پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

نگاهی گذرا به مشخصات ظاهری پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a :

اگر بخواهیم به معرفی کلی پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a ، بپردازیم باید بگوییم که این دستگاه کارامد از سری پرینترهای تک کاره‌ی کمپانی اچ پی می‌باشد که در ابعاد ۲۸۰*۳۶۰*۳۴۶ میلی متر و وزن ۳٫۷۹ کیلو گرم، طراحی و تولید شده است. علاوه بر طراحی زیبایی که دارد از قابلیت اتصالات پورت متنوع مانند USB2.0,Hi-SpeedUSB و… نیز برخوردار است. کاربری آن تک کاره و تکنولوژی چاپ لیزری می‌باشد. نوع چاپ آن سیاه و سفید بوده و حداکثر سایز کاغذ آن هم A4 است. که دارای ۱۵۰ برگ ظرفیت ورودی می‌باشد. کد کارتریج دستگاه HP150A و حجم آن ۹۷۵ برگ است.  سرعت چاپ در این دستگاه ۲۰ و توان کار ماهیانه‌ی آن ۸۰۰۰ برگ است. رزولوشن چاپ ۶۰۰*۶۰۰dpi است. نا گفته نماند که حافظه‌ی  پرینتر خوش ساخت اچ پی مدل  Laserjet M111a، ۱۶ مگابایت بوده و سیستم عامل سازگار آن ۱۰,۷,۲۰۰۸,۲۰۱۲,۲۰۱۶,۸,۸٫۱,XP است.

گفتنی است که ابعاد و وزن این محصول کاربردی طوری است که به راحتی قابل حمل و جا به جایی بوده و می‌توانید آن را با خیال راحت روی میز کار خود گذاشته و استفاده نمایید. همانطور که اشاره کردیم ظرفیت سینی کاغذ این دستگاه ۱۵۰ برگ است. از این رو می‌توان گفت که گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف خانگی و کارهای اداری و تجاری، که حجم کار پایینی دارند؛ می‌باشد. نوع کاغذ قابل چاپ در این پرینتر کاغذ تحریر، کاغذ شفاف، کارت پستال و لیبل با حداکثر وزن ۱۲۰g/m2 است. و در سایزهای A4,A5,A6,envelopes(C5,DL),custom می‌باشد. لازم به ذکر است که این دستگاه جمع و جور و کاربردی قابلیت چاپ دورو، اسکن رنگی،کپی و همچنین تغذیه کننده اتوماتیک (ADF) ندارد و تنها برای پرینت سیاه و سفید است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

نقد و بررسی پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a :

همانطور که گفتیم پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a، یک پرینتر جمع و جور و تک کاره است اما دارای سرعت بالایی می‌باشد که برای ادارات با حجم کاری کم و همچنین کسب و کارهای کوچک خانگی مناسب است؛ کیفیت چاپ اسناد و مدارک این دستگاه قابل قبول بوده و مدارک متنی را نیز با کیفیت خوبی ارائه می‌دهد. اما برای چاپ تصاویر و عکس‌های گرافیکی نمی‌توان خیلی روی آن حساب کرد. به طور کلی می‌توان گفت که این دستگاه جزء محصولات میان رده‌ی کمپانی اچ پی به حساب می‌آید. از آنجایی که این کمپانی کاربری آن را برای منازل و دفاتر کوچک در نظر گرفته، ابعاد آن هم تغریباً کوچک بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. ضمن اینکه به راحتی و به کمک یک نفر قابل حمل و جا‌به‌جایی می‌باشد.

ساختار بدنه‌ی این محصول کاربر پسند از پلاستیک مقاوم و رنگ آن تماماً سفید است. کار کردن با آن بسیار راحت بوده و به کمک چند دکمه که در سمت راست و بالای بدنه تعبیه شده‌اند قابل اجرا می‌باشد اگر به دنبال محصولی هستید که برای استفاده‌ی روزمره و نیمه حرفه‌ای کیفیت قابل قبولی داشته باشد از خرید پرینتر لیزری اچ پی مدل  Laserjet M111a، صرف نظر نکنید. تکنولوژی این محصول لیزری بوده و نوع چاپ آن هم تک رنگ است. طبق اشاراتی که در مطالب قبل نیز کردیم ظرفیت ورودی کاغذ در آن ۱۵۰ برگ و ظرفیت خروجی آن نیز ۱۰۰ برگ است که برای چاپ کاغذهای اسنادی ، عادی، کارت پستال، لیبل و پاکت نامه در سایزهای A4,A5 و A6 مناسب است. توجه داشته باشید که از این محصول به اندازه‌ی توان و ظرفیتی که دارد یعنی ماهانه نهایتاً ۸۰۰۰ صفحه پرینت، باید کار کشید تا دچار آسیب‌هایی چون داغ کردن زیاد، هنگ کردن و… نشود گرچه کمپانی اچ پی توصیه کرده که برای استفاده‌ی بهینه و طولانی مدت از این محصول و طول عمر آن ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برگ با آن چاپ کنید.

در نهایت اگر بخواهیم مزایای این محصول کارامد را نام ببریم می‌توان به قابلیت چاپ انواع کاغذ در سایزهای مختلف، کیفیت چاپ مطلوب و همچنین ابعاد جمع و جور و وزن سبک آن اشاره کرده و اما معایب آن که شاید برای بعضی از کاربران مهم باشد؛ نداشتن قابلیت چاپ دورو است که کمی باعث اتلاف وقت شما می‌شود. مورد بعدی هم نداشتن مزیت تغذیه‌ی خودکار (ADF) است. یکی دیگر از نکات قابل توجه و مثبتی که در ارتباط با این محصول باید بگوییم این است که نسبت به بسیاری از رقبای خود و همچنین کیفیت و کارایی که در سرعت عمل و کیفیت چاپ دارد، از قیمت مقرون به صرفه‌ای بهره‌مند می‌باشد.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

اتصالات پرینتر اچ پی مدل Laserjet M111a :

گفتنی است تنها راه ارتباط پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a، با کامپیوتر و لپ تاپ از طریق اتصال به درگاه USB می‌باشد؛ همچنین چاپ اسناد روی فلش مموری را به طور مستقیم و بدون استفاده از رایانه برای شما ممکن می‌سازد.

سرعت و کیفیت چاپ :

قبل از هر چیز لازم است بدانید که پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a، فقط می‌تواند اسناد و مدارک شما را به طور یک رو و سیاه و سفید چاپ کند و اگر نیازمند چاپ دو رو بودید باید به طور دستی آن را انجام دهید. سرعت این محصول در عملیات چاپ ۲۰ برگ در دقیقه است که از رزولوشن dpi600*600 بهره‌مند است.

پرینترهای لیزری اچ پی :

همانطور که می‌دانید امروزه پرینترها یکی از وسایل جانبی مهم در کنار کامپیوتر و لپ تاپ هستند که با توجه به کارایی بالایی که دارند از اهمیت بالایی در روند اداری شرکت‌ها و مشاغل برخوردارند. ضمن اینکه در کارهای دفتری و اداری روزانه نیز نقش پررنگی دارند. از جمله این محصولات که میان کاربران محبوبیت زیادی داشته و طرفداران خاص خود را دارند؛ می‌توان به پرینترهای لیزری اچ پی مانند پرینتر مدل Laserjet M111a، اشاره کرد. این محصولات ویژگی‌هایی در ساختار خود دارند که کمک می‌کنند کاربران بتوانند کارهای خود را در کمترین تایم و بهترین کیفیت به انجام رسانند. یکی از ویژگی‌های پرینترهای لیزری این است که ساختار آنها طوری است که به جای جوهر از تونر استفاده می‌کنند که برای پرینت کردن اسناد مختلف کارایی دارد. گفتنی است که در بسیاری از موارد پرینترهای لیزی نسبت به دیگر پرینترها دارای ابعاد بزرگتری هستند که با توجه به قابلیت‌های متعددی که دارند و همچنین هزینه‌های کمتری که در روند چاپ صرف می‌کنند به راحتی می‌توان از این مورد چشم پوشی کرد.

انواع پرینترهای لیزری اچ پی :

لازم به ذکر است که کمپانی معتبر اچ پی اقدام به تولید و عرضه‌ی دو مدل پرینتر لیزری کرده است که برای آشنایی بهتر و بیشتر شما، در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

پرینترهای لیزری سیاه و سفید :

پرینترهای لیزری سیاه و سفید از جمله پرینتر اچ پی مدل Laserjet M111a، عملکردی مانند دستگاه‌های فتوکپی دارند. شیوه‌ی کار آنها به این صورت است که انواع اسنادی که از طریق پورت‌های ارتباطی برای آنها ارسال می‌شود را به طور سیاه و سفید و با کیفیتی قابل قبول روی کاغذ چاپ می‌نمایند. یکی از مزایای چشمگیر پرینترهای لیزری سیاه و سفید برند اچ پی، سرعت عمل بالای آنها در چاپ اسناد و تصاویر گرافیکی می‌باشد؛ که همین موضوع باعث شده مورد استقبال شرکت و اداراتی که حجم کار چاپ و پرینت بالایی دارند قرار گیرند. شیوه‌ی کار اکثر پرینترهای سیاه و سفید لیزری اچ پی، اینطور است که توانایی چاپ ۶ تا ۸ صفحه متن کامل را در یک دقیقه دارند؛ همچنین چاپ دوتا ۵ صفحه‌ی گرافیکی به طور سیاه و سفید در این پرینترها نیز نیازمند ۱ دقیقه زمان است. یکی از موارد استفاده از این پرینترهای کارامد در مکان‌های مختلف چاپ اسناد با تعداد بالا می‌باشد و این موضوع نیز به خاطر برخورداری از کیفیتی است که در چاپ متن‌های با فونت کوچک می‌باشد. لازم به ذکر است که پرینترهای لیزری اچ پی برای چاپ متن و تصاویر از کاغذ معمولی استفاده می‌کنند که باعث شده قیمت تمام شده‌ی پرینت هر صفحه، نسبت به دیگر پرینترها بسیار مناسبتر باشد.

پرینترهای رنگی لیزری :

گفتنی است که استفاده از پرینترهای رنگی لیزری، همانطور که از اسم آنها هم معلوم است جهت چاپ متن و تصاویر رنگی کاربرد دارند. ساختار پرینترهای لیزری رنگی اچ پی هم به این صورت است که به جای جوهر از تونر استفاده شده است. نا گفته نماند که سرعت عمل این چاپگرها نیز در چاپ متن و عکس‌های مختلف بالا می‌باشد. عملکرد پرینترهای رنگی اچ پی به این صورت است که ۶ تا ۸ صفحه متن را بطور تمام رنگی و ۱ تا ۳ صفحه تصویر کلی را در یک دقیقه چاپ می‌کنند. ممکن است که قیمت پرینترهای لیزری رنگی اچ پی، در نگاه اول برای کاربران کمی زیاد به نظر بیاید اما باید بگوییم که این دستگاه‌ها از قابلیت‌ها و امکاناتی برخوردارند که باعث شده‌اند هزینه‌ی چاپ با آنها، به نسب دیگر محصولات از جمله پرینترهای جوهر افشان کمتر باشد.

که یکی از دلایل مهم کمتر شدن قیمت تمام شده‌ی هر صفحه، استفاده از تونر به جای جوهر می‌باشد. لازم به ذکر است که تونرهای به کار رفته در کارتریج‌ پرینترهای لیزری، در صورت استفاده نشدن خشک نشده و نیازی نیست که کارتریج عوض شود. اما جوهر پرینترهای جوهر افشان به صورتی است که بعد از چاپ تعداد محدودی صفحه یا استفاده نکردن از آن طی چند روز تمام و خشک شده و نیاز است هزینه‌ای بالا جهت خرید کارتریج صرف شود. فراموش نکنید که پرینترهای لیزری رنگی به خاطر ویژگی‌هایی که دارند جهت استفاده در منازل و مکان‌های عمومی توصیه نمی‌شوند.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

مزایای پرینترهای لیزری اچ پی :

طبق تجارب و گفته‌های کارشناسان و مهندسین نمایندگی‌ اچ پی، استفاده از تونر به جای جوهر در پرینترهای لیزری اچ پی مانند پرینتر مدل Laserjet M111a، یکی از مهمترین مزایای این محصولات به شمار می‌رود که سبب کم شدن هزینه‌های کلی دستگاه در چاپ تصاویر و متون می‌شود. همچنین سرعت بالای چاپ آنها موضوع دیگری است که نمی‌توان نادیده گرفت؛ کیفیت بالای ساخت و به دنبال آن صرف هزینه‌ای کمتر جهت نگهداری و تعمیرات آنها، قابلیت چاپ بیشتر تعداد صفحات، کاهش هزینه‌های چاپ به دلیل استفاده از کارتریج‌های بزرگتر از دیگر مزیت‌های این محصولات کارامد می‌باشند.

علت متصل نشدن پرینتر به لپ تاپ :

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نتوانید پرینتر اچ پی مدل Laserjet M111a، یا هر مدل دیگری که در حال استفاده از آن هستید را به لپ تاپ متصل کنید؛ به عبارتی با اینکه تمام مراحل وصل شدن را به طور صحیح و کامل اجرا می‌کنید باز هم دستگاه شما توسط لپ تاپ شناسایی نشده و نمی‌توانید پرینت بگیرید؛ لازم به ذکر است که این مشکل می‌تواند علل مختلف نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

مشکل از درایورهای دستگاه پرینتر می‌باشد :

توجه داشته باشید که درایورهای دستگاه پرینتر اچ پی مدل Laserjet M111a، یا هر دستگاه دیگری، حتماً باید با لپ تاپ شما سازگار باشند تا بتوانید مورد استفاده قرار دهید. اگر درایور دستگاه پرینتر شما نصب نشده یا نسخه‌ی آن با لپ تاپ سازگار نباشد باعث کار نکردن پرینتر می‌شود.

  • مشکل در کابل USB می‌باشد :

اگر کابل یو‌اس‌بی درست به دستگاه پرینتر و لپ تاپ شما متصل نباشد، پرینتر به لپ تاپ وصل نمی‌گردد.

  • مشکل در تنظیمات وایرلس است :

اگر دستگاه پرینتر شما از قابلیت وایرلس بهره‌مند باشد ممکن است مشکل در تنظیمات وایرلس باشد.

  • مشکلات سخت افزاری :

گفتنی است که جهت برطرف کردن مشکلات احتمالی عدم اتصال پرینتر به لپ تاپ، بهتر است روش‌های مختلف را امتحان کرده و در صورت بروز مشکل با نمایندگی رسمی اچ پی تماس بگیرید.

  • مشکل در پورت USB می‌باشد :

ممکن است که پورت  USBلپ تاپ شما دچار آسیب شده باشد که سبب شده دستگاه پرینتر اچ پی مدل Laserjet M111a، یا هر دستگاهی که در حال استفاده هستید به لپ تاپ متصل نشود.

مشخصات پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a:

نام مدل
چاپگر HP LaserJet M111a
شماره محصول
۷MD67A

آنچه شامل و لوازم جانبی است

آنچه در جعبه است
چاپگر HP LaserJet M111a; سیم برق؛ کارتریج تونر (~۵۰۰ صفحه)؛ راه اندازی پوستر؛ راهنمای مرجع؛ راهنمای گارانتی؛ فلایر؛

قابلیت اتصال

پورت ها
۱ USB با سرعت بالا (سازگار با مشخصات USB 2.0)
قابلیت بی سیم
خیر

محیطی

انتشار قدرت آکوستیک (فعال، چاپ)
۶٫۰ B(A)
محدوده رطوبت عملیاتی توصیه شده
۳۰ تا ۷۰ درصد RH
محدوده دمای کاری توصیه شده (سانتیگراد)
۱۷٫۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد
محدوده دمای کاری توصیه شده (فارنهایت)
۶۲٫۶ تا ۷۷ درجه فارنهایت
محدوده دمای ذخیره سازی (سانتیگراد)
-۲۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد
محدوده دمای ذخیره سازی (فارنهایت)
-۴ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت
مشخصات محیطی
قابل بازیافت از طریق HP Planet Partners. حاوی پلاستیک بازیافتی پس از مصرف

حافظه

حافظه
۱۶ مگابایت
حداکثر حافظه
فلش رام ۱۶ مگابایتی; ۱۶ مگابایت SDRAM; ۳۲ کیلوبایت NVRAM

قابلیت چاپ موبایل

خدمات چاپ سیار
یو اس بی

جابجایی کاغذ

ظرفیت ورودی
تا ۱۵۰ برگ
ظرفیت خروجی
تا ۱۰۰ برگ
اندازه های رسانه پشتیبانی شده (متریک)
A4; A5; A6; پاکت نامه (C5، DL)؛ سفارشی
اندازه های رسانه پشتیبانی شده (استاندارد ایالات متحده)
نامه، پاکت (شماره ۱۰); سفارشی، قانونی
اندازه رسانه، سفارشی (متریک)
۱۰۵ × ۱۴۸ تا ۲۱۶ تا ۳۵۵٫۶ میلی متر
اندازه رسانه، سفارشی (استاندارد ایالات متحده)
۴٫۱۳ x 5.83 تا ۸٫۵ x 14
انواع رسانه ها
کاغذ ساده، پاکت نامه، کارت پستال، برچسب
وزن رسانه پشتیبانی شده (متریک)
۶۵ تا ۱۲۰ گرم در متر مربع
وزن رسانه پشتیبانی شده (استاندارد ایالات متحده)
۱۷ تا ۳۲ پوند

ابعاد فیزیکی

حداکثر ابعاد (W x D x H، متریک)
۳۴۶٫۳ x 360 x 280 میلی‌متر
حداکثر ابعاد (W x D x H، استاندارد ایالات متحده)
۱۳٫۶۳ x 13.7 x 11.02 اینچ
وزن (متریک)
~ ۳٫۷۹ کیلوگرم
وزن (استاندارد ایالات متحده)
~ ۸٫۳۴ پوند

قدرت

فناوری ویژگی صرفه جویی در انرژی
فناوری روشن/خاموش خودکار HP
نوع منبع تغذیه
برق مورد نیاز بر اساس کشور/منطقه ای است که چاپگر در آن فروخته می شود. ولتاژهای عملیاتی را تبدیل نکنید. این کار به چاپگر آسیب می رساند و ضمانت محصول را باطل می کند.
منبع تغذیه
۱۱۰ ولت – ۱۲۷ ولت اسمی @ +/-۱۰% (دقیقه ۹۹ ولت، حداکثر ۱۴۰ ولت)، ۵۰ – ۶۰ هرتز اسمی +/- ۳ هرتز (دقیقه ۴۷ هرتز، حداکثر ۶۳ هرتز)، ۲۲۰ ولت – ۲۴۰ ولت اسمی @ +/-۱۰ ولت اسمی @ +/-۱۰ ولت، حداکثر ۱۹ ولت (حداکثر ۱۹ ولت) ، ۵۰ – ۶۰ هرتز اسمی +/- ۳ هرتز (حداقل ۴۷ هرتز، حداکثر ۶۳ هرتز). ولتاژ دوگانه نیست، منبع تغذیه براساس شماره قطعه با شناسه کد # گزینه متفاوت است.

کارتریج های چاپ

تعداد کارتریج چاپ
۱ (سیاه)
کارتریج های جایگزین
کارتریج تونر لیزر جت مشکی HP 150A (~975)، W1500A
پاورقی کارتریج های تعویضی
[۲] مقدار بازدهی اعلام شده مطابق با ISO/IEC 19752 و چاپ مداوم. بازده واقعی به طور قابل توجهی بر اساس تصاویر چاپ شده و سایر عوامل متفاوت است. 

مشخصات چاپ پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a

تکنولوژی چاپ
لیزر
چاپ دو رو
خیر
وضوح چاپ (بهترین)
حداکثر ۶۰۰ x 600 dpi
حداکثر مساحت چاپ (متریک)
۲۱۶ x 355.6 میلی متر
چرخه کار ماهانه
حداکثر ۸۰۰۰ صفحه
زبان های چاپ
PCLm/PCLmS، URF، PWG
ویژگی های نرم افزار هوشمند چاپگر
روشن/خاموش خودکار HP[1]

مشخصات نظارتی

شماره مدل نظارتی
SHNGC-1700-00
برچسب های زیست محیطی
فرشته آبی؛ نقره ای EPEAT®
ایمنی
EN 60950-1:2006 +A11:2009 +A1:2010 +A12:2011+A2:2013; IEC 60950-1:2005 +A1:2009+A2:2013. IEC/EN 62368-1:2014; CAN/CSA C22.2 No. 62368-1, 2nd Edition; UL62368-1، ویرایش دوم؛ IEC 60825-1 3rd Edition (Class 1 Laser Product); EN 62479:2010 / IEC 62479:2010؛ مطابقت با استاندارد IEC 60950-1 همه انحرافات کشور را طبق آخرین بولتن IECEE CB در نظر می گیرد. مطابق با استانداردهای عملکرد FDA برای محصولات لیزری به جز برای انطباق با IEC 60825-1 Ed.3، همانطور که در اعلامیه لیزر شماره ۵۶، مورخ ۸ می ۲۰۱۹ توضیح داده شده است.
سازگاری الکترومغناطیسی
CISPR32:2012 & CISPR32:2015 /EN55032:2012 & EN55032:2015+AC:2016 – کلاس B; EN 61000-3-2:2014؛ EN 61000-3-3:2013; EN 55035:2017; FCC عنوان ۴۷ CFR، قسمت ۱۵ کلاس B/ICES-003، شماره ۶
انطباق با مخابرات (قابلیت فکس)

سیستم مورد نیاز

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز
Microsoft® Windows® ۱۰, ۷ SP1: 32 بیتی یا ۶۴ بیتی، ۲ گیگابایت فضای موجود در هارد دیسک، اتصال به اینترنت، پورت USB، Microsoft® Internet Explorer
حداقل سیستم مورد نیاز برای مکینتاش
Apple® macOS Mojave (v10.14) macOS Catalina (نسخه ۱۰٫۱۵) macOS Big Sur (v11.0); ۲ گیگابایت HD; اینترنت مورد نیاز؛ یو اس بی
سیستم عامل های شبکه سازگار
Windows Server 2008 R2 64-bit, Windows Server 2008 R2 64-bit (SP1), Windows Server 2012 64-bit, Windows Server 2012 R2 64-bit, Windows Server 2016 64-bit; لینوکس 
سیستم عامل (یادداشت پشتیبانی شده)
از Windows® XP (64 بیتی) و Windows Vista® (۶۴ بیتی)، Windows 8، ۸٫۱ پشتیبانی نمی کند. نرم افزار راه حل کامل فقط برای ویندوز ۷، ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱ و جدیدتر موجود است. برای Windows Server 2008 R2 64-bit, 2012 64-bit, 2012 R2 64-bit, 2016 64-bit فقط درایور چاپ نصب شده است. سیستم عامل ویندوز RT برای تبلت ها (۳۲ و ۶۴ بیتی) از یک درایور چاپ ساده HP که در سیستم عامل RT تعبیه شده است، استفاده می کند. سیستم های لینوکس از نرم افزار HPPLIP درون سیستم عامل استفاده می کنند

ضمانتنامه

گارانتی سازنده
یک سال گارانتی محدود

نتیجه گیری :

گفتنی است که پرینتر لیزری اچ پی مدل Laserjet M111a، یکی از محصولات جمع و جور و با کیفیت کمپانی اچ پی است که علاوه بر ساختار زیبا و محکمی که دارد از سرعت و کیفیت مطلوبی نیز برخوردار است. اگر برای اداره یا دفتر خود نیازمند یک دستگاه پرینت سبک و خوش ساخت هستید که بتواند قابلیت‌های زیادی را هم به شما ارائه دهد و از سویی دیگر سرعت عمل بالایی نیز داشته باشد به این دستگاه پرینتر نگاهی ویژه داشته باشید. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 4.3]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>