پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw

پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw

بررسی اجمالی پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw :

یکی دیگر از کارامدترین و با کیفیت‌ترین محصولات کمپانی اچ پی که دارای قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز می‌باشد پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، است. این محصول کاربردی و تک کاره در ابعاد ۲۱۱*۳۰۹*۳۸۲ میلی‌متر و وزن ۱۰ کیلو گرم طراحی و تولید شده که وزن و ابعادی بسیار متناسب بوده و به همین دلیل در محیط‌های کوچک دفتری به راحتی جا گیر شده و نمای زیبایی هم به محیط می‌بخشد. در راستای مشخصات ظاهری آن باید بگوییم که ساختار بدنه‌ی آن از پلاستیک نرم است که علاوه بر مقاومت و استحکامی که دارد ظاهر ظریف و چشم نوازی به آن بخشیده است؛ رنگ آن هم سفید می‌باشد و به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

کاربری این پرینتر خوش ساخت تک کاره، تکنولوژی چاپ آن لیزری و نوع چاپ آن رنگی می‌باشد. ظرفیت سینی ورودی کاغذ آن ۱۵۰ برگ است. سرعت چاپ این محصول برای سیاه و سفید ۱۸ برگ در دقیقه و رنگی ۴ برگ در دقیقه با رزولوشن چاپ (DPI) : dpi600*600 است. توان کار ماهیانه‌ی آن ۲۰۰۰۰ برگ در ماه برآورد شده که البته توصیه شده بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ برگ با آن چاپ شود تا کیفیت و طول عمر آن کاهش نیابد. لازم به ذکر است که این پرینتر قابلیت چاپ روی سی‌دی و چاپ دو رو را ندارد. نوع کاغذ مورد استفاده‌ی پرینتر ۱۵۰nw، کاغذ معمولی PlainPaper، کاغذ عکس PhtoPaper، ترانسپارنت Transparency، پاکت نامه Envelope، کارت پستال Postal Card، لیبل در سایزهای A4,A5,A6,B5 و B6 است. از لحاظ پورت و اتصالات، نحوه‌ی ارتباط آن با کامپیوتر از طریق USB 2.0؛ همچنین دارای پورت شبکه Ethernet2.0، و دارای قابلیت بی‌سیم وای فای و وای فای Direct نیز می‌باشد. نوع کارتریج آن HP 117A، که کارکرد کارتریج مشکی آن ۱۰۰۰ و کارتریج رنگی آن ۷۰۰ برگ است. به طور کلی این پرینتر برای گرفتن پرینت از اسناد و مدارک به کار می‌رود و محصولی ایده‌آل برای ادارات و دفاتری که حجم کار پایینی دارند است.

پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw

نقد و بررسی پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw :

همانطور که گفتیم پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، یکی از بهترین محصولات شرکت اچ پی می‌باشد که با بهره‌مندی از قابلیت پرینت و به عبارتی تک کاره بودن توانایی چاپ اسناد و مدارک شما را هم به طور رنگی و هم سیاه و سفید با رزولوشن بالا دارد. سرعت و بازدهی آن متوسط بوده و برای مصارف چاپی کم حجم مناسب است؛ همچنین این محصول کاربردی دارای کلید‌های لمسی کنترلی می‌باشد که علاوه بر مدیریت امکانات، جلوه‌ی خاصی نیز به آن بخشیده است.  سینی ورودی کاغذ در آن در قسمت جلویی پرینتر به طور کشویی و پنل ورودی تونر برای اتصال کارتریج است؛ امکانات نرم افزاری آن Mobile Apps, Google Cloud Print و Apple AirPrint است؛ همچنین فناوری HP Auto on/off را دارد که تاثیر زیادی در صرفه‌جویی مصرف انرژی می‌گذارد.

یکی دیگر از شاخص‌های ارزنده‌ی دستگاه قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم وایرلس (WiFi) و (WiFi Direct) است. گفتنی است که پرینتر اچ پی مدل ColorLaser150nw، از لحاظ امکانات فنیِ چاپ، دارای کیفیت و سرعت متوسط بوده ولی راندمان کاری آن قابل قبول است از همین رو میان محصولات هم رده‌ی خود صاحب نام بالاتری می‌باشد. نا گفته نماند که این دستگاه متاسفانه از قابلیت چاپ دو رو و اتوماتیک بهره‌مند نمی‌باشد به همین دلیل نیاز است که کاربران برای چاپ دو رو تنظیمات آن را به طور دستی اعمال نماید. پرینتر کارامد ۱۵۰nw قابلیت‌های کپی، اسکن و فکس مدارک را ندارد حافظه‌ی آن به اندازه ۶۴ مگابایت بوده و چاپ بدون حاشیه نیز برای آن لحاظ نشده است. به طور کلی این محصول برای نهایت بهره‌وری از محیط‌های کوچک و محدود طراحی شده و دستگاهی مطمئن و بادوام جهت استفاده در محیط‌های جمع و جور است؛ همچنین دارای فلاپ‌های تاشو و سینی ورودی و خروجی حرفه‌ای بوده و به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون اتلاف وقت کارهای چاپی خود را انجام دهید. این چاپگر کارامد با امنیتی پویا قادر به انجام تمام کارهای شما می‌باشد.

پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw

گزینه‌های اتصال :

همانطور که در مطالب قبل اشاره کردیم پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، دارای یک صفحه نمایش LED می‌باشد که کار کردن با آن را آسان کرده است. با این وجود، دارای ویژگی اتصال به شبکه نیز می‌باشد که شرایط چاپ با گوشی را نیز در اختیار شما می‌گذارد. به عبارتی در کنار پورت استاندارد USB با سرعت بالا از قابلیت اتصال با وای فای، وای فای دایرکت و اترنت نیز بهره‌مند می‌باشد که به شما این فرصت را می‌دهد تا از طریق دستگاه‌های مختلف کنترل کرده و با آن کار کنید. شما حتی می‌توانید اقدام به نصب یکی از برنامه‌های چاپ کرده و آن را به طور مستقیم به چاپگر متصل نمایید. توصیه می‌کنیم که جهت این کار برنامه‌ی اصلی HP Smart را نصب کنید چرا که برای استفاده از این برنامه‌ی کارامد کافی است که جهت چاپ اسناد و مدارک خود، یک کلیک روی صفحه کرده و آن را چاپ نمایید.

سازگاری عالی :

گفتنی است که پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، با رسانه‌های متنوع در سایزهای مختلف کار کرده و سازگاری دارد؛ به همین دلیل یکی از بهترین و کاربر پسندترین دستگاه‌ها در میان محصولات هم رده‌ی خود به شمار می‌رود. این دستگاه از کاغذ‌های استاندارد و پیش چاپ شده، یا کاغذ‌های بازیافتی و برق نیز پشتیبانی کرده و طیف گسترده‌ای از اسناد را به چاپ می‌رساند. ظرفیت سینی ورودی آن ۱۵۰ برگ و سینی خروجی آن نیز ۵۰ برگ است کاغذهای قابل استفاده در این محصول خوش ساخت، سایز A4,A5,A6,B5 (JIS) و همچنین Oficio در اندازه‌ی ۳۴۰*۲۱۶ میلی متر و A4 در سایز ۲۱۰*۲۹۷ میلی‌متر می‌باشند. ضمن اینکه می‌توانید سایز دلخواه خود را Custom در سینی قرار داده و از ۷۶ در ۱۴۸٫۵ تا ۲۱۶ در ۳۵۶ میلی‌متر تغییر دهید. این اندازه‌ها سایزهایی هستند که سینی جهت قرار دادن کاغذ در اختیار شما می‌گذارد. و تمام آنها را به راحتی و با کیفیت بالا به طور یک طرفه به چاپ می‌رساند. توجه داشته باشید که دستگاه قابلیت چاپ دو طرفه ندارد؛ بنابراین اگر نیازمند چاپ دو طرفه بودید تنظیمات آن را به صورت دستی اعمال و با پشتیبانی درایو چاپ نمایید.

سرعت پرینت :

اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که به دنبال محصولی هستید که بتوانید هنگام کار چاپی سریع، آسان و با کیفیت را تجربه کنید پس از خرید پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، مطمئن باشید. چرا که لازم نیست هنگام کار کردن نگران اتلاف وقت خود یا عملکرد کُند دستگاه باشید این دستگاه کارامد با چاپ ۲۱ صفحه در هر دقیقه سرعت عمل بالایی داشته و کمک می‌کند کارهای چاپی خود را در کمترین تایم انجام دهید.

ویژگی‌های پرینتر :

حتماً به یاد دارید که گفتیم فناوری چاپ پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، لیزری بوده و از چهار رنگ مشکی Black، آبی متمایل به سبز Cyan، قرمز Magenat، و زرد Yellow تشکیل شده است. چاپ اسناد و مدارک این محصول در دو حالت رنگی و سیاه و سفید monochrome در سطح قابل قبولی قرار دارد؛ رزولوشن آن نیز در بهترین حالت dip600*600 و ۴ bits می‌باشد. بیشترین محدوده چاپ آن print area برابر با ۲۱۶ در ۳۵۶ میلی متر بوده و قدرت دستگاه برای ماندن در بالاترین کیفیت کار، چیزی حدود  ۲۰ هزار صفحه در ماه است.

پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw

بعضی از مشخصات نرم افزاری دستگاه :

·         واترمارک

·         چاپ بوکلت booklet

·         پرینت پوستر

·         نادیده گرفتن صفحات خالی skip blank

·         Printing N-u جهت چاپ چند صفحه در یک صفحه

·         برخورداری از قابلیت Collation جهت بهبود در چاپ یک سند چند برگی در چند نسخه

آیا این مدل پرینتر مناسب کار شما می‌باشد ؟

لازم به ذکر است که تعداد زیادی از کاربران چند کاره بودن پرینتر را مزیت به حساب آورده و از این موضوع خوشحال می‌باشند؛ اما باید بگوییم که این موضوع ارتباط مستقیمی با کاربرد شما دارد. معمولاً در مصارف اداری و شرکت‌های خصوصی بهتر است که پرینتر علاوه بر چاپ از قابلیت‌های کپی، اسکن و حتی فکس هم برخوردار باشد تا علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال کند و مجبور نباشید چند دستگاه را کنار هم قرار دهید در هزینه‌های شما نیز صرفوجویی شود و با خرید یک محصول صاحب چند دستگاه بشوید. اما اگر شرایط کاری شما طوری است که جز پرینت نیازمند قابلیت دیگری نیستید و پرینت رنگی هم جزء ضرورت‌های کار شماست توصیه می‌کنیم که به پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، نگاهی ویژه داشته باشید. چرا که با رزولوشن dpi 600*600 و سرعت چاپ رنگی ۴ صفحه در یک دقیقه، به عنوان محصولی میان رده با کارایی متوسط درخشیده است.

ویژگی‌های شاخص پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw :

·         پرینتری کارامد و تک کاره

·         مناسب برای ویندوز ۷ به بالا

·         مصرف انرژی آن در حالت کار ۲۸۲ وات، در حالت آماده به کار ۲۷ وات و در حالت خواب ۱ وات

·         شرایط نگهداری ۲۰ درجه زیر صفر و ۴۰ درجه بالای صفر سلسیوس

·         مصرف بهینه انرژی HP Auto-Off و رساندن مصرف به ۰٫۲ وات

·         محیط زیستی و عاری از جیوه

·         حداکثر نویز دستگاه ۶۵ دسی‌بل

·         توصیه شرایط کاری : ۲۰ تا ۷۰ درصد رطوبت RH 15 تا ۲۷ درجه سلسیوس

·         لیزر رنگی با رزولوشن dip 600*600 و سرعت ۴ برگ رنگی در دقیقه

·         حافظه ۶۴ مگابایتی

·         ۴ کارتریج مجزا برای هر رنگ

·         امکان ارسال دستور از گوشی موبایل و تبلت (آیفون و اندروید)

·         سرعت ۱۸ برگ سیاه سفید Monochrome دردقیقه

·         امکان وصل شدن از طریق USB، شبکه Ethernet و وایرلس

·         ماکزیمم اندازه کاغذ A4

·         امکان چاپ روی گلاسه Glossy

·         ظرفیت سینی حداکثر ۱۵۰ برگ

پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw

انواع کدهای خطا در پرینترهای اچ پی :

همه‌ی ما میدانیم زمانی که پرینتر اچ پی مدل ColorLaser150nw، یا دیگر مدل‌های نمایندگی اچ پی، دچار خطایی شده یا به درستی کار نکنند در ادامه کدهای خطا ظاهر شده و این موضوع امری طبیعی می‌باشد. این موضوع به این معناست که دستگاه پیغامی برای شما دارد که برای جلوگیری از جدی‌تر شدن مشکل لازم است آنها را شناخته و راه رفع و رجوع کردن هر کد را نیز یاد بگیرید. با ما همراه باشید تا به بررسی چند کد اخطار مهم بپردازیم.

۲۲ – پیکر بندی ۰/۱ :

نمایش کد خطای ۲۲ به معنای این است که میان رایانه و چاپگر شما یک خطای ارتباطی به وجود آمده است، اگر کابل درست کار نمی‌کند آن را تعویض کرده یا پرینتر را به پورت کامپیوتر دیگری متصل کنید اگر کد برطرف نشد ممکن است یک مشکل سخت افزاری ایجاد شده باشد.

۲۵ – حافظه کامل  :

لازم به ذکر است که این خطا خبر از مشکلات همان کد ۲۴ را می‌دهد که راه‌حل آن با کد ۲۰ و ۲۱ یکسان است آنها را در مقالات قبلی ما مطالعه نمایید.

۳۰ – خطای PS 16 :

این کد اخطار یک خطای PostScript است. نیاز است که شما فایل PostScript دیگری را امتحان نمایید یا اینکه می‌توانید

SIMM PostScript را مجدداً تنظیم نمایید. اطلاعات بیشتر را در دفترچه پرینتر مدل ColorLaser150nw، یا مدل مصرفی خود مطالعه نمایید.

۳۰٫۱٫۱ – خرابی دیسک :

وقتی که درایو دیسک سخت دستگاه شما خراب باشد این ارور نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل به راحتی دکمه‌ی SELECT را فشار داده تا دستگاه مشکل را برطرف کند. اگر از این راه رفع نشد ممکن است خطای سخت افزاری باشد.

۴۰ – خطای انتقال داده :

وقتی اتصال شما میان کامپیوتر و پرینتر اچ دی مدل ColorLaser150nw، یا هر مدل دیگری قطع شد تمام کابل‌های بین رایانه و پرینتر را بررسی کرده یا در صورت نیاز عوض کنید. صفحه‌های EIO را بررسی کنید و از عملکرد درست آنها مطمئن شوید. در صورتی که چاپگر به صورت شبکه باشد تنظیمات IP را دو برابر نمایید تا مطمین شوید که چیزی تغییر نکرده است. در بعضی مواقع می‌توانید دکمه‌ی SELECT را فشار داده و موضوع را نادیده بگیرید اما احتمال پاک شدن داده ها وجود دارد.

نتیجه گیری :

ما در این مقاله سعی کردیم که پرینتر اچ پی مدل Color Laser 150nw، را به طور تخصصی برای شما نقد و بررسی کنیم تا با مطالعه مشخصات و قابلیت‌های کارامد این محصول، تصمیمی درست و انتخابی شایسته طبق نیاز محیط کار یا منزل خود داشته باشید. این محصول تک کاره‌ با چاپ لیزری رنگی، علاوه بر پرینت اسناد و مدارک شما با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت، وزن و ابعاد متناسبی داشته و در کمترین فضا به راحتی جا گیر می‌شود؛ همچنین قیمت مقرون به صرفه ای دارد و شرایط خرید آن سخت نمی‌باشد. در پایان اگر در ارتباط با این مقاله نظر یا پیشنهادی داشتید با ما در میان بگذارید.

HP Color Laser 150nw (4ZB95A)

HP Color Laser 150nw (4ZB95A): تمامی امکانات
کیفیت لیزر بدون افت کیفیت این لیزر به‌طور شگفت‌انگیز کوچک، صفحه به صفحه با کیفیت استثنایی ارائه می‌کند.
متن مشکی تند، رنگ با کیفیت بالا متن واضح، مشکی پررنگ، و گرافیک رنگی واضح تولید کنید.
قیمت مناسب به یک چاپگر لیزری با کارایی بالا با قیمت مقرون به صرفه اعتماد کنید.
قدرت چاپگر شما در کف دست شماست با برنامه HP Smart راه‌اندازی ساده را دریافت کنید و از تلفن خود چاپ و اسکن کنید.
دستگاه شما، انتخاب شماست به راحتی از انواع گوشی های هوشمند و تبلت ها چاپ کنید.
دامنه چاپ خود را افزایش دهید به راحتی منابع را به اشتراک بگذارید – با شبکه های بی سیم و اترنت دسترسی داشته باشید و چاپ کنید.
بدون شبکه، مشکلی نیست تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود را مستقیماً به چاپگر خود وصل کنید – و به راحتی بدون دسترسی به شبکه چاپ کنید.
چاپ سریع سرعت چاپ تا ۱۸/۴ برگ در دقیقه را دریافت کنید.
اندازه کوچک و جمع و جور شما می توانید این چاپگر را تقریباً در هر جایی قرار دهید – این چاپگر به اندازه کوچک و جمع و جور است.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>