پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw

پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw

نگاهی گذرا به پرینتر چند کاره‌ی لیزری اچ پی مدل LaserMFP 137fnw :

پرینتر چند کاره‌ی اچ پی مدل LaserMFP 137fnw یکی از پرینترهای خوش ساخت و کارامد شرکت اچ پی است که در ابعاد ۳۰۹*۳۶۰*۴۰۶ و با وزن ۸٫۵۸ کیلو گرم طراحی و تولید شده است؛ تکنولوژی چاپ این پرینتر چاپ لیزریِ تک رنگ بوده و همانطور که اشاره کردیم چند کاره می‌باشد. کاربری‌های او پرینت، اسکن، کپی و فکس است و سایز چاپ آن نیز A4,A5,B5,Oficio, Envelope می‌باشد. اگر چه اکثریت از سایز A4 استفاده می‌کنند. از لحاظ چاپ تک رنگ بوده و سرعت آن در یک دقیقه چاپِ ۲۰ برگ سیاه سفید و توان کار ماهیانه‌ی آن ۱۰ هزار برگ است. که این مقدار برای اکثر کاربران رضایت بخش بوده و در کارهای  نیمه سنگین و مکان‌های با حجم کاری متوسط پاسخگوی کار می‌باشد. رزولوشن چاپ (DPI) در آن ۱۲۰۰*۱۲۰۰  و رزولوشن کپی آن نیز  dpi600*600 می‌باشد. از لحاظ ظرفیت سینی ورودی کاغذ ۱۵۰ برگ و خروجی آن ۱۰۰ برگ است؛ قابلیت تغذیه‌ی خودکار (ADF) دارد و نرخ بزرگنمایی آن هم از ۲۵ درصد تا ۴۰۰ درصد است. و اما از لحاظ مشخصات کاربری بعدی پرینتر اچ پی LaserMFP 137fnw دارای اسکنری از نوع Flatbed,ADF با رزولوشن اپتیکال ۶۰۰*۶۰۰dpi است که سرعت اسکن آن هم ۱۵ برگ تک رنگ و ۶ برگ رنگی در یک دقیقه می‌باشد؛ و تعداد اسکن اتوماتیک آن نیز ۴۰ برگ با کیفیت ۸ بیتی تک رنگ و ۱۶ بیتی رنگی است. همانطور که گفتیم این پرینتر کارامد دارای قابلیت فکس نیز می‌باشد که سرعت مودم آن kbps/3 33.6 برای هر برگ است. نحوه‌ی اتصال پرینتر LaserMFP 137fnw به کامپیوتر پورت USB2.0 و دارای پورت Ethernet می‌باشد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه‌ی ال‌سی‌دی غیر لمسی دو خطی که به کنترل بهتر و ساده‌تر کارایی دستگاه کمک می‌کند و ویژگی اتصال بی سیم وای فای اشاره کرد. 

پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw

پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw

نقد و بررسی پرینتر چند کاره‌ی اچ پی مدل LaserMFP 137fnw :

همانطور که گفتیم پرینتر چند کاره‌ی LaserMFP 137fnw ، تولید شرکت محبوب و معروف اچ پی می‌باشد که با قابلیت‎‌های متنوعی که دارد مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. این چاپگر لیزری خوش ساخت با حافظه‌ی ۱۲۸ مگابیت و پردازنده‌ی ۶۰۰ مگاهرتز توان چاپ ماهانه ۱۰۰۰۰ صفحه را دارد از همین رو به عنوان دستگاهی همه فن حریف و کارامد شناخته شده است. گرچه شرکت سازنده‌ی آن برای محافظت بهتر از دستگاه و همچنین طول عمر آن چاپ ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ صفحه را توصیه کرده است. نا گفته نماند که سازگاری این دستگاه با سیستم عامل ویندوز ۷ و نسخه‌های بالاتر است و با سیستم عامل دیگری کارایی ندارد؛ بنابراین حتماً سیستم عامل خود را قبل از سفارش و خرید پرینتر مد نظر بگیرید تا با هم سازگاری داشته باشند. یکی از دلایل محبوبیت چاپگر اچ پی مدل LaserMFP 137fnw این است که به خاطر چند کاره بودن و قابلیت‌های متنوعی که دارد بسیار

مقرون به صرفه بوده و می‌تواند نیاز‌های مختلف  کاربران را برآورده سازد. گفتنی است که ویژگی اتصال آن به بی‌سیم وای فای تاثیر زیادی روی سرعت کار با دستگاه داشته و به شما این امکان را می‌دهد تا از این طریق پرینت با موبایل را نیز انجام دهید. ضمن اینکه درگاه Ethernet نیز این امکان را به شما می‌دهد تا چاپگر اچ پی را میان چند رایانه به اشتراک گذاشته و به شبکه‌ی اداری یا خانگی متصل نمایید. قابلیت اسکن رنگی و اسکن دو رو از دیگر مشخصات این دستگاه کاربردی است که فرمت خروجی اسکن به طور PDF,JPEG,TIFF است. پرینتر LaserMFP 137fnw ، علاوه بر ساختار محکم و مقاوم و ابعاد استاندارد و قابل حملی که دارد دارای مزایای زیاد دیگری از جمله : کار با اپلیکیشن‌های HP Smart APP, HP ePrint و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل، مجهز به حالت ADF (تغذیه‌ی اتوماتیک اسناد)، با ظرفیت ۴۰ برگ می‌باشد که با استفاده از آن کار کپی و اسکن دستگاه بطور اتوماتیک و متوالی انجام می‌شود که باعث بالا رفتن سرعت عملِ کپی و اسکن اسناد به طور دو طرفه و خودکار است؛ و اما از لحاظ کاربری فکس، حافظه‌ی فکس آن ۴۰۰ برگ با رزولوشن dpi300*300 و سرعت Kbps 33.6 می‌باشد.

کارتریج پرینتر چندکاره‌ی اچ پی مدل LaserMFP 137fnw :

کارتریج پرینتر چندکاره‌ی اچ پی مدل LaserMFP 137fnw :

کارتریج پرینتر چندکاره‌ی اچ پی مدل LaserMFP 137fnw :

کارتریج تونر پرینتر چند کاره‌ی اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، با نام ۱۰۶A تولید و وارد بازار عرضه شده است چاپ مشکی آن کارکردی حدود ۱۰۰۰ صفحه دارد که مقدار قابل قبولی می‌باشد؛ یکی دیگر از مزایای این کارتریج کارامد قابلیت شارژ مجدد آن است که امتیازی برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌‌باشد. گفتنی است که کارتریج اولیه‌ی دستگاه از نوع استارتر بوده و کارایی کمتری دارد.

چرا کاغذ در پرینتر جمع می‌شود ؟

لازم به ذکر است که جمع شدن یا گیر کردن کاغذ در پرینتر چند کاره‌ اچ پی مدل LaserMFP 137fnw  و البته دیگر چاپگرها یکی از مشکلات رایج کاربران است که برای حل آن ابتدا باید بدانند که چه عملکرد نادرستی منجر به افتادن این اتفاق شده است. در ادامه به شرح چند دلیل شایع می‌پردازیم.

·         جنس کاغذ مصرفی نازک ونامناسب بوده یا تا خورده است : یکی از دلایل رایج گیر کردن کاغذ در پرینتر استفاده از کاغذهایی با جنس نامرغوب  و یا تا کرده می‌باشد؛ همچنین نا هماهنگی در تنظیمات هم ممکن است منجر به این اتفاق شود به طور مثال دستگاه را روی چاپ کاغذ A4 تنظیم و کاغذ A5 داخل پرینتر بگذارید.

·         کاغذ دارای منگنه می‌باشد : وجود انواع منگنه روی کاغذ یکی دیگر از دلایل ساده‌ای است که موجب می‌شود کاغذ در پرینتر شما گیر کند.

·         غلطک‌های پرینتر دچار مشکل شده‌اند : اگر از جنس، صاف بودن و… کاغذ مطمئن بودید؛ دلایل دیگر را بررسی کنید؛ در این موارد از سالم بودن غلطک‌ها یا همان کاغذ کش‌های پرینتر اچ پی LaserMFP 137fnw یا هر دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید نیز مطمئن شوید چرا که خراب بودن غلطک‌ها باعث می‌شوند که کاغذ به درستی روی آنها حرکت نکند.

·         غلطک‌های فیوزینگ پرینتر دچار مشکل شده‌اند : یکی از قطعات مهم و کارامد در پرینترهای لیزری از جمله پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw،  که نقش مهمی در فرآیند چاپ دارد فیوزینگ پرینتر می‌باشد؛ گفتنی است که فیوزینگ قسمتی است که در آن تونر ذوب و فشرده شده و بعد به کمک گرما روی کاغذِ در دستگاه خشک شده و تصویر را می‌سازد؛ فیوزینگ دارای غلطکی می‌باشد که سبب حرکت کاغذ می‌شود و در صورتی که دچار مشکل شود کاغذ حرکت نکرده و در دستگاه گیر می‌کند.

پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw

پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw

اگر کاغذ در پرینتر گیر کرد چه کنیم ؟

همانطور که می‌دانید گیر کردن کاغذ در پرینتر از جمله مشکلاتی است که ممکن است برای همه‌ی شما پیش آمده باشد هم در استفاده از پرینتر چندکاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، و هم پرینترهای دیگر، بیشتر افراد هنگام این اتفاق دسپاچه شده و سعی می‌کنند با کشیدن و فشار زیاد کاغذ را از دستگاه خارج کنند باید بگوییم که این کار کاملاً اشتباه بوده و ممکن است به پرینتر آسیب بزند. فرقی نمی‌کند که پرینتر شما ساده باشد یا چند کاره  در چنین مواقعی بهتر است راهکار‌هایی که در ادامه می‌گوییم را به کار ببرید.

·         پرینتر اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، یا هر دستگاه دیگری که در حال استفاده از آن هستید را خاموش کنید و کابل آن را از پریز برق بکشید.

·         بهتر است برای پیدا کردن کاغذ گیر کرده، تمام درهای چاپگر را باز نمایید. اگر باز هم متوجه نشدید که کاغذ کجای دستگاه گیر کرده درب پشتی پرینتر اچ پی LaserMFP 137fnwیا دستگاه مصرفی خود را باز و کارترج را خارج نمایید. فقط دقت کنید که کارتریج را در جای خشک گذاشته و بعد از اتمام کار مجدداً آن را به آرامی در جای خود بگذارید.

·         بعد از پیدا کردن کاغذ گیر کرده آن را به آرامی و بدون فشار و کشیدن از دستگاه خارج کنید؛ در صورتی هم که در سینی پرینتر گیر کرده باشد خارج کردن آن راحتر است؛ با کمک دو دست کاغذ را به آرامی بکشید؛ و اگر پاره شد و نتوانستید قسمت باقی مانده در چاپگر را با دست بیرون بیاورید از یک موچین یا پنس استفاده نمایید. اگر این راهکار نیز نتیجه بخش نبود لازم است از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

·         بعد از خارج کردن کاغذ از پرینتر، درهای چاپگر را به حالت اول بسته، کارتریج را در جای خود قرار داده و درب پشتی دستگاه را هم ببندید. حالا دستگاه را به برق متصل و روشن نمایید؛ برای اطمینان از حل شدن مشکل، یک صفحه کاغذ  به طور تستی در آن گذاشته و پرینت کنید.

توجه داشته باشید در بعضی مواقع بعد از خارج کردن کاغذ، دکمه‌ی چشمک زن دستگاه همچنان هشدار داده و خاموش و روشن می‌شود؛ در این حالت پرینتر اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، یا هر دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید را ریست نمایید. برای ریست کردن هم لازم است چاپگر را به مدت ۱ دقیقه از برق بکشید و دوباره آن را وصل نمایید.

مهمترین راهکارهای جلوگیری از گیر کردن کاغذ در پرینتر :

اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که می‌خواهید بدانید که چگونه از گیر کردن کاغذ در پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw یا هر چاپگر دیگری جلوگیری کنید به روش‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم توجه نمایید.

·         سعی کنید همیشه از کاغذ جنس مرغوب و کاغذی که تولید شده‌ی برند‌های معتبر باشد برای دستگاه خود استفاده کرده و از مصرف کاغذهای بی کیفیت بپرهیزید.

·         جهت پرینت گرفتن ظرفیت دستگاه را لحاظ کرده و خارج از اندازه از آن استفاده نکنید؛ چرا که این کار هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به دستگاه ندارد.

·         در تنظیمات پرینتر اچ پی مدل LaserMFP 137fnw قسمت چاپگر و همچنین دیگر دستگاه‌ها، حتماً اندازه و میزان ضخامت کاغذ را وارد نمایید.

·         مدت زمان طولانی و پشت سر هم از دستگاه خود استفاده نکنید این کار سبب داغ کردن یا هنگ کردن دستگاه و در بیشتر مواقع مواردی همچون گیر کردن کاغذ و … می‌شود.

·         هنگام قرار دادن کاغذ آن را در نگهدارنده‌ی سینی با دقت تنظیم کرده تا هنگام پرینت و چاپ کردن با مشکل گیر کردن کاغذ رو به رو نشوید.

چگونه مشکل کم شدن کیفیت چاپ پرینتر را حل کنیم :  

بی کیفیت بودن چاپ پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، یا هر پرینتر دیگری از جمله مشکلاتی است که گاهی

 گریبان گیر کاربران می‌شوند برای حل این مشکل :

·         از کاغذ مرغوب و مخصوص پرینتر استفاده نمایید.

·         از قرار دادن کاغذ‌های مخصوص پرینتر در مکان مرطوب و پر از گرد و غبار جداً بپرهیزید.

·         دستگاه خود را به طور مداوم و مرتب سرویس و همچنین قسمت‌های مختلف آن را همیشه گرد گیری کنید تا کثیف و غبار آلود نباشد.

·         دستگاه را بی مصرف نگذاشته و حداقل هفته‌ای یک بار از آن استفاده کرده و برگه ای چاپ کنید تا کارتریج آن خشک نشود.

·         زمانی که نمی‌خواهید از دستگاه استفاده کنید؛ از روکش پلاستیکی یا پارچه‌ای تمیز استفاده کرده و آن را بپوشانید.

·         از قرار دادن پرینتر کنار شوفاژ و یا پنجره و همچنین نور مستقیم خودداری نمایید.

·         تنظیمات چاپگر را روی بالاترین سطح کیفیت و وضوح بگذارید.

·         تونر و کارتریج اورجینال برای دستگاه خود به کار ببرید.

·         پرینتر را روی سرعت مناسب تنظیم کنید.

·         نرم افزار و درایورهای چاپگر اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، را به طور مرتب به روز رسانی کرده و همیشه روی آخرین نسخه‌ی آپدیت بگذارید.

·         تونر و کارتریج دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

·         قبل از اینکه اقدام به خرید کارتریج برای دستگاه خود نمایید حتما تاریخ انقضای آن را مد نظر بگیرید.

نتیجه گیری :

پرینتر چند کاره اچ پی مدل LaserMFP 137fnw، با قابلیت‌های متنوع یکی از دستگاه‌های خوش ساخت و کاربر پسند نمایندگی اچ پی می‌باشد که با توجه به امکانات کارامد و همچنین سرعت بالایی که دارد بسیار مقرون به صرفه می‌باشد؛ این چاپگر در کنار این که می‌تواند از اسناد و مدارک شما پرینت گرفته شما را در تهیه‌ی کپی، اسکن و فکس نیز کمک کرده و از خرید این دستگاه‌ها بی نیاز می‌کند؛ این چاپگر لیزری قدرتمند دارای راندمان کاری بالایی بوده و برای محیط‌های با کارهای نیمه سنگین بسیار مناسب می‌باشد. اتصالات مختلف این پرینتر لیزری باعث شده تا شما دسترسی آسانی به قابلیت‌های آن داشته باشید و بدون سختی یا اتلاف وقت بتوانید به کارهای خود بپردازید؛ در پایان اگر در ارتباط با این مقاله سوال یا نظری داشتید با ما در میان بگذارید.

 

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>