پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

نگاهی اجمالی به مشخصات ظاهری پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w :

همانطور که می‌دانید پرینترها از جمله محصولاتی هستند که در مکان‌هایی مانند ادارات، دفاتر شخصی، شرکت‌های خصوصی و حتی منازل کاربرد زیادی دارند. بعضی از این پرینترها امکانات و قابلیت‌های دیگری غیر از پرینت، مانند اسکن و کپی نیز دارند و به عبارتی چندکاره هستند. ضمن اینکه نوع پرینترها هم با متفاوت بوده بعضی از آنها لیزری و بعضی جوهر افشان می‌باشند. گفتنی است که شرکت‌های زیادی در تولید پرینترها فعالیت دارند که در این میان کمپانی اچ پی صاحب نام و اعتبار بالایی می‌باشد. یکی از محصولات کارامد و محبوب این شرکت پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد این دستگاه کاربردی در ابعاد ۳۶۰*۴۲۷*۳۴۷ میلی‌متر و وزن ۵٫۳۹ کیلوگرم با صفحه نمایش ال‌سی‌دی غیر لمسی طراحی و تولید شده، تکنولوژی آن چاپ لیزری بوده و از قابلیت‌های پرینت، اسکن و کپی بهره‌مند است. چاپ فایل در این پرینتر به صورت سیاه سفید و با سرعت ۲۰ برگ در دقیقه می‌باشد.

رزولوشن چاپ آن ۶۰۰*۶۰۰dpi و قدرت بزرگنمایی کپی در آن هم ۲۵ تا ۴۰۰ درصد است.  از همین رو قادر است محتوای شما را با سرعت و وضوح قابل قبولی چاپ کرده و شما را راضی نگه دارد. ظرفیت سینی کاغذ آن حداکثر ۱۵۰ برگ بوده و نوع کاغذهای مورد استفاده در آن کاغذ معمولی Playn paper، کاغذ عکس photo paper، ترانسپارنت Transparency، پاکت نامه Envelope و کارت پستال است که در سایز‌های A4,A5,A6,B5 می‌باشند؛ سایز چاپ آن نیز A4 است و توان کار ماهیانه‌ی آن برابر با چاپ ۸ هزار برگ در ماه است. کارتریج یا تونر مصرفی استفاده شده در پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، (۱۵۰A) است که کارکرد مشکی آن برابر با ۹۷۵ برگ می‌باشد. نوع اسکنر این دستگاه خوش ساخت Flatbed(تخت) با عمق اسکن رنگی ۲۴ بیت است؛ حداکثر سایز اسکن آن A4 با تکنولوژی CIS است. لازم به ذکر است که دارای اسکن اتومات دورو و اسکن نگاتیو نمی‌باشد؛ همچنین پرینت آن با چاپ سیاه و سفید دارای پردازنده ۵۰۰ مگاهرتز، زبان چاپ PCLm/PCLmS,URF,PWG و حافظه‌ی پرینتر ۶۴ مگابایت است. این پرینتر با قابلیت و ویژگی‌های قابل توجهی که دارد برای محیط‌هایی که حجم کاری متوسط رو به بالایی دارند مناسب است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

نقد و بررسی پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w :

همانطور که گفتیم شرکت معتبر اچ پی، یکی از بهترین برند‌ها در زمینه‌ی تولید ماشینهای اداری به شمار می‌رود. این کمپانی همچنین در تولید مینی پی‌سی، مانیتور و لپ تاپ فعالیت دارد؛ پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، یکی از محصولات خوش ساخت و کاربر پسند آن است؛ که با ابعادی متناسب و وزنی نرمال، بسیار جمع و جور بوده و به راحتی در فضای بسیار کم و روی میز کار شما قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه به راحتی نیز قابل حمل و جا به جایی می‌باشد؛ گفتنی است که در مقایسه‌ی

پرینترهای لیزری و جوهر افشان باید بگوییم که دستگاه‌های لیزری بهتر بوده و کارایی بیشتری دارند اگر چه در مقایسه‌ی اولیه از پرینترهای جوهر افشان گران‌تر می‌باشند اما هزینه‌های بلند مدت و طول استفاده از آنها کمتر می‌باشند؛ همچنین استفاده از تونر به جای جوهر، در کنار استفاده‌ی طولانی و بلند مدت طوری است که نمی‌خواهد نگران خشک شدن جوهر در کارتریج و خراب شدن آن نیز باشید. دقت کنید که قبل از خرید پرینتر ابتدا نیازهای خود را از دستگاه بدانید تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید یک دستگاه ساده بخرید یا دستگاهی حرفه‌ای و چند کاره، این پرینتر سه کاره طوری طراحی شده تا شما بتوانید علاوه بر تهیه نسخه چاپی از اسناد و مدارک، از آنها اسکن و کپی نیز تهیه کنید.

لازم به ذکر است که برای تهیه نسخه‌ی چاپی از فایل‌های موجود روی گوشی، می‌توانید از طریق وای‌فای آنها را به پرینتر ارسال نمایید. یکی دیگر از امتیازات این محصول این است که نسبت به سرعت و قدرتی که دارد قیمت آن مقرون به صرفه می‌باشد. کاربری آن ساده بوده و جهت دسترسی به تنظیمات و کنترل دستگاه می‌توانید به راحتی از طریق یک کنترل پنل با دکمه‌های ال‌ای‌دی که روی بدنه دستگاه کارگذاری شده‌اند اقدام نمایید. کارتریج آن مشکی با کد HP 150A به صورت کاملاً اورجینال به راحتی در نمایندگی‌ اچ پی در دسترس است و دارای ظرفیت چاپ ۹۷۵ برگ است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

کپی :

همانطور که گفتیم یکی از کاربری‌های مهم پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، قابلیت کپی می‌باشد که در توضیح آن باید بگوییم که بسیار کاربردی بوده و امکاناتی همچون چاپ متوالی ۹۹ برگ را دارد؛ همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات آن اسناد و مدارک خود را بین ۲۵ تا ۴۰۰ درصد بزرگ نمایی یا کوچک نمایی کنید. سرعت کپی ۲۰ برگ A4 در یک دقیقه با رزولوشن ۶۰۰*۴۰۰dpi از دیگر ویژگی‌های آن است. توان کاری ماهیانه‌ی آن ۸۰۰۰ صفحه عنوان شده، اگر چه کمپانی اچ پی توصیه می‌کند جهت استفاده‌ی بهینه و طول عمر دستگاه بهتر است ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برگ با آن پرینت نمایید.

اسکنر :

یکی دیگر از قابلیت‌های پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، تکنولوژی  اسکنر آن است که از نوع CIS می‌باشد؛ رزولوشن اپتیکال آن ۶۰۰dpi است و اسناد و مدارک شما را به طور تک رنگ و رنگی اسکن نموده و آنها را به صورت فایل‌هایی با فرمت PDF,JPG,TIFF,PNG,RAW در لپ تاپ یا کامپیوتر ذخیره می‌نماید. این نکته نیز از قلم نیفتد که عملیات اسکن به طور تخت قابل انجام می‌باشد.

اتصالات :

یکی دیگر از موضوعاتی که در ارتباط با پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، لازم است گفته شود امکانات درگاه‌های

ارتباطی آن است؛ باید بگوییم که این دستگاه کارامد، دارای یک پورت USB بوده و همچنین جهت ارتباط با گوشی‌های هوشمند و تبلت از اتصال بی سیم نیز بهره‌مند می‌باشد.

چاپگر چند کاره لیزری بهتر است یا  چند کاره جوهر افشان :

گفتنی است که چاپگرهای جوهر افشان از جوهر مایع و هد چاپ دیجیتال استفاده کرده و چاپگرهای لیزری اقدام به ترکیب تونر پودر و حرارت بالا می‌نماید؛ بنابراین برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری متناسب با شرکت، دفتر یا محل کارتان داشته باشید لازم است که مزایا و معایب هر کدام از نوع چاپگرهای چندکاره‌ی اچ پی را بدانید. گفتنی است که پرینترهای لیزری از جمله پرینتر چند کاره اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، سرعت چاپ بالایی داشته و همچنین در ارتباط با چاپ فونت در سایزهای کوچکتر بهتر از پرینترهای جوهر افشان عمل می‌کنند از این رو پیشنهاد ما برای محیط کاری شما قطعاً پرینتر لیزری اچ پی می‌باشد.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

بررسی مزایای پرینترهای چند کاره‌ی اچ پی :

همانطور که می‌دانید پرینترهای چند کاره‌ی اچ پی دارای مزایای زیادی می‌باشد و طرفداران زیادی به ویژه برای شرکت‌ها و دفاتر خصوصی، سازمان‌ها و دیگر محیط‌های کاری دارند در ادامه به شرح چند مورد از نکات مثبت پرینتر لیزری چند کاره اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، و دیگر مدل‌های این کمپانی می‌پردازیم.

·         صرفه جویی در هزینه :

یکی از مزایای قابل توجه در پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، و دیگر مدل‌های چندکاره‌ی این شرکت، صرفه جویی در هزینه‌ها می‌باشد؛ همانطور که می‌دانید اگر کاربری بخواهد تمام دستگاه‌های فکس، پرینتر و اسکن را خریداری کند به ناچار متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شود اما با خرید این محصول کارامد می‌تواند در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و تمام محصولات مورد نیاز محل کار یا منزل را تنها با خرید یک دستگاه تامین نماید.

·         نظم دهی :

همانطور که می‌دانید سیم کشی‌های زیاد و درهم یکی از معایبی است که در بیشتر محیط‌های کاری و حتی اتاق‌های کاری که در منزل ترتیب داده‌ایم به چشم می‌خورد که سبب بی نظمی شده و نمای زشت و نامرتبی را به محیط می‌دهد. گفتنی است که با خرید پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، یا دیگر مدل‌های چند کاره‌ی این شرکت برای روشن کردن آن تنها نیازمند یک سیم می‌باشید. اما در صورتی که این دستگاه را در اختیار نداشته باشید مجبورید جهت راه اندازی چند دستگاه سیم‌های متعددی را به برق بزنید؛ بنابراین استفاده از چاپگر کارامد چند کاره ضمن اینکه تراکم سیم و کابل را کم می‌کند؛ مصرف برق شما را نیز کاهش داده و سبب صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

·         صرفه جویی در فضا :

گفتنی است که اماکن اداری اصولاً به علت کمبود جا علاقه‌ی زیادی به پرینترهای چند کاره از جمله پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، دارند زیرا علاوه بر جمع و جور بودن و اشغال نکردن فضای زیاد باعث نظم بخشی به محیط هم می‌شوند؛ در واقع شما با خرید این محصول یا هر کدام از پرینترهای چند کاره‌ی این کمپانی، دیگر نیازی به تدارک جا برای دستگاه‌هایی مانند : فکس، کپی، اسکن و .. نداشته و تمام آنها را در کمترین فضا و بهترین صورت دارید.

·         سرعت و انعطاف پذیری :

سرعت عمل یکی از مزایای چشمگیر پرینترهای چندکاره‌ی اچ پی می‌باشد؛ همانطور که می‌دانید اغلب پرینترهای چند کاره‌ی این کمپانی قادر به انجام فکس، چاپ اسناد، کپی و اسکن تصاویر به طور همزمان می‌باشند. این موضوع باعث افزایش سرعت کار و پیشگیری از اتلاف وقت می‌شود به همین دلیل باعث محبوبیت هر چه بیشتر این محصولات میان کاربران شده است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

دلایل بروز صدای بلند چاپگر چیست و چگونه آن را برطرف کنیم ؟ 

اگر پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، هنگام روشن شدن یا چاپ، صدای کمی داشته باشد طبیعی است اما اگر دچار صدای ناهنجار و گوش آزاری شده باشد که با صدای طبیعی دستگاه متفاوت است باید به فکر رفع و رجوع آن باشید در ادامه به ذکر چند راهکار جهت حل این مشکل می‌پردازیم.

·         پرینتر را ریست کنید :

گفتنی است که خطاهای کم و ناچیز پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، می‌تواند یکی از دلایل ایجاد صدای بلند در آن باشد که ساده‌ترین راهکار برای حل این مشکل ریست کردن است؛ در واقع با ریست کردن دستگاه مشکلات جزئی آن حل شده و به حالت اولیه بر می‌گردد. برای این کار پرینتر را به مدت ۱ دقیقه خاموش کرده و سیم های ارتباطی‌اش را قطع کنید بعد از گذشت یک دقیقه آنها را متصل و دستگاه را روشن کنید، اجازه بدهید کارش را به طور معمول انجام دهد.

·         گیر کردن کارتریج جوهر در پرینتر :

گیر کردن کارتریج جوهر در پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، یکی دیگر از دلایل تولید صدای ناهنجار در دستگاه است؛ این اتفاق به علت گیر کردن یک تکه کاغذ مچاله شده یا یک جسم خارجی در مسیر چاپگر پیش می‌آید برای حل این مشکل پرینتر را خاموش کرده، درب کارتریج را باز و محفظه را بررسی نمایید اگر دیدید که کاغذ یا هر جسم خارجی دیگری راه کارتریج را مسدود کرده آن را بردارید.

·         خراب شدن کاغذ کش پرینتر :

خراب بودن کاغذ کش پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، یکی دیگر از دلایل تولید صدای ناهنجار است وقتی برگه‌های کاغذ در چاپگر حرکت کنند ممکن است در قسمت‌های مختلف آن گیر کرده و صدا تولید کنند این اتفاقی زمانی می‌افتد که برگه‌ها را نامرتب بگذارید یا نوع و اندازه‌ی آنها با دیگر کاغذهای سینی فرق کنند. در چنین شرایطی پرینتر را از برق بکشید و بررسی کنید کاغذ در کدام قسمت دستگاه گیر کرده است.

·         خراب بودن موتور پرینتر : 

یکی دیگر از دلایلی ک ممکن است باعث ایجاد صدای ناهنجار در پرینتر اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، شود خراب بودن موتور آن است. لازم به ذکر است که بررسی این اختلالات کاری تخصصی بوده و باید توسط کارشناسان و تعمیرکاران این حوزه صورت گیرد.

·         کثیف بودن چرخ دنده‌ها :

کثیف بودن چرخ دنده‌ها یکی دیگر از علل رایجی است که موجب ایجاد صدای ناهنجار در پرینترها می‌شود برای برطرف کردن صدا در این مواقع چرخ دنده‌ها را تمیز و روغن کاری نمایید.

نتیجه گیری :

لازم به ذکر است که پرینتر لیزری چندکاره اچ پی مدل Laserjet MFP M141w، یکی از محصولات خوش ساخت و کارامد نمایندگی اچ پی است که در کنار این که می‌تواند پرینت اسناد و مدارک شما را در اختیارتان بگذارد، شما را در تهیه‌ی کپی، اسکن و فکس نیز کمک کرده و از خرید این دستگاه‌ها بی نیاز می‌کند؛ شما با خرید این محصول کاربردی ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، و بی نیاز شدن از دستگاه‌های کپی و اسکن، می‌توانید دستگاه را در کمترین فضای ممکن روی میز کار خود قرار داده و استفاده نمایید بی آنکه نگران کمبود جا برای چند دستگاه یا شلوغی و بی نظمی محیط باشید. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

چاپگر HP LaserJet MFP M141w (7MD74A)

یک چاپگر چندکاره کارآمد و باکیفیت که متناسب با فضا و بودجه شماست. چاپ سریع از کوچکترین لیزر HP، به علاوه برنامه Smart HP که در زمان صرفه جویی می کند، دریافت کنید. روی چاپ لیزری با کیفیت حرفه ای و راه اندازی بدون درز حساب کنید.

  • توابع: چاپ، کپی، اسکن
  • سرعت چاپ: حداکثر ۲۰ برگ در دقیقه 
  • کیفیت چاپ سیاه (بهترین): حداکثر ۶۰۰ x 600 نقطه در اینچ
چاپگر دارای امنیت پویا این چاپگر فقط برای کار با کارتریج هایی طراحی شده است که دارای تراشه HP جدید یا استفاده مجدد هستند و از اقدامات امنیتی پویا برای مسدود کردن کارتریج ها با استفاده از تراشه غیر HP استفاده می کند. به‌روزرسانی‌های دوره‌ای میان‌افزار، اثربخشی این اقدامات را حفظ کرده و کارتریج‌هایی را که قبلاً کار می‌کردند مسدود می‌کند. یک تراشه HP استفاده مجدد امکان استفاده از کارتریج های دوباره استفاده شده، ساخته شده و دوباره پر شده را می دهد.
HP LaserJet MFP M141w - جلو

کوچکترین لیزر جت چند منظوره HP

عملکرد کارآمد از کوچکترین MFP لیزر جت HP. کارت های شناسایی را به سرعت چاپ، اسکن و کپی کنید و به راحتی کپی کنید.

HP LaserJet MFP M141w - 3QL

بهره وری از گوشی شما

در صدر کسب و کار بمانید. با استفاده از برنامه HP Smart، راه اندازی یکپارچه را از دسکتاپ خود دریافت کنید . به صرفه جویی در زمان با میانبرها کمک کنید – می توانید اسناد را ۵۰٪ سریعتر سازماندهی کنید. 

HP LaserJet MFP M141w - 3QR

کیفیت و راحتی قابل اعتماد

کیفیت و راحتی که از چاپگر لیزری انتظار دارید را دریافت کنید. روی کیفیت و قابلیت اطمینان HP در صفحه بعد از صفحه حساب کنید و راه اندازی بدون درز و چاپ آسان را دریافت کنید.

HP LaserJet MFP M141w - عقب

به صرفه جویی در منابع بدون به خطر انداختن عملکرد کمک کنید

با فناوری HP Auto-On/Auto-Off به صرفه جویی در منابع کمک کنید بدون اینکه عملکرد را به خطر بیندازید – هوشمندی که می تواند چاپگر شما را در مواقع نیاز روشن و در صورت عدم نیاز خاموش کند .

عملکرد کارآمد از کوچکترین لیزر چندکاره HP.

HP LaserJet MFP M141w - عقب

اندازه کوچک. عملکرد بزرگ.

MFP لیزر جت آنقدر کوچک که می تواند تقریباً در هر مکانی جا شود.

چاپ سریع

سرعت چاپ تا ۲۱/۲۰ صفحه در دقیقه را دریافت کنید.

به موارد ضروری بپردازید – چاپ، اسکن، کپی

به راحتی وظایف را انجام دهید و از یک دستگاه چیزهای زیادی دریافت کنید – چاپ، اسکن و کپی.

راه اندازی بدون درز

با راه اندازی ساده که شما را در هر مرحله راهنمایی می کند، با برنامه HP Smart سریع شروع کنید . 

مشخصات فنی

  • قابلیت اتصال، استاندارد:۱ USB Hi-Speed ​​(سازگار با مشخصات USB 2.0)؛ رادیو Wi-Fi 802.11b/g/n (2.4 گیگاهرتز) + BLE

  • قابلیت چاپ موبایل:برنامه هوشمند HP؛ Apple AirPrint™؛ دارای گواهینامه Mopria™ چاپ مستقیم Wi-Fi® ۷

  • چرخه وظیفه (ماهانه، A4):حداکثر ۸۰۰۰ صفحه

  • چرخه وظیفه (ماهانه، نامه ای):حداکثر ۸۰۰۰ صفحه

  • ورودی دستکاری کاغذ، استاندارد:سینی ورودی ۱۵۰ برگ

  • تکنولوژی چاپ:لیزر

  • وضوح اسکن، نوری:حداکثر ۶۰۰ppi

  • وضوح کپی (متن سیاه):۶۰۰ x 400 نقطه در اینچ

تجهیزات جانبی

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 3.5]

2 thoughts on “پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet MFP M141w

  • By محمد قناد - Reply

    سلام و عرض ادب
    بنده وکیل دادگستری هستم و ماهانه میانگین ۳۰۰ برگه چاپ میکنم
    خواستم بدونم بنظرتون این مدل رو بگیرم یا مدل m28wرو؟
    کاتریجش ۲ تیکه ست یا یک تیکه؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام برای برای کار شما پرینتر مناسبی هستش و کارتریجش یک تیکه هستش

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>