پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n

نگاهی گذرا به ساختار فیزیکی پرینتر اچ پی مدل LaserLaserjet Pro MFP M182n :

 

 

  • چاپگر چندکاره لیزری رنگی A4، مناسب برای کسب و کار
  • چاپ، کپی و اسکن
  • سرعت چاپ تا ۲۲ برگ در دقیقه (سیاه) و ۲۲ برگ در دقیقه (رنگی)
  • USB، اترنت
  • بی سیم، HP ePrint، Apple AirPrint™

 

یکی از نمونه پرینترهای چند کاره و جدید کمپانی معتبر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، است که فناوری آن چاپ لیزری و رنگی بوده و به سه کاربری پرینت، اسکن و کپی مجهز می‌باشد. به عبارتی با خرید این محصول صاحب سه دستگاه با کارایی متفاوت می‌شوید. این پرینتر کاربردی در ابعاد ۶۰۹*۳۸۰*۴۲۰ میلی‌متر و وزن ۱۵٫۷ گیلو گرم طراحی و تولید شده است. و می‌تواند علاوه بر گرفتن پرینت، اسکن و کپی نیز از اسناد و مدارک شما تهیه نماید. ظرفیت سینی ورودی کاغذ در این پرینتر کارامد ۱۵۰ برگ و ظرفیت سینی خروجی آن تا ۱۰۰ برگ است. سرعت چاپ سیاه و سفید و رنگی در آن ۱۶ برگ در دقیقه و سرعت چاپ دو رو ۱۰ برگ در دقیقه می‌باشد. مدت زمان لازم جهت چاپ اولین صفحه در این دستگاه، برای چاپ سیاه و سفید ۱۱٫۸ ثانیه و برای چاپ رنگی ۱۳٫۸ ثانیه است. توان کار ماهیانه‌ی این محصول خوش ساخت ۳۰،۰۰۰ صفحه برآورد شده که البته توصیه شده که تعدادی بین ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ صفحه با آن چاپ نمایید.

زبان چاپ آن همHP PCL6,HP PCL5c,HP Postscript level3 emulation, PWG raster, PDF, PClm,PClm-s, URF می‌باشد؛ همچنین از قابلیت چاپ دو رو بهره‌مند بوده و اما ویژگی چاپ روی سی دی را ندارد. از ویژگی‌های نرم افزار هوشمند آن می‌توان به HP eprint, Mobile Apps, Apple Airprint,Mopria Certified، صفحه ال‌سی‌دی شش دکمه‌ای با مساحت ۲۶٫۹*۲۰٫۷۷ میلی‌متر، پورت شبکه اترنت، چاپ دو رو غیر خودکار و خاموش و روشن شدن خودکار اشاره کرد. کاغذ (ابتدایی، سبک، ساده، بازیافتی، زبر و سخت) کاغذ کارتن سازی، کارت پستال و لیبل انواع کاغذهای قابل استفاده در پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، می‌باشند؛ همچنین وزن کاغذ قابل استفاده در آن ۶۰ تا ۱۶۳g/m و با ابعاد ۷۶*۱۲۷ تا ۲۱۶*۳۵۶ میلی‌متر است. از مشخصات کارتریج آن می‌توان گفت که دارای تکنولوژی لیزری بوده و تعداد کارتریج‌های چاپی در آن ۴ عدد (مشکی، زرد، فیروزه‌ای و سرخابی) می‌باشند. ظرفیت تونر کارتریج به این صورت است که قابلیت چاپ تا ۱۰۵۰ برگ سیاه و سفید و ۸۵۰ برگ رنگی دارد. لازم به ذکر است که تغریباً ۱۰ مدل کارتریج جایگزین برای این محصول وجود دارد. به طور کلی این دستگاه هم از لحاظ کیفیت و هم سرعت در سطح بالایی قرار دارد و بهترین گزینه برای محیط‌های خانگی و ادرای با حجم کاری متوسط است.

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n

 

نقد و بررسی پرینتر اچ پی مدل LaserLaserjet Pro MFP M182n :

 

گفتنی است که پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، یکی از محصولات کارامد این شرکت اچ پی است ساختار آن بسیار محکم و مقاوم بوده و رنگ آن هم سفید است که به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. ضمن اینکه ابعاد و وزن آن هم متناسب بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. کنترل پنل هفت بخشی این محصول که شامل نمایشگری ال‌سی‌دی و سیاه سفید به همراه ۶ کلید کنترلی، برای مدیریت قابلیت‌های دستگاه می‌باشد؛ ظاهر آن را زیباتر کرده است. پورت‌های اتصال از دیگر امکانات کاربردی این محصول هستند که از جمله می‌توان پورت‌های اتصال High Speed USB 2.0 که برای ارتباط با دستگاه‌های میزبان یا فرستادن فایل‌های اسکن شده به حافظه‌ی فلش، درگاه Ethernet برای ارتباط با شبکه، پشتیبانی از قابلیت HP Auto On/Off برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ؛ همچنین امکانات نرم افزاری گوشی‌های اپل و اندروید یا HP e-Print و Smart App را نام برد.

لازم به ذکر است که این دستگاه با سرعت عمل بالایی که در کنار کیفیت دارد به عنوان یکی از مدل‌های پرسرعت و کاربر پسند میان دستگاه‌های هم رده‌ی خود شناخته شده است؛ همچنین از پردازنده‌ای ۸۰۰ مگاهرتزی و حافظه‌ای ۲۵۶ مگابایتی نیز بهره‌مند می‌باشد. که در روند کاری آن بی‌تاثیر نمی‌باشد. همانطور که گفتیم می‌توانید به راحتی با استفاده از برنامه HP Smart چاپ و اسکنی راحت را از تلفن همراه خود داشته باشید یا اینکه با بهره‌گیری از گزینه‌ی Smart Tasks این برنامه با میانبرهای قابل تنظیم، مراحل انجام کارهای تکراری را حذف نمایید. ضمن اینکه اسکن از فضای ابری، ایمیل و دیگر مکان‌ها تنها با یک ضربه امکان پذیر بوده و می‌توانید اسناد خود را تا ۵۰ درصد سریعتر سازماندهی نمایید. وقت چاپ، کپی یا اسکن کردن از تلفن همراه خود با بهره‌گیری از برنامه‌ی HP Smart اعلان دریافت نمایید. به طور کلی دستگاهی کارامد و چند کاره با قابلیت و کارایی فراوان است که شما را از صرف هزینه‌های سنگین هم بی نیاز می‌کند.

 

مشخصات اسکن :

 

در توضیح مشخصات و کارایی اسکنِ پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، باید بگوییم که این دستگاه خوش ساخت مجهز به یک اسکنر تخت (Flatbed) با تکنولوژی CIS است که سرعت آن۱۵ برگه در دقیقه به طور سیاه و سفید و ۸ صفحه‌ی رنگی می‌باشد؛ رزولوشن سخت افزاری و ارتقا یافته‌ی اسکنر dpi 1200*1200 است که سایز اسکن مسطح آن ۲۱۶*۲۹۷ است. انجام اسکن در این دستگاه با روش‌های HP Scan software, and user application via TWAIN or WIA و همچنین از طریق پنل جلویی انجام می‌پذیرد و فایل‌های اسکن با فرمتJPG,RAW(BMP),PNG,TIFF و PDF تحویل شما می‌گردد. عمق رنگ آن هم bit (mono),24-bit-8(color) می‌باشد. لازم به ذکر است که اسکن کردن با این دستگاه دارای دو مزیت است که یکی از آنها ارسال فایل‌های اسکن شده به حافظه جانبی فلش (Scan to USB) و به پست الکترونیکی (Scan to Mail) از طریق شبکه و به طور مستقیم است و مزیت دیگر هم این است که خود اسکنر از نوع CIS است.

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n

 

مشخصات کپی :

 

همانطور که می‌دانید کپی یکی دیگر از کاربردهای پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، است که یکی از قابلیت‌های پر طرفدار و پر بازده دستگاه به شمار می‌رود. سرعت کپی آن در حالت تک و دو رو  تا ۱۶ برگ در دقیقه با حداکثر تعداد ۹۹ برگ است. بزرگنمایی کپی در این دستگاه بین ۲۵ تا ۴۰۰ درصد بوده و رزولوشن کپی آن هم dip600*600 است.

 

مشخصات منبع تغذیه / باتری و محیط کاری پرینتر :

 

منبع تغذیه‌ی داخلی پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، (built-in)، و ولتاژ ورودی منبع تغذیه‌ی آن بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت و ۵۰ تا ۶۰ هرتز، ولتاژ خروجی آن نیز بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت با ۵۰ تا ۶۰ هرتز می‌باشد. توان مصرفی آن ۳۱۳ وات بوده که در حالت Ready و sleep بین ۷٫۴ و ۰٫۷ وات است؛ همچنین توان مصرفی آن در حالت Auto-Off/Wake onLAN یک وات و مصرف الکتریسیته معمول در آن kWh/Week o.531 می‌باشد. مشخصات محیط کاری آن به این صورت است که محدوده‌ی رطوبت کاری آن بین ۱۰ تا ۸۰ درصد RH و محدوده‌ی رطوبت کاری توصیه شده هم بین ۳۰ تا ۷۰ درصد RH است. محدوده‌ی دمای کاری آن ۱۰ تا ۳۲٫۵ درجه سانتی‌گراد و محدوده‌ی دمای نگهداری ۲۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد؛ همچنین محدوده‌ی دمای توصیه شده ۱۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

 

انواع کدهای خطا در پرینتر‌های اچ پی :

 

همانطور که می‌دانید زمانی که پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، یا هر مدل دیگری از این نمایندگی اچ پی، دچار خطایی شده یا به درستی کار نکند بدون شک ظاهر شدن کدهای خطا هم امری طبیعی می‌باشد. در این شرایط دستگاه پیغامی را در قالب این کدها به شما می‌دهد که برای جلوگیری از جدی‌تر شدن مشکل لازم است با آنها آشنایی داشته باشید. در ادامه به توضیح بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n

 

روش پاک کردن کدهای خطا در پرینتر :

 

توجه داشته باشید که در اکثر مواقع می‌توانید با تنظیم مجدد پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، یا هر مدل دیگری پیام خطا را با طی کردن مراحل ساده‌ای پاک نمایید.

 

·         دستگاه را روشن نمایید (اگر از قبل روشن نباشد)

·         قبل از ادامه‌ی کار چاپ، فرصت دهید تا پرینتر در حالت چاپ قرار بگیرد.

·         کابل برق را از پشت چاپگر در حالی که روشن باشد جدا نمایید.

·         سیم برق را از پریز در بیاورید.

·         حداقل یک دقیقه صبر کنید.

·         کابل برق را مجدداً به پریز برق و پشت چاپگر متصل نمایید.

·         پرینتر خود را روشن کنید.

·         فرصت دهید که آیا این پیام خطا پاک شده یا خیر.

·         اگر با تنظیم مجدد راه اندازی نشد، برای پیدا کردن مشکل و حل آن از کدهای خطای اچ پی که در ادامه ذکر می‌کنیم استفاده نمایید.

 

خطای گرم شدن :

 

این مشکل در پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، و دیگر مدل‌ها، اصولاً بر اثر مشکلات کابل درایو یا چاپگر می‌باشد؛ با خاموش و روشن کردن دستگاه این پیام باید ناپدید شود. اگر این روش نتیجه بخش نبود، پرینتر را خاموش کرده و کابل برق را به مدت ۳۰ ثانیه جدا کنید، کابل دستگاه را برداشته و مجدداً روشن نمایید. در صورت درست نشدن به احتمال زیاد مشکل پیش آمده سخت افزاری می‌باشد.

 

۱۰- خطای حافظه :

 

ای خطا به معنای این است که پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، یا هر مدل دیگری در تراشه‌ی کارتریج دچار مشکل شده و نمی‌تواند آن را بخواند این مشکل بر اثر جا به جا نشدن، خراشیدن یا نصب نشدن درست در دستگاه است. چاپگر را خاموش کرده و کابل برق را به مدت ۳۰ ثانیه جدا کنید، کابل پرینتر را برداشته و مجدداً روشن نمایید.

 

۱۱- باز بودن یا عدم وجود EP :

 

این کد به معنای خالی بودن کاغذ چاپگر است؛ آن را باز کرده و دوباره پر از کاغذ نمایید. اگر سینی دارای کاغذ بود هم احتمالاً حسگر یا سینی کاغذ دچار مشکل شده‌اند. مطمئن شوید که دستگاه شما روی سطح مسطحی قرار دارد و سپس قسمت تونر را به خوبی تمیز نمایید. اگر کد خطا برطرف نشد سنسور کاغذ یا سنسور نوری را بررسی کرده و تمیز نمایید.

 

۱۲- باز بودن یا عدم وجود EP :

 

در صورتی که کارتریج تونر در پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، به درستی نصب شده باشد این خطا می‌تواند به معنی باز بودن درپوش یا نقص داشتن سنسورهای PS5 یا فن‌های خنک کننده باشد.

 

۱۳ مسدود شدن کاغذ :

 

این کد در پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، به معنای مسدود شدن کاغذ می‌باشد. در مدل‌های جدید پرینترهای اچ پی به شما می‌گویند که مسدود شدن در کدام قسمت می‌باشد؛ شما می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه خطا را رفع کنید اما در مدل‌های قدیمی‌تر باید خودتان دنبال محل مسدود شدن باشید.

 

۱۴ عدم وجود کارتریج EP :

 

ای خطا به معنای نصب نشدن کارتریج یا عدم تشخیص کارتریج توسط پرینتر است؛ شما می‌توانید با نصب مجدد کارتریج این خطا را برطرف سازید.

 

۱۶ مقدار تونر کم است :

 

این کد معمولاً یکی از خطاهای رایج پرینتر اچ مدل Laserjet Pro MFP M182n، و دیگر مدل‌های این کمپانی می‌باشد و به این معناست که کارتریج تونر کم یا از تونر خارج شده است. با این اوصاف احتمال دارد تونر مقداری پودر در کارتریج داشته باشد؛ کافی است که کارتریج را از دستگاه در آورده و به آرامی تکان دهید تا مجدداً پودر باقی مانده را توزیع نمایید.

 

۲۰ پر شدن حافظه :

 

اگر مقدار چاپی که دارید بیشتر از حافظه‌ی پرینتر باشد این کد را مشاهده می‌نمایید. که در این صورت می‌توانید با کاهش سایز کار مشکل را حل نمایید.

 

 ۲۱ حجم زیاد چاپ :

 

کار چاپ بزرگتر از حافظه‌ی دستگاه می‌باشد این مشکل مشابه کد خطای ۲۰ بوده و با همان راه حل برطرف می‌شود، اندازه‌ی کار را کم کرده یا حافظه‌ی بیشتری نصب نمایید.

 

۲۴ حافظه کامل شده :

 

بارگذاری صف چاپ بیش از اندازه می‌باشد؛ تعداد زیادی کار در صف قرار دارند. این مسئله نیز مشابه خطای کد ۲۰ و ۲۱ بوده و راه ‌حل آنها یکسان است.

 

نتیجه گیری :

 

پرینتر اچ پی مدل Laserjet Pro MFP M182n، یکی از دستگاه‌های چند کاره و همه پسند این کمپانی است که دارای وزن و ابعاد متناسبی بوده و به راحتی در دفتر کاری یا اتاق شما بدون اشغال کردن فضای زیاد جا می‌گیرد. شما با خریدن این محصول ضمن اینکه می‌توانید به راحتی تمامی کارهای پرینت، کپی و اسکن مدارک و اسناد خود را انجام دهید؛ از لحاظ اقتصادی هم سود زیادی می‌کنید چرا که با خرید این پرینتر صاحب چند دستگاه با کارایی متفاوت می‌شوید. این محصول از لحاظ کیفیت و سرعت عمل، در سطح قابل قبولی بوده و برای محیط‌هایی که حجم کاری متوسطی دارند انتخاب شایسته‌ای می‌باشد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>