب، نمایشگری با کیفیت و خروجی صدای مطلوبی نیز می‌باشند.

  • EliteBook :

لپ تاپ‌های EliteBook، از لحاظ امنیتی بسیار قدرتمند بوده و دارای مشخصاتی هستند که سخت‌گیرترین مدیرهای آی‌تی را نیز راضی نگه می‌دارند. این محصولات دارای رمز گذاری TPM با پیکر بندی Core Mv و همچنین برنامه‌ی HP Client Security می‌باشند. گفتنی است که این برنامه به طور پیش فرض روی آنها نصب بوده و فیلترهای امنیتی آنها را بسیار بالا می‌برد.

  • ProBook :

لپ تاپ‌های ProBook، دارای فیلترهای امنیتی مناسبی جهت مدیران و آن دسته از کاربرانی که اطلاعات مهم اداری دارند؛ می‌باشند. نمایشگر آنها چشم نواز ۱۰۸۰p و دارای باتری کارامدی می‌باشند که یک روز کاری را پشتیبانی می‌کند.

  • ZBook :

نا گفته نماند که مهندسان، تدوین گران و همه‌ی افرادی که نیازمند دستگاهی جهت انجام فعالیت‌های سنگین خود هستند می‌توانند سری ZBook را خریداری و با خیال راحت استفاده نمایند. این محصولات علاوه بر اینکه دارای سخت افزار مناسب و قدرتمندی هستند از حسگر اثر انگشت نیز بهره‌مند می‌باشند که امکان شخصی سازی را برای کاربران فراهم می‌سازد. ویندوز ZBook ها ۷ می‌باشد.

  • NotBook :

کمپانی اچ پی لپ تاپ‌های سری Notebook، را به طور ترکیبی ارائه داده است. بدنه‌ی این محصولات از جنس پلاستیکی بوده و همین موضوع بعضی از کاربران را برای خرید مردد می‌کند. این دستگاه‌ها مانند دیگر تولیدات این کمپانی از مزایای زیادی بهره‌مند هستند اما اگر بخواهیم به طور منطقی بررسی کنیم باید بگوییم که از مقاومت قابل قبولی برخوردار نمی‌باشند.

  • Omen :

سری لپ تاپ‌های Omen، از کمپانی اچ پی دارای پردازنده‌های گرافیکی قوی و عمر باتری طولانی هستند. از آن جایی که این محصولات تمام نیاز‌های گیمرها را به خوبی برآورده کرده و در میان آنها از محبوبت زیادی برخوردارند به لپ تاپ‌های گیمینک شناخته شده‌اند.

  • کروم بوک‌های اچ پی :

گفتنی است که کروم‌بوک‌های کمپانی اچ پی، دارای مدل‌های متنوعی می‌باشند. این محصولات پیشنهادی ویژه و مناسب برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند. این دستگاه‌ها در واقع بسیار نازک، ظریف و سبک بوده و فقط جهت برآورده کردن نیازهای اینترنتی کاربران طراحی و تولید شده‌اند. توجه داشته باشید که کروم بوک‌ها قابل قیاس با لپ تاپ‌ها نبوده و به هیچ وجه نمی‌توانند جایگزین آنها باشند.

نتیجه‌گیری :

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY x36015-ES000-B، یکی از محصولات کارامد این کمپانی می‌باشد؛ این دستگاه مالتی مدیا بوده و به عنوان محصولی تبدیل پذیر مورد استقبال قرار گرفته است. ساختار آن بسیار سبک و ظریف بوده از همین رو برای کاربرانی مانند نقشه‌کشان، طراحان گرافیکی و افرادی که دائماً در حال جا به جایی می‌باشند؛ بسیار ایده‌آل است. از سویی دیگر نمایشگر لمسی و گردش ۳۶۰ درجه لولاها، آن را تبدیل به تبلتی کارامد و کاربر پسند کرده که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. ضمن اینکه، در کنار همه‌ی اینها ساختاری محکم و مقاوم نیز دارد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

 

مشخصات محصول

سیستم عامل

Windows 11 Home 64
Windows 11 Home 64
Windows 11 Home 64
ویندوز ۱۱ پرو ۶۴

پردازنده و گرافیک

Intel® Core™ i7-1165G7 (تا ۴٫۷ گیگاهرتز، ۱۲ مگابایت حافظه نهان L3، ۴ هسته) + Intel® Iris® Xe Graphics

نمایش دادن

FHD مورب ۱۵٫۶ اینچی، IPS، نور پس‌زمینه WLED میکرو لبه، شیشه‌های لبه به لبه با قابلیت چندلمسی، ۴۰۰ نیت‌بایت (۱۹۲۰ x 1080)

حافظه

۱۲ گیگابایت DDR4-3200 SDRAM (1×۴ گیگابایت، ۱×۸ گیگابایت)
۱۶ گیگابایت DDR4-3200 SDRAM (2 x 8 گیگابایت)

ذخیره سازی

SSD 256 گیگابایتی PCIe® NVMe™ M.2
SSD 512 گیگابایتی PCIe® NVMe™ M.2
۵۱۲ گیگابایت Intel® SSD + 32 گیگابایت حافظه Intel® Optane™
SSD 1 ترابایتی PCIe® NVMe™ M.2

اثر انگشت خوان

اثر انگشت خوان

نرم افزار آفیس

Microsoft® ۳۶۵ Personal 1 Year – فوراً ۲۰ دلار صرفه جویی کنید
Microsoft(R) Office 365 Home 1 Year – بلافاصله ۲۵ دلار صرفه جویی کنید
Microsoft® Office 2019 خانگی و دانشجویی – فوراً ۳۰ دلار پس انداز کنید
مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ خانگی و تجاری – فوراً ۳۰ دلار صرفه جویی کنید
Microsoft (R) Office 2019 Professional – فوراً ۴۳٫۹۹ دلار صرفه جویی کنید

نرم افزار امنیتی McAfee LiveSafe(TM).

آزمایشی نرم افزار امنیتی
McAfee LiveSafe™ ۱۲ ماه – فوراً ۵۸٫۵۰ دلار پس انداز کنید
McAfee LiveSafe™ ۲۴ ماه – بلافاصله ۱۱۶٫۹۸ دلار پس انداز کنید
McAfee LiveSafe™ ۳۶ ماه – بلافاصله ۱۷۵٫۴۸ دلار پس انداز کنید

باتری اولیه

پلیمر لیتیوم یون ۳ سلولی ۵۱ Wh

صفحه کلید

صفحه کلید با نور پس زمینه جزیره ای با اندازه کامل (نقره ای طبیعی)

شخصی سازی

دوربین HP Wide Vision HD با شاتر دوربین و میکروفون دیجیتال آرایه دوگانه یکپارچه

وبکم

دوربین HP Wide Vision 720p HD با شاتر دوربین و میکروفن دیجیتال دوگانه یکپارچه

فناوری بی سیم

Intel® Wi-Fi 6 AX 201 (2×۲) و بلوتوث® ۵ ترکیبی (پشتیبانی از سرعت انتقال فایل گیگابیتی)

زمان شارژ باتری

پشتیبانی از شارژ سریع باتری: تقریباً ۵۰٪ در ۳۰ دقیقه

سمعی

صدا توسط Bang & Olufsen. بلندگوهای دوگانه؛ HP Audio Boost

دستگاه اشاره گر

پشتیبانی از پد لمسی دقیق

شکاف های توسعه

۱ کارت خوان رسانه SD چند فرمت

پورت های ورودی/خروجی خارجی

۱ Thunderbolt™ ۴ با نرخ سیگنالینگ USB4™ Type-C® ۴۰Gbps (تحویل برق USB، DisplayPort™ ۱٫۴، خواب و شارژ HP). ۱ سرعت سیگنال دهی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه USB Type-A SuperSpeed ​​(HP Sleep and Charge)؛ ۱ سرعت سیگنالینگ USB Type-A 10Gbps SuperSpeed. ۱ HDMI 2.0b; ۱ پین هوشمند AC; ۱ ترکیب هدفون/میکروفون
[۱۹،۲۰]

منبع تغذیه

آداپتور برق ۶۵ وات AC

بهره وری انرژی

EPEAT® Silver ثبت شده است

ابعاد (WXDXH)

۱۴٫۱۳ x 8.98 x 0.72 اینچ

وزن

۴٫۰۲ پوند

ضمانتنامه

۱ سال گارانتی سخت افزاری محدود. اطلاعات اضافی در www.support.hp.com موجود است. پشتیبانی فنی محدود ۱ ساله برای نرم افزار و راه اندازی اولیه (از تاریخ خرید)

نرم افزار گنجانده شده است

پیشنهاد آزمایشی ۳۰ روزه McAfee LiveSafe™ (دسترسی به اینترنت الزامی است. ۳۰ روز اول شامل می‌شود. برای به‌روزرسانی‌های زنده پس از آن، اشتراک لازم است.)

مدیریت امنیت

کیبورد همه کاره
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>