لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A

نگاهی گذرا به مشخصات فنی لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A :

گفتنی است که سری لپ تاپ‌های Omen و Pavilion تولید کمپانی معتبر اچ پی، از جمله محصولات حرفه‌ای گیمینگ آن بوده که دارای سخت افزار‌های قوی و امکانات و قابلیت‌های متنوعی می‌باشند. این محصولات ویژه‌ی کاربری‌های حرفه‌ای و گیمرها طراحی شده‌اند. یکی از جدیدترین مدل‌های سری محبوب Pavilion لپ تاپ Pavilion Gaming DK1020-A، می‌باشد که در ابعاد ۲۳*۲۵۶*۳۶۰ میلی‌متر و وزن ۲٫۲ کیلوگرم تولید شده است. سری پردازنده‌ی این محصول خوش ساخت Core i7-10750H و سازنده‌ی آن Intel است. فرکانس پردازنده ۲٫۶ تا ۵٫۰ گیگاهرتزمی‌باشد؛ همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آن GeForce GTX 1660 Ti With Max-Q Design-6GB که سازنده‌ی آن NVIDIA است. حافظه‌ی Cache این محصول کاربر پسند ۱۲ مگابایت، حافظه‌ی رم آن ۱۶GB DDR4 و حافظه‌ی داخلی اش ۱TB HDD+ 256GB SSD M.2 Nvme می‌باشند. لازم به ذکر است که لپ تاپ کارامد DK1020-A، دارای صفحه نمایشی فول اچ دی به سایز ۱۵٫۶ اینچ است که مات بوده و کار کردن با آن در مکان‌های روشن و پرنور نیز آسان و لذت بخش می‌باشد؛ همچنین دارای وبکم و اسپیکر نیز می‌باشد که وبکم آن HP Wide Vision 720p HD Camera و بلندگوهای آن هم استریو داخلی با فناوری HP Audio Boost ساخت شرکت Bang & Olufsen است.

نا گفته نماند که این محصول کاربردی مجهز به نور پس زمینه‌ی کیبورد است که تایپ کردن و کار با آن را درمکان‌های تاریک و کم نور نیز آسان می‌کند. تاچ پد آن بزرگ و با حساسیت بالاست و از فرمان‌‍‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. کارت خوان، شبکه ی بی‌سیم وای فای (b/g/n/ac(2*2)and BluetoothR 802.11 5 combo)، و بلوتوث داخلی از دیگر امکانات این دستگاه است. از لحاظ دیگر اتصالات دارای پورت شبکه‌ی ایترنتِ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ Gbe LAN، پورت HDMI، پورت USB Type-C با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه، سه عدد پورت USB 3.1 می‌باشد. لازم است بدانید که این دستگاه از پورت VGA، پورت Thunderbolt، پورت Serial بهره‌مند نمی‌باشد. از دیگر امکانات کارامد این لپ تاپ حرفه‌ای می‌توان به پشتیبانی آن از Displayport 1.4 به همراه تکنولوژی HP Sleep and Charge، یک عدد پورت USB Type – A با سرعت ۵ گیگابایت بر ثانیه به همراه تکنولوژی SLEEP and Charge نیز اشاره کرد.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A

نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A :

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A، یکی از محصولات کارامد شرکت اچ پی است. همانطور که گفتیم سری Pavilion از جمله تولیدات کاربر پسند شرکت اچ پی است؛ طراحی این محصولات همیشه به روز و متنوع بوده از همین رو توجه بسیاری از کاربران گیم و گرافیک را به خود جلب می‌کنند. در مطالب قبل اشاره کردیم که لپ تاپ DK1020-A با ضخامت حدود ۲۳ میلی‌متر و وزن ۲٫۲ کیلوگرم دارای اندازه‌ی ایده‌آل و خوبی می‌باشد. که حمل و جا‌به‌جایی آن نیز برای شما آسان است. کیبورد آن جزیره‌ای و مجهز به نور پس زمینه‌ی سبز رنگ است که هماهنگی زیبایی با تم Pavilion Gaming دارد. پورت‌هایی متنوع و حرفه‌ای این محصول توانسته‌اند اکثر نیازهای کاربران را تامین کنند. دو عدد پورت USB 3.1 به همراه جک ورودی صدا در قسمت راست دستگاه و یک عدد پورت HDMI، یک پورت شبکه LAN، یک پورت Micro SD، یک عدد پورت USB 3.1 و یک عدد پورت USB Type – C نیز در سمت چپ لپ تاپ تعبیه شده‌اند.

اندازه‌ی دقیق نمایشگر آن ۱۵٫۶ اینچ است که دارای پنل IPS با وضوح فول اچ دی بوده که با بهره‌مندی از روکش مات و روشنایی nits 300 مناسب استفاده در هر فضایی می‌باشد. این صفحه نمایش با کیفیت برای گیمرها نمونه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید چرا که می‌توانند ساعت‌ها به آن نگاه کنند بدون اینکه چشم آنها دچار خستگی شود. سیستم صوتی و بلندگوهای این دستگاه کارامد ساخت شرکت معتبر Bang & Olufsen است که صدایی رسا و بدون نقص را به شما ارائه می‌دهد. کمپانی اچ پی برای این محصول پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند Core i7 10750H از شرکت اینتل و پردازشگر گرافیکی GeForce GTX 1660 Ti with Max-Q Design انودیا، به همراه ۶ گیگابایت GDDR4 حافظه‌ی اختصاصی و همچنین ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 در نظر گرفته است که باعث شده‌اند دستگاه سرعت و کارایی بالایی هنگام اجرای بازی‌های روز و برنامه‌های گرافیکی حرفه‌ای داشته باشد. از آنجایی که حافظه‌ی داخلی آن یک هارد دیسک با گنجایش یک ترابایت به همراه ۵۰۰ گیگابایت PCle M.2 SSDمی‌باشد ظرفیت زیادی جهت ذخیره‌ی انواع فایل‌های حجیم و پرسرعت را به طور همزمان، به شما ارائه می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A :

لازم به ذکر است که لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A، دارای صفحه نمایشی به سایز ۱۵٫۶ اینچ است که از نوع FULL HD IPS با روکش مات بوده و رزولوشن آن نیز ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است؛ همچنین نرخ تصویر آن ۶۰ هرتز است که تصویر بسیار شفاف و واضحی را به شما ارائه می‌دهد. از همین رو برای انجام کارهای گرافیکی و طراحی ایده‌آل می‌باشد. یکی دیگر از مزایای این نمایشگر مات بودن آن با روشنایی ۳۰۰ Nits است که امکان کار کردن با آن در هر فضایی را برایتان میسر می‌سازد؛ طوری که در مکان ‌های باز و پر نور مشکلی در مشاهده‌ی صفحه ایجاد نمی‌شود. این صفحه نمایش با استفاده از یک لولا به بدنه‌ی اصلی لپ تاپ وصل شده است. گفتنی است که قاب نمایشگر این دستگاه از قسمت پایین فضای زیادی را اشغال کرده است که یکی از نکات منفی ساختار آن بوده و مورد پسند بعضی از کاربران نمی‌باشد؛ به صورت کلی می‌توان گفت اگر چه این صفحه نمایش در رقابت با دیگر دستگاه‌های هم رده‌ی خود نقطه‌ی قوتی برای آن به حساب نمی‌آید اما دارای نقصی نیز نبوده و اکثر کاربران در کار کردن با آن رضایت کامل را دارند.

پردازنده (CPU) :

لازم است بگوییم که نمایندگی اچ پی، برای لپ تاپ مدل Pavilion Gaming DK1020-A، پردازنده‌ی مرکزی Intel Core i7 10750H، که از بهترین و قوی‌ترین پردازنده‌های موجود در بازار است را به کار برده است. این پردازنده‌ی کارامد دارای ۶ هسته‌ی حقیقی و ۶ هسته‌ی مجازی است. فرکانس پردازنده‌ی پایه ۲٫۶ گیگاهرتز است که برای انجام تمام امور سنگین گرافیکی و پردازشی ایده‌آل است. این پردازنده از نسل دهم (Comet Lake) شرکت اینتل است که حافظه کش فوق العاده‌ی آن ۱۲ مگابایت و اورکلاک ۵٫۰ گیگاهرتز است. که در حال حاضر بهترین گزینه برای لپ تاپ‌های گیمینگ به حساب می‌آید. در حالت کلی بنچمارک این پردازنده عدد فوق‌العاده‌ی ۱۲۷۲۴ است. لازم به ذکر است که به دلیل افزایش اورکلاک پردازنده نسبت به نسل قبلی خود یعنی ۹۷۵۰H ده درصد قوی تر می‌باشد.

مموری (RAM) :

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A، دارای یک رم با حافظه‌ی ۱۶GB DDR4 2933MHz است. لازم به ذکر است که مادربرد این لپ تاپ کارامد دارای دو اسلات رم می‌باشد که هر کدام از آنها توانایی پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت رم را دارد. از این رو حداکثر حافظه‌ی رم دستگاه ۳۲ گیگابایت است. در حال حاضر دستگاه دارای یک رم ۱۶ گیگا بایت است که این مقدار حافظه جهت انجام بیشتر کاراهای تحلیلی، پردازشی، محاسباتی و گرافیکی سنگین ایده‌آل است.

حافظه (Storage) :

نا گفته نماند که لپ تاپ اچ پی مدلPavilion Gaming DK1020-A، دارای دو بخش حافظه می‌باشد. که حافظه‌ی عادی آن دارای ۱TB 5400RPM ظرفیت و حافظه‌ی خشک (SSD) آن که از نوع NVMe است نیز دارای ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت است. لازم به ذکر است که هر دو قسمت از قابلیت ارتقا لپ تاپ بهره‌مند بوده و در صورت نیاز می‌توانید آنها را به ظرفیت بالاتر ارتقا دهید. از آنجایی که حافظه‌ی SSD دارای سرعت بالایی است برای انجام تمام امور عمومی، اداری محاسباتی و گرافیک حرفه‌ای ایده‌آل است.

کارت گرافیک (GPU) :

لازم است بدانید که کارت گرافیک به کار رفته در لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A، نیز دارای دو قسمت است. قسمت اول یا کارت گرافیک اولیه، همان کارت گرافیک مجتمع با پردازنده‌ی (On Board) است که که برای انجام کارهای غیر گرافیکی و روزانه در مدار قرار دارد و با استفاده از رم دستگاه تا سقف ۸ گیگابایت، قادر به انجام امور عادی گرافیکی می‌باشد. مدل این کارت Intel UHD Graphics است. از سویی دیگر برای انجام امور سنگین گرافیکی، بازی و کارهای حرفه‌ای، کارت گرافیک مجزا (Dedicate) وارد مدار می‌شود. گفتنی است که این کارت گرافیک ساخت شرکت NVIDIA Geforce است که از نسل یازدهم بوده و با معماری تیورینگ می‌باشد. حافظه‌ی گرافیکی آن ۶ گیگابایت است که از نوع GTX1660Ti GDDR6 و ۱۹۲Bit است. در حالت کلی عدد مناسب و ایده‌آل ۱۰۰۳۵ بنچمارک این کارت گرافیک می‌باشد. لازم به ذکر است که این کارت جهت انجام تمام کارهای گرافیکی ۳ بعدی و بازی‌های سنگین مناسب است. قدرت این گرافیک ۴۰ درصد بالاتر از گرافیک GTX1050TI است و به عبارتی جایگزین گرافیک قدرتمند GTX1080 MAX-Q Design می‌باشد.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A

منبع تغذیه، باتری و آداپتور :

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A، انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری سه سلولی از نوع لیتیوم یون با ظرفیت۵۲ وات ساعت دریافت می‌کند. لازم به ذکر است که به نسبت اندازه‌گیری کل سخت افزار دستگاه، انرژی مورد نیاز آن در سطح خوبی قرار دارد؛ هنگام استفاده‌ی بیکار محصول حداکثر ۱۱ وات برق را مصرف و در حالت تست پرفشار این مقدار تا ۱۴۲ وات قابل افزایش است. در حالت بازی مصرف آن به طور متوسط تا ۷۶ وات کمتر بوده در کنار اینکه توان خروجی اسمی آداپتور نیز ۱۵۰ وات می‌باشد. به طور کلی عملکرد باتری در سطح عالی قرار دارد. و طبق تست وبگردی دستگاه، دسترسی به وب سایت‌ها با استفاده از مرور گر کروم، و تست ویدیویی فیلم کوتاه توسط نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ، در حالت اول حدود ۷ ساعت و در حالت دوم ۵ ساعت می‌باشد.

راهنمای خرید لپ تاپ‌های سری HP Pavilion :

همانطور که می‌دانید لپ تاپ‌های سری Pavilion، نمونه‌ی موفق محصولات کمپانی اچ پی به شمار می‌روند، که هم دارای ظاهری زیبا و هم عملکرد خوبی می‌باشند. ضمن اینکه قیمت آنها نیز مقرون به صرفه بود و خرید آنها مستلزم فشار مالی زیادی نمی‌باشد. از این رو محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. در ادامه به ذکر چند مورد از نکات مهمی که هنگام خرید این دستگاه‌های کارامد نیاز به بررسی دارند می‌پردازیم.

·بررسی پردازنده :

گفتنی است که لپ تاپ‌های سری HP Pavilion، دارای مدل‌های متنوع با پردازنده‌های مختلف می‌‎باشند. توجه داشته باشید که هنگام خرید بهترین لپ تاپ، لازم است که در کنار توجه به پردازنده و دیگر مشخصات فنی دستگاه، نوع نیاز، نظر و سلیقه‌ی شخصی خود را نیز مد نظر بگیرید. اما در کنار این موضوع پردازنده‌ی دستگاه یکی از موارد مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. از جمله پردازنده‌های سازگار با لپ تاپ‌های سری HP Pavilion، می‌توان به پردازنده‌ی Intel Core i3, Intel Core i5, Intel Core i7, پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 و AMD Ryzen7 اشاره کرد که با توجه به نیاز شما قابل بررسی می‌باشند. به عبارتی اگر دنبال دستگاهی هستید که سرعت پردازش بالایی داشته باشد پردازنده‌های Intel Core I7 و AMD Ryzen 7 گزینه‌ی ایده‌آلی برای شما هستند. اما اگر دنبال دستگاهی کاربردی جهت انجام کارهای روزانه و معمولی هستیددیگر پردازنده‌های که ذکر کردیم را به شما توصیه می‌کنیم.

·توجه به حافظه :

لازم به ذکر است که حافظه‌ی داخلی لپ تاپ‌های سری HP Pavilion از ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت متغیر هستند شما می‌توانید با توجه به نیازتان گزینه‌ای از این حدود را انتخاب نمایید. اگر جزء کاربرانی هستید که دستگاه را برای انجام کارهای روزانه و معمولی میخواهید حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت هم پاسخگوی کار شما می‌باشد. اما اگر به فکر اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین یا ذخیره‌سازی فیلم و تصاویر با کیفیت هستید. لپ تاپی با حافظه‌ی رم بیشتر را به شما توصیه می‌کنیم.

نتیجه گیری :

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A، یکی از دستگاه‌های خوش ساخت و کاربر پسند این کمپانی است که علاوه بر ظاهر چشم نواز، وزن و ابعاد متناسب از امکانات و قابلیت‌های متنوعی برخوردار است که آن را در بین کاربران محبوب کرده است. کیبورد این محصول جزیره‌ای و مجهز به نور پس زمینه است؛ همچنین دارای تاچ پدی بزرگ با حساسیت بالا و پورت‌های متعدد و حرفه‌ای می‌باشد که پاسخگوی اکثر نیازهای کاربران می‌باشند. صفحه نمایش آن فول اچ دی با روکش مات است که کار کردن با آن را در محیط‌های باز و پر نور نیز آسان می‌کند. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 مشخصات محصول لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming DK1020-A

سخت افزار

شماره محصول
۱۹M88EA
نام محصول
لپ تاپ گیمینگ HP Pavilion – 15-dk1020ne
ریزپردازنده
Intel® Core™ i7-10750H (فرکانس پایه ۲٫۶ گیگاهرتز، تا ۵ گیگاهرتز با فناوری Intel® Turbo Boost، ۱۲ مگابایت حافظه نهان L3، ۶ هسته)
چیپست
Intel® HM470
حافظه، استاندارد
۱۶ گیگابایت DDR4-2933 SDRAM (2 x 8 گیگابایت)
گرافیک ویدیویی
NVIDIA® GeForce® GTX 1660Ti با طراحی Max-Q (6 گیگابایت GDDR6 اختصاصی)
هارد دیسک
  • SSD 256 گیگابایتی PCIe® NVMe™ M.2
  • ۱ ترابایت ۷۲۰۰ دور در دقیقه SATA
درایو نوری
درایو نوری گنجانده نشده است
نمایش دادن
۳۹٫۶ سانتی متر (۱۵٫۶”) FHD IPS ضد تابش میکرو لبه دارای نور پس زمینه WLED، ۳۰۰ نیت، ۷۲% NTSC (1920 x 1080)
اتصال بی سیم
ترکیبی Realtek 802.11 b/g/n/ac (2×2) و Bluetooth® ۵
رابط شبکه
LAN یکپارچه ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ گیگابیت
شکاف های توسعه
۱ کارت خوان رسانه SD چند فرمت
پورت های خارجی
۱ نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-C® ۱۰Gbps (تحویل برق USB، DisplayPort™ ۱٫۴، خواب و شارژ HP)؛ ۱ نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-A 5Gbps (HP Sleep and Charge). 2 نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-A 5Gbps. 1 HDMI 2.0; 1 RJ-45; 1 پین هوشمند AC; 1 ترکیب هدفون/میکروفون
حداقل ابعاد (W x D x H)
۳۶ × ۲۵٫۶ × ۲٫۳۴ سانتی متر
وزن
شروع از ۲٫۲۳ کیلوگرم
نوع منبع تغذیه
آداپتور برق AC هوشمند ۲۰۰ وات
نوع باتری
۳ سلولی، ۵۲٫۵ Wh Li-ion
وبکم
دوربین HP Wide Vision 720p HD با میکروفون دیجیتال آرایه دوگانه یکپارچه
ویژگی های صوتی
صدا توسط B&O; بلندگوهای دوگانه؛ HP Audio Boost 1.0

نرم افزار

سیستم عامل
FreeDOS
Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>