پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw

پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw

نگاهی اجمالی به ساختار فیزیکی پرینت اچ پی مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw :

یکی دیگر از پرینترهای کارامد و البته سبک و جمع و جور کمپانی اچ پی، مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw، می‌باشد که در ابعاد ۲۰۵*۲۷۹*۳۵۵ و وزن ۵٫۶ کیلوگرم طراحی و تولید شده است این محصول کاربردی تک کاره بوده و کاربری آن پرینت با فناوری لیزری می‌باشد؛ و می‌تواند حداکثر ۲۹ صفحه یک رو را بطور سیاه سفید و ۱۸ صفحه دورو را در هر دقیقه چاپ کند زمان لازم برای پرینت صفحه اول در آن ۷ ثانیه می‌باشد. نا گفته نماند که قابلیت چاپ دورو یا داپاکس، در آن باعث شده که تعداد بالایی برگه را با سرعت و کیفیت چشمگیری به چاپ برساند که البته علاوه بر صرفه‌جویی در کاغذ در کنترل زمان شما نیز تاثیر بسزایی دارد. رزولوشن آن ۶۰۰*۶۰۰dpi و حداکثر سایز چاپ کاغذی آن A4 است به اضافه‌ی اینکه از کاغذهای سایز A5,A6,B6 و همچنین از انواع کاغذهای تحریر Card stock، پاکت نامه، لیبل و کاغذ عکس پشتیبانی می‌نماید.  سینی آن توانایی نگهداری ۵۵۰ برگ را در خود دارد؛ ظرفیت سینی ورودی کاغذ در این دستگاه کم حجم ۱۵۰ برگ و ظرفیت سینی خروجی آن ۱۰۰ برگ است.

سرعت پردازنده‌ی آن ۵۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی آن ۶۴ مگابایت است. حداکثر توان مصرفی در این پرینتر خوش ساخت ۴۲۰ وات و دمای عملیاتی آن بین ۱۵ تا ۳۲٫۵ سانتی گراد است. و اما کارتریج آن پودری مشکی با مدل HP 136A است که کارکرد آن ۱۱۵۰ صفحه می‌باشد از دیگر کارتریج‌های سازگار با دستگاه می‌توان به HP 136X اشاره کرد. از رابط‌های اتصال این محصول می‌توان به Bluetooth,LAN,USB2.0,WiFi 4(802.11b/g/n) اشاره کرد که اینترنت آن نیز ۱۰۰/۱۰ است. و مزیت اتصال وایرلس یا بیسیم در آن وجود دارد. از سایر قابلیت‌های ارتباطی هم می‌توان پشتیبانی از وای فای دایرکت و پشتیبانی از پروتکل‌های IPv6,TCP/IP,IPv4 را نام برد. لازم به ذکر است که توان کار ماهیانه‌ی پرینتر اچ پی مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw ، ۲۰۰۰۰ برگه گفته شده است که البته کمپانی اچ پی جهت استفاده‌ی بهتر و طول عمر دستگاه توصیه کرده است که ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ برگ با آن چاپ نمایید.

پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw

نقد و بررسی پرینتر اچ پی مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw  :

همانطور که گفتیم پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw ، یکی از محصولات کمپانی اچ پی است که از لحاظ کیفیت و سرعت چاپ در سطح بالایی قرار دارد و برای کسب و کارهای کوچک، ادارات و مراکزی که حجم کار پایینی دارند و در کل کاربرانی که به دنبال دستگاهی جمع و جور و کارامد برای بهبود شرایط کاری خود هستند ایده‌آل می‌باشد. این پرینتر کارایی بالایی دارد و کیفت و سرعت آن برای چاپ مقالات، پایان‌نامه‌ها و.. مناسب بوده و آنها را با مشکی عمیق به چاپ می‌رساند. اما توجه داشته باشید که برای مصارف حرفه‌ای مانند چاپ عکس، نمودار و تصاویر گرافیکی گزینه‌ی مناسبی نمی‌باشد. گفتنی است که این دستگاه کم حجم با توجه به ابعاد کوچک و وزن کمی که دارد برای تمام محیط‌ها حتی آنهایی که فضای محدودی دارند مناسب بوده و به راحتی روی میز کار شما قرار می‌گیرد. رنگ این دستگاه مکعبیِ کلاسیک، سفید و نقره‌ای بوده و کاربری آن بسیار ساده است.

شما می‌توانید با استفاده از چند کلید ساده که روی آن تعبیه شده‌اند دستگاه را مدیریت نمایید؛ زیرا هیچ تنظیمات پیچیده‌ای ندارد؛ همچنین طبق اشارات قبل، این محصول کاربر پسند امکان متصل شدن از طریق درگاه شبکه و اشتراک گذاری میان چندین نفر را دارد؛ که این قابلیت به شما کمک می‌کند با سرعت عمل بیشتر و بدون فوت وقت کارهای چاپی خود را انجام دهید همچنین اتصال وایرلس دو باندی قدرتمند آن باعث شده تا تمامی تبلت‌ها و موبایل‌های اندرویدی و اپل به راحتی به آن وصل شده و بتوانید اسناد لازم را پرینت کنید. یا با بهره‌گیری از اپلیکیشن  “HP Smart” از هرجا به صورت مجازی وصل شده و فایل‌های مورد نظر خود را چاپ نمایید. این محصول که جزء محصولات میان‌رده‌ی شرکت اچ پی به حساب می‌آید. قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و معمولاً خرید آن خارج از توان مشتریان نمی‌باشد. و در کل نسبت به محصولات هم رده‌ی خود در سطح بالاتری قرار دارد. لازم به ذکر است که پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، از تکنولوژی خاموش و روشن شدن به طور خودکار نیز بهره‌مند است که در زمان بیکاری دستگاه آف شده و تاثیر زیادی در صرفه‌جویی انرژی دارد.

پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw

ظرفیت کارتریج :

لازم است بدانید که یکی از فاکتورهای مهم خرید پرینتر، اطمینان از کیفیت تونر پرینترهای لیزری و جوهر پرینترهای جوهر افشانی است که داخل مخزن آنها ریخته می‌شود. به عبارتی کارتریج پرینتر همان مخزن آن است که جوهر یا تونر در آن قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، دارای کارتریجی است که فقط با تونر مشکی قابل پر کردن می‌باشد چرا که این دستگاه قابلیت پرینت رنگی ندارد. این محصول به کارتریج مدل HP134A Black مجهز شده است. یکی دیگر از مزایای کارتریج‌ پرینترهای لیزری این است که قابل شارژ هستند و شما نگران هزینه‌های سنگین خرید کارتریج به طور مداوم نمی‌باشید.

قابلیت خاموشی خودکار پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw :

قابلیت خاموش و روشن شدن دستگاه به طور خودکار یکی دیگر از قابلیت‌های چشمگیر پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، است که مورد پسند تمام کاربران واقع شده است. مزیت خاموش روشن شدن پرینتر به طور اتوماتیک کمک بزرگی در صرفه‌جویی در هزینه و مصرف برق دستگاه کرده و استفاده از آن به تمام مصرف کنندگان توصیه می‌شود. نحوه‌ی عملکرد قابلیت Auto-on/Auto-off در این محصول خوش ساخت به این صورت است که بعد از تمام شدن کار پرینت فایل‌های مورد نظر، دستگاه به طور اتومات خاموش شده تا بتواند در حد ممکن از مصرف اضافه‌ی برق پیشگیری کند.

شیوه‌ی اتصال آن به کامپیوتر :

گفتنی است که پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، با پشتیبانی از فناوری اتصال به وای فای، امکان متصل شدن از طریق درگاه شبکه و اشتراک گذاری میان چندین نفر را به شما می‌دهد؛ این مزیت به شما کمک می‌کند با سرعت عمل بیشتر و بدون اتلاف وقت کارهای چاپی خود را انجام دهید همچنین اتصال وایرلس دو باندی قدرتمند آن سبب شده تا تمامی تبلت‌ها و موبایل‌های اندرویدی و اپل به آسانی به آن وصل شده و بتوانید اسناد مد نظر خود را پرینت کنید. یا با بهره‌گیری از اپلیکیشن“HP Smart”  از هرجا به صورت مجازی وصل شده و فایل‌های مورد نظر خود را از گوشی هوشمند، Google Drive, Dropbox,email Cloud چاپ نمایید.

اطلاع از قیمت و خرید پرینتر پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw :

همانطور که می‌دانید قبل از خرید هر دستگاهی لازم است که از مشخصات اولیه‌ی آن آگاهی لازم داشته و با اطلاع قبلی اقدام نمایید تا بتوانید خریدی مفید طبق نیاز و بودجه‌ی خود داشته باشید. به عنوان مثال برای خرید پرینتر، آگاهی از مواردی مانند ابعاد و وزن دستگاه، رنگی یا سیاه سفید بودن آن و تعداد رنگ‌های قابل چاپ آن روی برگ، سرعت پرینت آن در ثانیه، تعداد برگ‌هایی که در یک دقیقه چاپ می‌کند، نوع و حجم کارتریج ضروری می‌باشد. پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، کارایی بالایی داشته و رضایت شما را از راندمان کسب و کارتان جلب می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه پرینتر نیز مانند لپ تاپ، تبلت و.. از دستگاه‌های لازم زندگی و کسب و کار به حساب آمده و وجود آن تغریباً در هر محیط کاری الزامی می‌باشد. اطلاع داشتن از قیمت پرینتر علاوه بر دیگر مشخصات یکی دیگر از ملاک‌های خرید هر کاربری می‌باشد. تا بتواند برنامه‌ریزی کرده و بررسی کند که مطابق با بودجه‌ای که دارد توانایی خرید آن را دارد یا خیر، توصیه‌ی ما به شما این است که اگر قصد خرید یک پرینتر تک رنگ بادوام با سرعت عمل قابل قبول را داریدکه قیمت مناسبی هم داشته باشد به پرینتر اچ پی مدلLaser jet M 211 dw، نگاهی ویژه داشته باشید.

پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw

پرینتر مدل Laser jet M  ۲۱۱ dw

چراغ‌های چشمک زن پرینترهای اچ پی چه معنایی دارند ؟

همانطور که می‌دانید چراغ‌های چشمک زن در پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، یا دیگر مدل‌های این کمپانی می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشند. این پیغام‌ها یا خبر از عملکرد صحیح دستگاه دارند و یا می‌خواهند شما را از خطایی مطلع سازند. آگاهی شما از این چراغ‌ها در پرینترهای اچ پی، کمک می‌کند ضمن استفاده‌ی بهتر از محصول، بتوانید نگهداری بهتری نیز از آن داشته باشید. توجه کنید که معنای چراغ‌های چشمک زن به صورت تنها و ترکیب با همدیگر متفاوت است. در ادامه به بررسی چند چراغ چشمک زن در پرینترهای لیزری اچ پی که به معنای خطا می باشند؛ می‌پردازیم.

  • چراغ شماره ۱ :

این چراغ مربوط به تونر دستگاه می‌باشد علامت اختصاری آن به صورت یک مربع سر باز است که چند نقطه در آن قرار دارند. روشن بودن آن به طور ثابت به این معناست که میزان تونر یا همان پودر کارتریج دستگاه به حداقل میزان خود رسیده و لازم است که جهت شارژ یا تعویض کارتریج اقدام نمایید؛ همچنین اگر این چراغ چشمک بزند یعنی کارتریج از پرینتر خارج شده است.

  • چراغ شماره ۲ :

این چراغ به معنای توجه، خطر یا Attention است علامت اختصاری آن مثلث کوچکی است که داخل آن یک علامت تعجب قرار گرفته، این چراغ پیغام‌های متفاوتی را به شما می‌رساند؛ اما اولین معنای آن معمولاً باز بودن درب پرینتر می‌باشد که در این صورت دستگاه نمی‌تواند کار کند؛ دومین معنای آن هم این است که خطایی در جریان پرینت رخ داده است.

  • چراغ شماره‌ی ۳ :

این چراغ همان چراغ پاور یا اعلام آماده به کار بودن پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، و دیگر مدل‌ها می‌باشد علامت اختصاری آن همان دایره‌ی کوچکی است که از قسمت بالا باز می‌باشد. وقتی این چراغ معمولاً سبز رنگ به طور ثابت روشن باشد دستگاه شما روشن و آماده به کار است.

  • چراغ شماره‌ی ۴ :

چراغ شماره‌ی چهار GO نام دارد و علامت آن روی دستگاه یک نقطه می‌باشد. اگر این چراغ همزمان با چراغ شماره‌ی ۲ که به معنای اخطار یا Attention است روشن شود این معنا را می‌دهد که پرینتر دچار خطایی ممتد و ادامه دار شده است.

  • چراغ شماره‌ی ۵ :

کلید شماره ۵ که با علامت یک مربع که درون آن یک فلش رو پایین است؛ روی دستگاه ثبت شده برای چاپ صفحه تنظیمات فعلی دستگاه و یا چاپ صفحه دمو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • چراغ شماره ۶ :

کلید شماره‌ی ۶ یا همان X که با علامت یک X قرمز رنگ تعبیه شده برای کنسل کردن فرآیند و دستور چاپ به کار می‌رود.

  • خاموش بودن تمام چراغ‌ها :

در صورتی که مشاهده کردید که تمامی چراغ‌های پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، یا هر پرینتر دیگری خاموش شده‌اند

به این معناست که دستگاه شما خاموش است؛ اگر دستگاه شما از حالت روشن به این حالت تغییر وضعیت داد قبل از هر چیز، از متصل بودن برق دستگاه، سالم بودن کابل و همچنین پریزی که به آن وصل شده مطمئن شوید. اگر از سلامت این موارد اطمینان پیدا کردید کابل را هم از پریز و هم از پرینتر جدا کرده و بعد از ۱۵ دقیقه مجدداً به دستگاه متصل نمایید. بررسی کنید که سوئیچ پشت دستگاه هم حتماً روشن باشد. اگر بعد از تمام این اقدامات پرینتر روشن نشد حتما از یکی از کارشناسان حوزه‌ی تعمیر پرینتر اچ پی کمک بخواهید.

  • روشن بودن چراغ آماده به کار و خاموش بودن چراغ اخطار یا Attention :

توجه داشته باشید که این شرایط اصلاً جای نگرانی نداشته بلکه به معنای سلامت دستگاه شما نیز می‌باشد. در این حالت پرینتر شما بدون هیچ خطا و ایرادی آماده به کار بوده و منتظر صدور دستور چاپ می‌باشد.

نتیجه گیری :

پرینتر اچ پی مدل Laser jet M 211 dw، یکی از محصولات کارامد این کمپانی است که ابعاد و وزن متناسبی داشته و در کنار اینکه به راحتی قابل حمل و جا به جایی می‌باشد در کمترین فضا، روی میز کار شما قرار می‌گیرد، رنگ آن سفید نقره‌ای بوده و به راحتی با تمامی دکوراسیون‌ها هماهنگ می‌شود. به طور کلی از جمله محصولاتی است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به بهره‌مندی آن از قابلیت چاپ دو رو، عملکرد بالایی نیز دارد. این دستگاه برای محیط‌های اداری کوچک با حجم کاری متوسط و همچنین کسب و کارهای خانگی ایده‌آل می‌باشد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>