لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

بررسی مشخصات فیزیکی لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7 :

گفتنی است که لپ تاپ‌های سری omen، شرکت معتبر اچ پی از جمله محصولات حرفه‌ای و گیمینگ این کمپانی به حساب می‌آیند. که دارای امکانات متنوع و البته سخت افزاری قوی می‌باشند؛ این لپ تاپ‌های کارامد در واقع برای کارهای گرافیکی حرفه‌ای و بازی‌های سنگین طراحی شده و در میان این دو حرفه هم طرفداران زیادی دارند. یکی از تغییرات بارزی که در نسل جدید خانواده‌ی omen به وجود آمده، تغییر در سایز صفحه نمایش‌های آنها می‌باشد که از ۱۵٫۶ به ۱۶ اینچ تغییر یافته‌اند. لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، یکی از دستگاه‌های کاربردی این خانوادست که با وزن ۲٫۳ کیلو گرم و ابعاد ۲۳*۲۴۸*۳۶۹ میلی‌متر طراحی و تولید شده است که دارای پردازنده‌ای با مدل ۱۱۸۰۰H و سری Core i7 است محدوده‌ی سرعت پردازنده ۲٫۸ گیگاهرتز و بیشتر با فرکانس ۲٫۳ تا ۴٫۶ بوده و سازنده‌ی آن Intel است؛ حافظه‌یCache در آن ۲۴ مگابایت، ظرفیت حافظه‌ رم ۳۲ گیگابایت از نوع DDR4 است؛ همچنین دارای ظرفیت حافظه‌ی داخلی یک ترابایت از نوع SSD و با مشخصات PCle NVMe TLC M.2 SSD است.

نا گفته نماند که حافظه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی آن ۸ گیگابایت با مدل GeForce RTX 3070 Laptop GPU است و سازنده‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی هم NVIDIA می‌باشد. در ارتباط با وبکم دستگاه باید بگوییم که دارای دوربین HP Wide Vision 702p و میکروفن‎‌های دو جهته‌ی محیطی می‌باشد. اسپیکرهای آن ساخت شرکت Bang&ampOlufsen هستند و از کیفیت مطلوبی برخوردارند. نا گفته نماند که این محصول کاربر پسند دارای مودم و درایو نوری نمی‌باشد.لپ تاپ اچ پی مدلOMEN16-B0001-i7، دارای درگاه‌های ارتباطی USB,LAN,Wi-Fi,HDMI,Display port,Bluetooth,Ethernet,USB Type-C 3.2,USB3.2,Thunderbolt 4 و شیارکارت حافظه می‌باشد؛ که شبکه‌ی بی سیم وای فای آن Intel Wi-Fi 6 AX201(2*2) and Bluetooth 5 combo، پورت شبکه‌ی Ethernet : Integrated10/100/1000GbE LAN، پورت Thunderbolt: یک عدد پورت Thunderbolt 4 with USB4 Type-C 40Gbps signaling rate می‌باشند؛ همچنین دارای سه عدد پورت USB 3.2 و یک عدد پورت Type-C می‌باشد.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی مدل  OMEN16-B0001-i7 :

همانطور که گفتیم لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، با توجه به قابلیت‌ها و ساختار قوی که دارد برای کاربری‌های پیشرفته‌ی گرافیکی و گیمرها طراحی شده است این لپ تاپ کاربر پسند با پردازنده‌ی قوی Intel Core i7، ۳۲ گیگ حافظه‌ی رم و همچنین ۱ ترابایت هارد دیسک و از سویی دیگر کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 تبدیل به یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های بازار شده است. نمایشگر این محصول کارامد ۱۶ اینچ  است که وضوح تصویر آن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل و فول اچ دی می‌باشد. و نرخ تازه سازی آن نیز ۱۴۴ هرتز است. همچنین دارای فضای رنگیsRGB است که بیش از ۹۵ درصد بوده و برای مقاومت در برابر خط و خش مجهز به پوشش Corning Gorilla Glass NBT می‌باشد.  ساختار این محصول چشم نواز از آلمینیوم است که پوششی مات به دستگاه داده و از همین رو ظاهر آن بسیار خاص و شیک شده است. سیستم خنک کننده‌ی آن قدرتمند است و به شما این امکان را می‌دهد تا فعالیت طولانی، کارهای گرافیکی سنگین، گیم و.. را بدون نگرانی از داغ یا هنگ کردن لپ تاپ انجام دهید.

لازم به ذکر است که صفحه کلید لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، مجهز به نور پس زمینه‌ی RGB بوده و قابلیت تنظیم رنگ را نیز دارد. همچنین صدای با کیفیتی را در اختیار کاربران می‌گذارد و این به دلیل دو بلندگوی مجهز به فناوری Bang & Olufsen می‌باشد. این نکته نیز از قلم نیفتد که مقاومت بالا یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این محصول فوق العاده است و این موضوع به خاطر بهره‌مندی آن از تکنولوژی نظامی MIL-STD-810H است که کمک می‌کند لپ تاپ در شرایط ناهموار مانند : گرد و خاک، رطوبت، تغییرات دما و… مقاوم باشد. یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت این است که می‌توانند حافظه‌ی رم و هارد دیسک آن را ارتقا دهند. در ارتباط با عمر باتری دستگاه باید بگوییم که از آنجایی که دارای پردازنده قوی و همچنین کارت گرافیک قدرتمندی است عمر باتری آن کمتر از دیگر محصولات می‌باشد اما اگر می‌خواهید به طور بهتر و بهینه‌تر از باتری استفاده کنید وضعیت‌های Power Save, Battery Saver را به کار ببرید.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

سخت افزار :

همانطور که توضیح دادیم لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی است که به دنبال محصولی عالی جهت برنامه‌های گرافیکی و بازی‌های سنگین هستند می‌باشد. این محصول با کارت گرافیک قویِ NVIDIA GeForce RTX 3070، حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی و همچنین هارد دیسک ۱ ترابایتی طراحی و عرضه شده است از همین رو  این سخت افزار قدرتمند گزینه‌ای ایده‌آل برای تدوین ویدئو و گرافیک، بازی‌های سنگین رایانه‌ای و در کل برای هر دستگاهی که نیازمند پردازش بالا و کارت گرافیک قوی باشد مناسب است. این لپ تاپ خوش ساخت یکی از ایده‌آل‌ترین و محکم‌ترین محصولاتی است که به گیمرها و طراحان گرافیک توصیه می‌شود. ضمن اینکه با توجه به ساختار و کیفیت که دارد قیمت آن نیز مقرون به صرفه می‌باشد.

صفحه نمایش :

همانطور که در مطالب قبل هم گفتیم یکی از مهمترین تغییراتی که در لپ تاپ‌های نسل جدید خانواده‌ی OMEN ایجاد شده است تغییر در سایز نمایشگر آنها می‌باشد. که از ۱۵٫۱ به ۱۶ اینچ تغییر یافته‌اند؛ لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، نیز از این قاعده مستثنی نبوده و صفحه نمایشی به سایز ۱۶ اینچ است که رزولوشن آن فول اچ دی و ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است. همچنین

فرکانس این نمایشگر تازه ساخت ۳۰۰ هرتز و پوشش رنگی آن هم Adobe RGB و بیش از ۹۵ درصد می‌باشد. لازم به ذکر است که با تکنولوژی IPS طراحی شده است که تصاویر را با کیفیتی بی نظیر و رنگ‌های زنده به اجرا در می‌آورد. ضمن اینکه مجهز به پوشش Corning Gorilla Glass NBT نیز می‌باشد که از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند.

پردازنده :

گفتنی است که پردازنده قدرتمند و حرفه‌ای Intel Core i7-11800H، یکی از امتیازات چشمگیر و نقاط قوت لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، به شمار می‌رود. که با فناوری حداکثر توربو بوست ۰/۵ گیگاهرتز، هشت هسته، شانزده رشته و حافظه‌ی نهان ۲۴٫۵ مگابایت، در کاربری های حرفه‌ای و بازی‌های سنگین رایانه‌ای عملکرد بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورد. نا گفته نماند که این لپ تاپ اچ پی خوش ساخت با بهره‌مندی از دو پورت M.2 NVMe PCle4.0 SSD و یک پورت PCle 4.0 *16 به کاربران این فرصت را می‌دهد تا قطعات داخلی سیستم را ارتقا دهند. از این رو اگر نیازمند پردازنده یا حافظه‌ی بیشتری جهت انجام کارهای حرفه‌ای مانند تدوین ویدئو و… بودید می‌توانید این قطعات را روی دستگاه به راحتی تعویض نمایید.

درگاه‌ها و پورت‌ها :

لازم به ذکر است که پورت‌های مختلفی که در لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7، تعبیه شده‌اند یکی از مزایای این دستگاه به شمار رفته و امکان اتصال آن را به انواع دستگاه‌ها و لوازم جانبی فراهم می‌کنند. این پورت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • یک درگاه کارت خوان SD با قابلیت پشتیبانی از SDHC و SDXC
  • یک درگاه Mini DisplayPort 1.4 با قابلیت خروجی تصویر، رزولوشن تا ۴K
  • یک درگاه Ethernet LAN با سرعت ۱۰,۱۰۰,۱۰۰۰,۲۵۰۰۰,۵۰۰۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • یک درگاه Thunderbolt 4 با قابلیت شارژ و انتقال داده
  • یک درگاه HDMI 2.1 با قابلیت خروجی تصویر با رزولوشن تا ۴K
  • سه درگاه USB 3.1 Gen 1 Type-A جهت اتصال به دستگاه‌های مختلف USB

نا گفته نماند که این دستگاه کارامد دارای بلوتوث نسخه‌ی ۵ و وای فای ۶E نیز می‌باشد که از فن آوری MU-MIMO بهره می‌برد؛ این فناوری شرایط اتصال به اینترنت با سرعت بالاتر را برای شما فراهم می‌کند. ضمن اینکه دستگاه‌هایی که از تکنولوژی Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند؛ می‌توانند با سرعت بسیار بالاتری به این لپ تاپ متصل شوند؛ همچنین لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 16-B0001-i7 مجهز به پورت جدیدی است که HP Power Transfer نام دارد این پورت از طریق آداپتور مخصوص روی لپ تاپ قابل نصب می‌باشد و به شما امکان شارژ کردن دستگاه را می‌دهد. این قابلیت کارامد برای کاربرانی که به دنبال یک شارژر قدرتمند و قابل حمل هستند گزینه‌ی ایده‌آلی می‌باشد. به طور کلی این محصول از پورت‌های کافی و متنوعی بهره‌مند بوده که امکان اتصال به انواع دستگاه‌ها و لوازم جانبی را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این پورت‌های Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6E همراه با Bluetooth 5 از جمله امکانات کاربردی این محصول هستند که به شما امکان ارتباطی با سرعت بالاتر را می‌دهند.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN16-B0001-i7

باتری :

لپ تاپ کارامد اچ پی مدل OMEN 16-B0001-i7، از یک باتری لیتیوم یونی بهره‌مند می‌باشد. این باتری دارای ظرفیت ۶ سلولی و ۱۶۳ وات ساعت می‌باشد. و به شما این فرصت را می‌دهد تا با خیال راحت مدت زمان زیادی را از لپ تاپ استفاده کرده و نگران خالی شدن باتری آن نباشید. همانطور که گفتیم این دستگاه خوش ساخت دارای قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی بالایی می‌باشد و مصرف باتری هم هنگام استفاده از نرم افزارهای سنگین و بازی کردن بیشتر از مصارف عادی و روزمره می‌باشد. اما با تمام این تفاصیر باتری ۶ سلولی این لپ تاپ با توجه به محدود بودن مقدار فضای داخلی آن و همچنین ابعاد و وزن ایده‌آلی که دارد به شما این امکان را می‌دهد تا تایم طولانی‌تری را در حالت باتری به بازی بپردازید.

لازم به ذکر است که لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 16-B0001-i7، دارای سیستم شارژ سریع نیز می‌باشد که می‌تواند باتری را در مدت زمان کمتری به طور کامل شارژ نماید. به عبارتی با توجه به شارژ ۲۰۰ واتی فراهم شده می‌توانید دستگاه را در تایم ۷۵ دقیقه به طور کامل شارژ نمایید. نا گفته نماند که شیوه استفاده کاربران، کاربردهای مختلفی که از دستگاه دارند و همچنین تنظیمات مختلف سیستم، به طور مستقیم روی مصرف باتری تاثیر گذار هستند از همین رو کمپانی اچ پی عمر باتری لپ تاپ را تضمین نکرده و تنها مقدار ظرفیت باتری را تایید می‌کند. با این حال این دستگاه کاربر پسند با باتری قدرتمند و سیستم شارژ سریعی که دارد به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان که نیاز داشتید بدون مشکل و نگرانی به مدت زیادی از لپ تاپ خود استفاده نمایید.

سیستم خنک کننده :

گفتنی است که یکی از موارد مهمی که شرکت اچ پی به اندازه‌ی کافی و شاید بیش از اندازه به آن توجه کرده و پرداخته است بحث خنک کنندگی لپ تاپ OMEN 16-B0001-i7، می‌باشد طوری که در این زمینه حداکثر نمره‌ی قبولی را کسب کرده است؛ اولین گام در خنک کردن آن، توری مشبک و لانه زنبوری است که در زیر دستگاه قرار گرفته و در کنار آن پایه‌هایی است که ارتفاع آن را بالاتر می‌برد این اقدام باعث شده تا همیشه فن‌های دستگاه از هوای خنک بهره‌مند باشند. نا گفته نماند که این لپ تاپ خوش ساخت به آسانی داغ نشده و مادربرد و گرافیک آن دچار مشکل نخواهند شد و این نکته یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب دستگاه برای افراد حرفه‌ای و گیمری می‌باشد.

طی تست‌هایی که در محیط‌های مختلف از دستگاه شده مشاهده کرده‌اند که حداکثر دمایی که در چیپست گرافیکی در حالت باتری تجربه می‌کنند تغریبا ۴۹ درجه می‌باشد که این دما زمان اتصال شارژر تا ۶۵ درجه هم بالا می‌رود؛ همچنین این افزایش دما در پردازنده‌ی مرکزی در حالت باتری به ۵۶ درجه و زمان اتصال شارژر هم به ۷۸ درجه می رسد. زمانی که لپ تاپ در حالت رندرینگ، بازی یا انجام کارهای سنگین محاسباتی و گرافیکی باشید دمای دستگاه در حالت باتری ۶۷ درجه و در حالت شارژ نیز به ۸۹ درجه که داغ ترین مقدار آن به حساب می‌آید؛ می‌رسد. که هنگام حداکثر چرخش دور فن صدایی شنیده نمی‌شود و فن کاملاً بی‌صداست و ممکن است فقط صدای خفیفی از اگزوزهای خروجی هوا به گوش برسد.

نتیجه گیری :

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 16-B0001-i7، یکی از دستگاه‌های حرفه‌ای و کارامد کمپانی اچ پی است که با طراحی چشم نواز و محکم، مشخصات فنی قوی و قابلیت‌های متعدد گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای کار با برنامه‌ها و نرم افزارهای سنگین، گیم، کارهای گرافیکی و .. می‌باشد؛ باتری این لپ تاپ خوش ساخت بسیار قدرتمند بوده و به شما این فرصت را می‌دهد که حتی زمان‌هایی که در حال بازی یا انجام کارهای محاسباتی سنگین هستید از باتری استفاده کرده و نگران خالی شدن آن نباشید؛ همچنین با خیال راحت دستگاه را با خود مسافرت، تفریح و… ببرید و مدت زیادی را بدون استرس دسترسی نداشتن به برق، با آن کار کنید. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

مشخصات محصول OMEN by HP Laptop 16-b0001nx

سخت افزار

شماره محصول
۴N9L6EA
نام محصول
OMEN توسط HP Laptop 16-b0001nx
ریزپردازنده
Intel® Core™ i7-11800H (تا ۴٫۶ گیگاهرتز با فناوری Intel® Turbo Boost، ۲۴ مگابایت حافظه نهان L3، ۸ هسته، ۱۶ رشته)
چیپست
Intel® HM570
حافظه، استاندارد
۳۲ گیگابایت رم DDR4-3200 مگاهرتز (۲ x 16 گیگابایت)
گرافیک ویدیویی
پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA® GeForce RTX™ ۳۰۷۰ (۸ گیگابایت GDDR6 اختصاصی)
هارد دیسک
  • SSD 1 ترابایتی PCIe® NVMe™ TLC M.2
  • SSD 1 ترابایتی PCIe® NVMe™ TLC M.2
درایو نوری
درایو نوری گنجانده نشده است
نمایش دادن
قطر ۴۰٫۹ سانتی متر (۱۶٫۱ اینچ)، FHD (1920 x 1080)، ۱۴۴ هرتز، زمان پاسخگویی ۷ میلی ثانیه، IPS، میکرو لبه، ضد تابش نور، نور آبی کم، ۳۰۰ نیت، ۱۰۰% sRGB
اتصال بی سیم
Intel® Wi-Fi 6 AX201 (2×2) و بلوتوث® ۵ ترکیبی (پشتیبانی از نرخ داده گیگابیتی)
رابط شبکه
LAN یکپارچه ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ گیگابیت
شکاف های توسعه
۱ کارت خوان رسانه SD چند فرمت
پورت های خارجی
۱ Thunderbolt™ ۴ با نرخ سیگنالینگ USB4™ Type-C® ۴۰Gbps (تحویل برق USB، DisplayPort™ ۱٫۴، خواب و شارژ HP). ۱ نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-A 5Gbps (HP Sleep and Charge). ۲ نرخ سیگنال دهی SuperSpeed ​​USB Type-A 5Gbps. ۱ HDMI 2.1; ۱ RJ-45; ۱ پین هوشمند AC; ۱ ترکیب هدفون / میکروفون؛ ۱ مینی DisplayPort™
حداقل ابعاد (W x D x H)
۳۶٫۹۲ x 24.8 x 2.3 سانتی‌متر
وزن
۲٫۳۱ کیلوگرم
نوع منبع تغذیه
آداپتور برق ۲۳۰ وات AC
نوع باتری
پلیمر لیتیوم یون ۶ سلولی ۸۳ Wh
مصرف مختلط عمر باتری
حداکثر ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه
پخش ویدئو عمر باتری
حداکثر ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه
وبکم
دوربین HP Wide Vision 720p HD با میکروفون های دیجیتال آرایه دوگانه یکپارچه
سمعی
صدا توسط Bang & Olufsen. DTS:X® Ultra; بلندگوهای دوگانه؛ HP Audio Boost

نرم افزار

سیستم عامل
Windows 10 Home 64 – ارتقاء رایگان به ویندوز ۱۱ در صورت وجود
برنامه های HP
سوئیچ صوتی HP؛ HP Connection Optimizer; HP QuickDrop; مرکز بازی OMEN
نرم افزار گنجانده شده است
McAfee LiveSafe™
نرم افزار از پیش نصب شده
ExpressVPN (30 روز آزمایشی رایگان)؛ LastPass Premium (30 روز آزمایشی رایگان)
نرم افزار – بهره وری و مالی
آزمایشی ۱ ماهه برای مشتریان جدید مایکروسافت ۳۶۵
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>