OMEN 15-DH1070-A

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A

کمپانی اچ پی (HP)، یکی از کمپانی‌های بزرگ و معروف عصر دیجیتال که سروصدای زیادی به پا کرده است. یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری اطلاعات می‌باشد. اچ پی کاملاً جهانی شده و نام این کمپانی در هر کجای جهان قابل‌مشاهده می‌باشد. اچ پی مخفف اسم (هیولت پاکارد) است. این شرکت همیشه در جستجو بهترین‌ها می‌باشد. آن‌ها در زمینه رایانه شخصی، چاپگر، اسکنر، دستگاه فتوکپی، مانیتور و… تخصص دارند.کمپانی‌های بزرگی سر لپ‌تاپ‌های گیمینگ با هم رقابت می‌کنند. امروزه بحث بازی و سرگرمی برای گیمر‌ها بسیار مطرح است. هرسال بازی‌های ویدئویی جدیدی پا به عرصه گیم می‌گذارد. اینجا است که گیمر باید خود را بروز نگه دارد و از آخرین تکنولوژی روز برای انجام بازی استفاده کند و از آن لذت ببرد. پس اگر شما گیمر هستید حتماً این مقاله را دنبال کنید. چرا که شما باید بهتر از ما بدانید که قرار است لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا این مدل را برای شما موشکافی کنیم.

 

طراحی

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

قبل از اینکه درب لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A را باز کنیم شاهد تم رنگی نقره‌ای یا خاکستری و سیاه هستیم. جنس بدنه محکم به نظر می‌رسد و از پلاستیک فشرده ساخته شده است. بدنه این مدل نور را کمی انعکاس می‌دهد و علت این اتفاق مات بودن جنس بدنه می‌باشد. از لحاظ نازکی می‌توان گفت که اندام تیزی دارد و نمای لپ‌تاپ به‌صورت استخوانی است.

وقتی درب را باز می‌کنیم به زیبایی این مدل اضافه‌تر می‌شود. نمایشگر، یک نمایشگر معمولی نیست و بر یک لولای سفت وسط‌چین محکم شده است. در لپ‌تاپ‌های معمولی لولای درب، در سمت راست و چپ تعبیه شده ولی در بیشتر لپ‌تاپ‌های گیمینگ لولای درب هر دو به‌صورت مستحکم در وسط طراحی شده و سمت راست و چپ خالی می‌باشد.

صفحه‌کلید بی‌نظیر و خیره‌کننده این مدل خیلی جالب است. کیبورد این مدل، دارای نور پس‌زمینه می‌باشد. نور‌های مختلف و شاد این مدل حس و حال زیبایی را به شما منتقل می‌کند. تمام کلید‌های کیبورد نرم هستند و خشکی در آن‌ها احساس نمی‌کنید. نکته خیلی جالب این مدل فن‌های خنک‌کننده آن می‌باشد. دقیقاً کناره‌های ستون مستحکم صفحه‌نمایش (لولا‌های وسط‌چین) جایگاه فن‌های خنک‌کننده قابل‌مشاهده است.

باید توجه داشته باشید که فن‌های این مدل قوی می‌باشد و کاملاً مناسب گیم است. ابعاد کلی این مدل x263x20360 میلی‌متر می‌باشد. از لحاظ وزن فقط ۲٫۴ کیلوگرم است که وزن زیادی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. بیایید که به سراغ موضوع اصلی و حیاتی این مدل یعنی سخت‌افزاری آن بپردازیم در ادامه همراه ما باشید.

پردازنده مرکزی و حافظه RAM

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

در این تیتر به داخل لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A می‌رویم. اینتل یک کمپانی تولید‌کننده سخت‌افزار در کالیفرنیا می‌باشد که این شرکت در زمینه تولید و ساخت پردازنده بسیار قوی است. بیشتر تولیدات این کمپانی در زمینه مدار‌های الکتریکی می‌باشد. بهترین رقیب این کمپانی بزرگ را می‌توان ADM نامید.

سری پردازنده این مدل از لپ‌تاپ گیمینگ اچ پی Core i7 می‌باشد که پردازنده خوبی در زمینه سخت‌افزاری به‌حساب می‌آید. مدل این پردازنده H10750 است و محدوده سرعت پردازنده ۲٫۸ گیگاهرتز و شاید بیشتر باشد. فرکانس پردازنده هم به ۵٫۰-۲٫۶ گیگاهرتز می‌رسد.

ظرفیت حافظه رم که یکی از مهم‌ترین قطعه در سخت‌افزار این مدل می‌باشد. به ۱۶ گیگابایت می‌رسد و نکته مهمی که باید به شما عزیزان بگوییم این است که شما می‌توانید رم خود را ارتقا دهید. نوع حافظه رم DDR4 می‌باشد و این نوع حافظه کاملاً کاربردی است.

 

حافظه داخلی و پردازنده گرافیکی

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

حافظه داخلی و پردازنده گرافیکی یکی از مهم‌ترین چیز برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. حال به بررسی حافظه داخلی و گرافیک لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A می‌پردازیم.

ظرفیت حافظه داخلی در این مدل به یک ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد. تا اینجا متوجه شدیم که این مقدار می‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند. نکته مهم درباره نوع حافظه داخلی آن است. نوع حافظه داخلی این مدل از نوع هیبریدی می‌باشد. بیایید دقیق‌تر به این حافظه‌ها وارد شویم. ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع HDD به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD که این حافظه کمک‌رسانی خوبی به‌سرعت لپ‌تاپ اچ پی می‌کند.

تا اینجا در مورد حافظه داخلی و پردازنده‌ها صحبت کردیم حالا وقت آن رسیده که به سراغ گرافیک این لپ‌تاپ برویم.

سازنده پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ (NVIDIA) می‌باشد. دیگر باید با اسم شرکت انویدیا آشنایی داشته باشید. چرا که یکی از بهترین کمپانی‌های تولید پردازنده گرافیکی است. مدل پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1660ti GDDR6 می‌باشد. حافظه اختصاصی این پردازنده گرافیکی ۶ گیگابایت در نظر گرفته شده و به نظر ما برای کار‌های گرافیکی و بحث گیم می‌تواند شما را پوشش دهد.

 

صفحه‌نمایش و سایر امکانات

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A، فقط ۱۵٫۶ اینچ دارد. نوع صفحه‌نمایش WLED Backlit می‌باشد و این نوع صفحه به چشمان شما کمک می‌کند که خسته نشوند. دقت صفحه‌نمایش این مدل کاملاً فول‌اچ‌دی می‌باشد و رزولوشن آن ۱۹۲۰x1080 می‌رسد.

صفحه‌نمایش کاملاً مات است که این امر باعث می‌شود که به چشمان شما ضربه نوری وارد نشود. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ مدل OMEN 15-DH1070-A ضد انعکاس نور است یعنی در حین کارکردن پیش می‌آید که نوری در اطراف شما باشد و آن نور به چشمان شما انعکاس پیدا نمی‌کند.

در بالای صفحه‌نمایش شاهد وب کم هستیم که باکیفیت P (HD)720 تعبیه شده است. از لحاظ صدا و اسپیکر هم با صدای شفاف و خوبی روبه‌رو هستیم. این مدل دارای اسپیکر‌های استریو داخلی ساخت شرکت Bang and Olufsen می‌باشد.

تاچ‌پد این مدل از لپ‌تاپ اچ پی بزرگ می‌باشد و از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. بزرگی این تاچ‌پد به شما کمک می‌کند که انگشتان خود را در حین کارکردن به‌راحتی به جهت‌های مختلف ببرید.

درباره باتری این مدل باید به شما بگوییم که ۴ سلولی می‌باشد. شارژدهی این باتری به ۳ ساعت می‌رسد. باتری کاملاً از لیتیوم – یون با ظرفیت ۶۵ وات بر ساعت ساخته شده است.

 

قیمت

OMEN 15-DH1070-A

OMEN 15-DH1070-A

از لحاظ قیمت لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A، در حال حاضر به قیمت ۳۷٫۱۰۰٫۰۰۰ در بازار به فروش می‌رسد. ممکن است در جا‌های مختلف این قیمت بالا و پایین شود ولی در کل با این رنج قیمت در بازار وجود دارد. در جریان هستیم که قیمت لپ‌تاپ‌ها بالا رفته است ولی در اوضاع امروزه لپ‌تاپ‌های گیمینگ در این طبقه قیمت یا بیشتر از این هستند.

 

سخن پایانی

همه‌جوره می‌توان به لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل OMEN 15-DH1070-A تکیه کرد. چرا که از لحاظ سخت‌افزاری کاملاً شما را می‌تواند پوشش دهد. مخصوصاً در بحث گیم می‌توانید از آن لذت ببرید. اگر در کلام آخر بخواهیم این لپ‌تاپ HP را برای شما توصیف کنیم باید بگوییم که این لپ‌تاپ فوق‌العاده است.

طبقه‌بندی این لپ‌تاپ: کاربری مالتی مدیا، مخصوص گیم، کاربری عمومی، باریک و سبک می‌باشد. امیدواریم که مطالب مفید و خوبی را در اختیار شما عزیزان گذاشته باشیم. تمام هدف ما این است که شما بهترین اطلاعات را جمع‌آوری کنید چرا که شما لایق بهترین‌ها هستید.لپ تاپ را میتوانید از نمایندگی اچ پی خریداری کنید.

 

خیلی ممنونیم که وقت گران‌بهاهای خود را صرف خواندن این مقاله کردید.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 4]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>