لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

نگاهی گذرا به مشخصات فیزیکی لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5 :

همانطور که می‌دانید با روی کار آمدن تبلت‌ها و گجت‌هایی که دارای صفحات نمایشی لمسی هستند و استقبال زیادی که از آنها شده، کم‌کم لپ‌تاپ‌هایی که دارای این قابلیت ارزنده هستند هم تولید و در مدل‌های متنوع وارد بازار شدند. اما در میان تنوع بسیار این لپ تاپ‌ها، کمتر مدلی وجود دارد که هم بتوان از آن به عنوان کامپیوتر استفاده کرد و هم تبلت، گفتنی است که در همین راستا، مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌ها تولید شد که اصولاً مالتی مدیا بوده و به عنوان محصولی تبدیل پذیر فراگیر شد. یکی از این دستگاه‌های کارامد لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، است که در اندازه‌های ۲۰*۲۲۹*۳۵۷ و وزن ۱٫۸ کیلوگرم تولید و طراحی شد. این دستگاه دارای نمایشگری به سایز ۱۵٫۶ اینچ، با میزان روشنایی ۲۵۰ نیت و پوششی شفاف است و وضوح تصویر آن هم فول‌اچ‌دی ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد؛ نوع پنل آن IPS با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. مدل پردازنده مرکزی آن ۱۲۳۵U از سری Core i5 و از نسل ۱۲ است.

حافظه کش پردازنده ۱۲ مگابایت و محدوده‌ی سرعت آن ۱٫۳ تا ۴٫۴ گیگاهرتز است. این لپ تاپ خوش ساخت از ظرفیت ۸ گیگابایت رَم که تا ۳۲ گیگ قابل ارتقا می‌باشد بهره‌مند است؛ نوع آن DDR4 و باس رم ۳۲۰۰ مگاهرتز است. و اما سازنده‌ی پردازنده گرافیکی آن Intel از نوع پردازنده‌ی گرافیکی مجزا و مدل آن هم Intel Iris Xe می‌باشد؛ حافظه‌ی ذخیره سازی آن ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD و ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن هم ۵۱۲ گیگابایت با مشخصات PCleR NVMeاست. لازم به ذکر است که دارای شبکه وای فای با ورژن WiFi5 دو کاناله و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰ نیز می‌باشد؛ همچنین دارای اسپیکر‌های Bang & Olufsen با تکنولوژی HP Audio Boost و وبکم ۷۲۰P با سنسور اندازه‌گیری نور محیط و دو میکروفن استریو با تکنولوژی حذف نویز محیطی نیز می‌باشد. از دیگر مشخصات لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، می‌توان به امکان چرخش ۶۳۰ درجه، حسگر اثر انگشت، تاچ پد با پشتیبانی از فرامین چند لمسی و.. اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت که خانواده‌ی Pavilion X360 15t اچ پی، بهترین محصولات را برای کارهای سیستمی شما ارائه می‌دهند.

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5 :

گفتنی است که با تولید و روی کار آمدن تبلت‌ها، بسیاری از کاربران به ویژه افراد اداری گرایش زیادی به آنها پیدا کرده و جهت شرکت در کنفرانس‌ها، برگزاری جلسات و … از آنها بهره می‌بردند؛ اما با وجود کارامد بودن تبلت‌ها و تنوع در قابلیت‌های آنها همچنان وجود یک لپ تاپ قوی جهت اجرای هر چه بهتر و سریع‌تر نرم افزارها احساس می‌شد؛ بنابراین کمپانی‌های معتبر اقدام به تولید محصولاتی کردند که بتوانند به طور همزمان نیاز شما را از تبلت و لپ تاپ برطرف سازند؛ یکی از این محصولات خوش ساخت و کاربر پسند، لپ تاپ هیبریدی اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5 است که مورد توجه و استقبال کاربران زیادی قرار گرفت؛ ضخامت کم و ظرافت این دستگاه، لمسی بودن نمایشگر، و چرخش ۳۶۰ درجه‌ای لولاها، آن را به چیزی مشابه تبلت تبدیل می‌کند.

این محصول علاوه بر کارایی که دارد از بدنه مقاومی نیز بهره‌مند است؛ ساختار شاسی دستگاه، از پلاستیک فشرده و با کیفیت است که آن را دربرابر هر ضربه و فشاری مقاوم کرده است؛ کیبورد آن نقره‌ای طرح دار است که علاوه بر فضایی که برای استراحت دست شما دارد؛ کلید‌های آن هم بزرگ و فاصله دار هستند از همین رو هم جلوه و زیبایی خاصی به محصول داده و هم تایپ کردن با آن را لذت بخش کرده است؛ ضمن اینکه درصد خطا هنگام کار با دستگاه بسیار کم می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم نمایشگر لمسی دستگاه از پنل IPS به همراه روکش براق ضد انعکاس است که زاویه‌ی دید شما را بهتر و رنگ‌ها را با کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد. حسگرهای لمسی صفحه نمایش از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تا ۵ لمس همزمان را به راحتی پشتیبانی می‌نمایند. ضمن اینکه وجود قلم شارژی HP Tilt Pen که در بسته‌بندی محصول قرار گرفته است  فرصت نوشتن و طراحی روان و دقیق را به شما می‌دهد؛ این دستگاه کارامد از یک باتری لیتیوم یونی ۴۳ وات ساعتی بهره‌مند است که انرژی مصرفی آن را تامین می‌کند. اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که علاوه بر کارایی، ظرافت و وزنِ کم دستگاه هم در معیارهای خریدتان وجود دارد باید بگوییم که خانواده‌ی Pavilion X360 15 از کمپانی اچ پی، چیزی مطابق ایده‌آل شما می‌باشند.

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

طراحی بدنه و ظاهر لپ تاپ :

لازم به ذکر است که ساختار بدنه‌ی لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، از فلزی با کیفیت است که جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. لولاهای این دستگاه کاربردی با تست ۲۰ هزار بار، باز و بسته شدن، بسیار با کیفیت بوده و خیال شما را از عمری طولانی مطمئن می‌کنند. نمایشگر این محصول با دو لولای مجزا به بدنه متصل شده و قابلیت ۳۶۰ درجه چرخش دارد که با این مزیت می‌تواند مانند یک تبلت ویندوزی برای شما عمل کند. با توجه به لمسی بودن صفحه نمایش و چرخش آن، برای طراحان گرافیک نیمه‌حرفه‌ای گزینه‌ای مناسب و جذاب می‌باشد. به طور کلی این دستگاه خوش ساخت برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال محصولی محکم، کارامد، سبک که قیمتی مقرون به صرفه نیز داشته باشد ایده‌آل است. در واقع این لپ تاپ هم از لحاظ سخت افزار هم کیفیت کار و هم وزن قابل قبول می‌باشد.

صفحه نمایش عریض :

یکی از نقاط قوت و امتیازات چشم گیر لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، صفحه نمایشی است که شرکت اچ پی برای آن در نظر گرفته است؛ سایز آن ۱۵٫۶ اینچ و از نوع IPS می‌باشد که تصاویر را با کیفیت فول اچ دی و رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل نمایش می‌دهد؛ نرخ تصویر آن ۶۰ هرتز است که تصاویر را به وضوح کامل نمایش می‌دهد. از آنجایی که زاویه‌ی دید صفحه نمایش دستگاه ۱۷۸ درجه است دقت رنگ‌ها در آن بالا بوده و از همین رو جهت طراحی و انجام کارهای گرافیکی ایده‌آل می‌باشد. یکی دیگر از نکات مثبت این نمایشگر این است که روشنایی تصویر نسبت به نسل قبل ارتقاء پیدا کرده است؛ نمایشگر لمسی با روکش براق دارای حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت، از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این دستگاه هست که برای استفاده در محیط‌های پرنور میزان مناسبی می‌باشد.

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5

کیبورد و تاچ پد :

از دیگر ویژگی‌های مثبت و دلپذیر لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، کیبورد نرم وتاچ پد بزرگ و چند لمسی آن است که کار کردن و تایپ با آن را برای شما لذت بخش می‌کند؛ طراحی کیبورد آن به صورتی است که دکمه‌های آن دارای سایز مناسبی بوده و همچنین فاصله‌ی بین کلید‌ها نیز متناسب می‌باشد از همین رو گزینه‌ی بسیار مناسبی برای انجام کارهای روزمره می‌باشد. یکی دیگر از نقاط عطف این کیبورد نور پس زمینه‌ی آن است که کارکردن با آن را در محیط‌های تاریک و کم نور آسان می‌کند. فضای زیر صفحه کلید به مقدار لازم بوده و جایگیری دست در آن به آسانی انجام می‌شود به همین دلیل حین کار هیچ فشاری به مچ دست‌ها وارد نمی‌شود. همانطور که گفتیم تاچ پد این دستگاه خوش ساخت از فن آوری چند لمسی بهره‎‌مند است و دقت لمس بالایی دارد؛ جنس تاچ پد یکی دیگر از مزایای آن است زیرا لیز خوردن انگشت را روی آن حس نخواهید کرد؛ ضمن اینکه اندازه‌ی تاچ پد نیز بزرگ و مناسب می‌باشد.

پورت‌ها :

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های افزایش فضای ذخیره سازی استفاده از فلش مموری، هارد اکستنرال و… است که البته استفاده از این موارد مستلزم پورت‌هایی است که می‌بایست روی لپ تاپ تعبیه شده باشند. خوشبختانه شرکت معتبر اچ پی برای لپ تاپ مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، دو پورت USB3.0، یک پورت USB Type-C، یک پورت HDMI و پورت کمبو میکروفن و هدفون در نظر گرفته که در طرفین دستگاه تعبیه شده‌اند. همچنین شبکه‌ی وای فای ۶ و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰ را جهت اتصال به دنیای مجازی و ارتباطات بی‌سیم لحاظ کرده است تا بتوانید اتصال بی‌سیم پایدار را با کمترین باگ و خطا تجربه کرده و نداشتن پورت شبکه موجب مختل شدن اتصالات شما نگردد.

پردازنده CPU :

گفتنی است که پردازنده‌ی مرکزی لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، یکی از کم مصرف‌ترین پردازنده‌های موجود در شرکت اینتل است. این پردازنده‌ی کارامد با نام Core i5 1235U دارای ۱۰ هسته و و فرکانس آن ۱٫۳ گیگاهرتز می‌باشد که برای انجام کارهای روزمره و پردازش‌های سبک و متوسط بسیار ایده‌آل می‌باشد. پردازنده‌ی مرکزی دستگاه از نسل دوازدهم یا همان Alder Lake شرکت اینتل بوده و با بهره‌مندی از حافظه کش ۱۲مگابایت و اورکلاک ۴٫۴ گیگاهرتز یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های اقتصادی محسوب می‌شود؛ همچنین عدد ۱۳۵۴۹ بنچمارک این پردازنده می‌باشد.

 

مموری  RAM :

لپ تاپ اچ مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، دارای ۸ گیگابایت رم DDR4 3200MHz است. البته ناگفته نماند که مادربورد دستگاه دارای یک اسلات رم است که در حال حاضر یک رم ۸ گیگابایتی روی آن تعبیه شده اما تا ۳۲ گیگابایت هم قابل ارتقا می‌باشد. گفتنی است که این مقدار حافظه برای انجام تمام کارهای گرافیکی، امور محاسباتی و پردازشی مناسب بوده و به راحتی قابل انجام می‌باشند؛ همچنین حافظه‌ی خشک SSD در آن نیز ۵۱۲ گیگابایت است.

کارت گرافیک CPU :

از دیگر مواردی که لازم است به آن اشاره شود این است که کارت گرافیک لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، کارت گرافیک مجتمع با پردازنده‌ی OnBoard است که برای انجام کارهای روزانه و غیر گرافیکی در مدار می‌باشد و با بهره‌مندی از رم دستگاه تا ۵۱۲ گیگابایت امور سبک و معمولی را انجام می‌دهد. مدل این کارت Intel Iris Xe است. لازم به ذکر است که کارت گرافیکی مجزا Dedicate برای این محصول لحاظ نشده است.

باتری :

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، از باتری لیتیومی ۳ سلولی بهره‌مند می‌باشد. این باتری با ظرفیت ۴۳WHr، دو تا چهار ساعت شارژدهی را جهت انجام کارهای روزانه برای شما پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که باتری این مدل لپ تاپ از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن لازم است که حتماً قاب زیر دستگاه باز شود به همین دلیل توسط خود کاربر قابل تعویض نمی‌باشد و جهت تعمیر و تعویض آن نیاز است که حتماً به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی مراجعه نمایید. نکته‌ی دیگری که لازم است ذکر شود این است که طراحی مدار برق دستگاه به صورتی است که بعد از شارژ کامل از مدار خارج شده تا آسیبی به باتری وارد نشود.

سیستم خنک کننده لپ تاپ :

لازم است بدانید که کمپانی اچ پی جهت خنک کردن لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، یک فن در سمت چپ مادربورد تعبیه کرده است که خروجی آن نیز کنار پورت‌ها قرار دارد. از همین رو وقتی خارج از توان از دستگاه خود کار می‌کشید مشاهده می‌نمایید که سمت چپ صفحه کلید خیلی گرم شده است در این حالت صدای فن لپ تاپ High Performance در خروجی به طور کامل به گوش می‌رسد.

وب کم و اسپیکر :

همانطور که می‌دانید امروزه کاربران شرکت در کنفرانس‌های مجازی را یکی از اصلی‌ترین کاربردهای لپ تاپ به حساب می‌آورند که قطعاً این نوع کاربری نیازمند دستگاهی است که دارای اسپیکر مناسب و وب کم با کیفیتی باشد. خوشبختانه این شرکت معتبر برای لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، اسپیکر‌هایی Bang & Olufsen با تکنولوژی HP Audio Boost و وبکم ۷۲۰P با سنسور اندازه‌گیری نور محیط و دو میکروفن استریو با تکنولوژی حذف نویز محیطی نیز تعبیه کرده است که شما را در انجام انواع جلسات و کنفرانس‌های کاری، برگزاری جلسات، کلاس‌های آنلاین و… کمک می‌نمایند.

نتیجه گیری :

گفتنی است که لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360 15t-ER100-i5، محصولی خوش ساخت است که دارای پردازنده‌ای قوی و حافظه‌ی مناسبی می‌باشد. همچنین نمایشگر آن لمسی بوده و از کیفیت کافی برخوردار است به همین جهت برای انجام کارهای روزمره و نیمه حرفه‌ای انتخاب خوبی بوده و نیاز شما را در کارهای کامپیوتری و مالتی مدیا برطرف می‌سازد. ضمن اینکه وزن آن هم سبک بوده و به راحتی قابل حمل و جا به جایی می‌باشد. در کنار تمام این موارد قیمت مناسبی داشته و خرید آن در توان اکثر مشتریان می‌باشد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>