OMEN 15t-EK0023-B

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B

 

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B

شرکت اچ پی تا به امروز قدرت خود را در زمینه تولید لپ تاپ ثابت کرده است. این برند سه گروه لپ تاپ پایین رده، میان رده و بالارده را تولید و عرضه می‌کند. کاربران بسته به نیاز خود می‌توانند هر کدام از مدل‌های لپ تاپ‌ها را خریداری و مورد استفاده خود قرار دهند. این بستگی به شما دارد که چه توقعی از یک لپ‌تاپ دارید. اگر به یک لپ تاپ معمولی برای انجام کار‌های روزمره خود مثل سرچ، تایپ کردن یا تماشای فیلم و سریال نیاز دارید، طبیعتاً نیازی نیست که هزینه زیادی کنید و لپ تاپ‌های پایین رده و میان رده مناسب شما هستند. ولی اگر از کاربران حرفه‌ای لپ‌تاپ هستید و از یک لپ‌تاپ توقع پردازش و اجرای قدرتمند و پرسرعت برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را دارید، قطعاً به یک لپ‌تاپ بالاتر نیاز دارید. یکی از قدرتمند‌ترین لپ تاپ‌های شرکت hp لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B می‌باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این لپ‌تاپ فوق‌العاده می‌پردازیم.

 

پردازنده مرکزی:

OMEN 15t-EK0023-B

OMEN 15t-EK0023-B

بی‌شک پردازنده مرکزی مهمترین سخت‌افزار یک لپ‌تاپ است. پردازنده مرکزی باعث ایجاد هماهنگی و عملکرد صحیح دیگر سخت‌افزار‌ها می‌شود. در نتیجه این قطعه در پردازش و نحوه عملکرد دیگر قطعات نقشی اساسی دارد و بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد. پس شرط اصلی یک سیستم قوی، وجود یک پردازنده مرکزی قوی است. پردازنده مرکزی لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023- B سری Corei7 و ساخت شرکت اینتل است. پردازنده‌های ۷ هسته‌ای عملکرد فوق قوی داشته و می‌توانند بهترین پردازش را در یک سیستم داشته باشند. در نتیجه این لپ تاپ دارای یک پردازنده مرکزی بسیار قوی است. مدل پردازنده ۱۰۷۵۰H می‌باشد. محدوده سرعت این پردازنده حدود ۲٫۸ گیگاهرتز و یا بیشتر است. همچنین فرکانس این پردازنده در حدود

۲٫۶-۵٫۰ GHz است و حافظه کچ آن نیز ۱۲ مگابایت می‌باشد. به طور کلی این پردازنده، قدرت بسیار زیادی به لپ تاپ داده است. در نتیجه ریشه و پایه سخت‌افزاری این لپ تاپ بسیار محکم و قدرتمند می‌باشد.

 

پردازنده گرافیکی:

OMEN 15t-EK0023-B

OMEN 15t-EK0023-B

قطعاً یک لپ تاپ قوی و حرفه‌ای باید توانایی پردازش گرافیکی سطح بالایی را داشته باشد. پردازنده گرافیکی وظیفه پردازش و اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های نیازمند گرافیک را دارد. یک پردازنده برحسب میزان ظرفیت خود، گنجایش پردازش دارد. پردازنده گرافیکی لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B ساخت شرکت Nvidia و مدل آن GeForce RTX 2070 with Super Max-Q Design GDDR6 است. حافظه اختصاصی این پردازنده ۸ گیگابایت می‌باشد. این ظرفیت بسیار بالا، عملکرد این پردازنده گرافیکی را به شکل شگفت‌انگیزی بالا برده است. بهترین و مهمترین نقطه قوت این مدل، پردازنده گرافیکی فوق قوی آن است. در واقع از طریق این لپ‌تاپ می‌توانید به فعالیت‌های گیمینگ نیز بپردازید. زیرا توانایی اجرای بازی‌های نیازمند گرافیک بسیار بالا را دارد. همچنین با این پردازنده گرافیکی می‌توانید در یک زمان، چند برنامه و بازی را بر روی لپ تاپ اچ پی اجرا کنید و با کندی و هنگ روبرو نشوید. پردازش گرافیکی یکی از مهمترین آیتم‌های یک لپ‌تاپ با کیفیت به حساب می‌اید. در نتیجه این لپ تاپ از لحاظ پردازش گرافیکی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. پس می‌توان گفت که این مدل برای انجام بازی‌ها و اجرای نرم‌افزار‌های گرافیکی بسیار مناسب است و بی‌نقص عمل می‌کند.

 

رم:

OMEN 15t-EK0023-B

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدلOMEN 15t-EK0023-B

به طور کلی میزان ظرفیت رم با میزان سرعت سیستم رابطه مستقیم دارد. به هر میزان که ظرفیت رم بیشتر باشد، سرعت سیستم در اجرا و پردازش نیز بیشتر خواهد بود. پس رم نیز یکی از اساسی‌ترین سخت‌افزار‌های یک سیستم به حساب می‌آید. در رابطه با لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B باید به شما بگوییم که بیشترین میزان رم در آن وجود دارد. رم این مدل ۳۲ گیگابایت می‌باشد. ۳۲ گیگابایت حافظه رم باعث شده تا سیستم به هیچ عنوان با کندی و هنگ روبرو نشود. این میزان رم، سرعت شگفت‌انگیزی به سیستم داده است و به همین سبب عملکرد اجرایی سیستم نیز بی‌نقص شده است. معمولاً لپ تاپ‌های بالارده دارای رم ۸ و یا ۱۶ گیگابایت هستند. ولی این لپ‌تاپ فوق قوی برند اچ پی، دارای ۳۲ گیگابایت رم بوده و خیال کاربر را از لحاظ سرعت به کلی راحت کرده است. همچنین لازم به ذکر است که سری این رم ddr4 است. رم‌های سری ۴ در ظرفیت‌های بالا می‌تواند سبب بیشترین حد سرعت در یک سیستم شود. پس در هنگام استفاده از این لپ تاپ غول پیکر، سرعت بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

 

حافظه داخلی:

OMEN 15t-EK0023-B

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B

قطعاً شما به عنوان یک کاربر حرفه‌ای بر روی لپ تاپ خود تعداد زیادی بازی و نرم‌افزار را نصب خواهید کرد. پس قطعاً یکی از معیار‌های انتخاب شما، حافظه داخلی بالا می‌باشد. یک ترابایت حافظه داخلی در اختیار شماست. می‌توانید بدون روبرو شدن با کمبود فضا، نرم‌افزار‌ها و بازی‌های مختلف و پرحجم خود را بر روی لپ تاپ نصب کنید. همچنین می‌توانید انواع فرمت دیتا‌های خود را در حجم بالا بر روی این لپ‌تاپ ذخیره کنید. در نتیجه نیاز به تهیه هارد اکسترنال ندارید. یک ترابایت حافظه داخلی، ظرفیت قابل توجهی برای یک لپ تاپ حرفه‌ای و بالا برده است. همچنین نوع حافظه داخلی ssd می‌باشد. حافظه‌های ssd سرعت بسیار بالاتری نسبت به دیگر مدل‌های حافظه داخلی دارند. در نتیجه سرعت ذخیره اطلاعات بیشتر خواهد بود. با وجود اینکه یک ترابایت حافظه داخلی می‌تواند پاسخگوی اکثر نیاز‌های شما باشد، ولی در در صورت نیاز، می‌توانید یک حافظه جانبی ssd دیگر را نیز به لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B خود اضافه کنید.

 

صفحه نمایش:

OMEN 15t-EK0023-B

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B

صفحه نمایش لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B مانند دیگر مدل‌های اچ پی، ۱۵٫۶اینچ هست. مانیتور‌های ۱۵ اینچی معمولاً سایزی مناسب برای هر گروه لپ تاپی هستند. نوع این صفحه نمایش

IPS LED-backlit LCD است و دقت آن ۴k می‌باشد. با این میزان کیفیت، شما می‌توانید به تماشای فیلم و سریال و یا انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا بپردازید و شاهد بیشترین کیفیت باشید. صفحه نمایش لپ تاپ تاثیر بسزایی در راحتی و لذت کاربرد دارد. اگر اندازه کوچکی داشته باشد و یا کیفیت مطلوبی را به عنوان خروجی نداشته باشد، کاربر نمی‌تواند از کار کردن با لپ تاپ لذت کافی را ببرد. این صفحه نمایش با دقت بسیار بالایی طراحی شده است تا کاربر بتواند شاهد بهترین کیفیت و خروجی باشد. اگر گیمر هستید، در حین اجرای بازی‌ها بیشترین کیفیت را تجربه خواهید کرد. اگر در اوقات فراغت خود به تماشای فیلم و سریال می‌پردازید، از طریق این صفحه نمایش می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌ها را با بالاترین کیفیت تماشا کنید. همچنین در حین فعالیت‌های عادی و روزانه و حتی کار با نرم‌افزار‌های مختلف نیز شاهد بیشترین کیفیت خواهید بود. با توجه به این همه تعریف و تمجید، کیفیت صفحه نمایش به طور کلی تضمین شده است.

 

طراحی:

OMEN 15t-EK0023-B

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B

طراحی لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B نیز مانند دیگر مدل‌های برند اچ پی از طراحی استانداردی برخوردار است. همانطور که گفتیم صفحه نمایش آن حدود ۱۵ اینچ می‌باشد. وزن این لپ تاپ حدود ۲٫۳ کیلوگرم است که وزنی نسبتا سبک برای یک لپ‌تاپ به حساب می‌آید. همچنین ابعاد این لپ تاپ به صورت

۳۵۷x239x2.2 میلی‌متر می‌باشد. با توجه به میزان ابعاد و وزن این مدل، می‌توانید این لپ‌تاپ را به راحتی جابجا و حمل کنید و با مشکل سنگینی و اشغال فضای زیاد روبرو نخواهید شد. این لپ تاپ در رنگ نوک مدادی براق تولید شده است. در بخش زیری لپ تاپ، دو فن با ال ای دی‌های آبی رنگ وجود دارد که زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است. به طور کلی، طراحی این لپ‌تاپ بسیار دقیق بوده و از لحاظ هندسی دارای گوشه‌های تیز و برش خورده می‌باشد. پس به عنوان یک لپ‌تاپ حرفه‌ای، این مدل علاوه بر کیفیت و عملکرد بالای سخت‌افزاری خود، دارای طراحی منحصر به فرد و بسیار زیبایی نیز هست. همچنین جنس بدنه داخلی و بیرونی لپ تاپ از متریال‌های درجه یک ساخته شده است و در برابر ضربه تا حد بسیار زیادی مقاوم است.

 

 

قیمت:

OMEN 15t-EK0023-B

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدلOMEN 15t-EK0023-B

اگر بخواهیم قیمت لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B را بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم با توجه به میزان سخت‌افزار‌های فوق قوی و عملکرد بسیار بالای آن، این مدل قیمت مناسبی دارد. ولی همانطور که گفتیم، لپ‌تاپ‌های بالارده به علت سخت‌افزار‌های فوق قوی خود دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های میان رده و پایین رده هستند. پس با بررسی دقیق و سنجش میزان توقع و نیاز‌های خود، می‌توانید لپ تاپ مناسبی را انتخاب کنید.برای خرید به سایت hp-iranco.com مراجعه کنید.

 

نتیجه‌گیری:

لپ تاپ ۱۵اینچی اچ پی مدل OMEN 15t-EK0023-B یک لپ تاپ حرفه‌ای است که عملکرد، سرعت و قدرت بسیار زیادی دارد. پس اگر این موارد برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار، همین مدل می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید این مدل را به صورت کاملا اورجینال و با مناسب‌ترین قیمت از نمایندگی اچ پی خریداری کنید. همچنین این لپ تاپ دارای ضمانت‌نامه معتبر شرکت اچ پی می‌باشد و در صورت بروز هرگونه خرابی یا اشکال ناگهانی می‌توانید از گارانتی مدت دار آن استفاده کنید.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>