hp color laserjet professional cp5225n printer

پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n

پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n

پرینتر‌های hp در انواع و سبک‌های مختلف در بازار موجود می‌باشند. برخی از پرینتر‌ها جوهر افشان و برخی لیزری هستند. امروزه به دلیل کیفیت و دقت بسیار بالای چاپ پرینتر‌های لیزری، این مدل‌ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به طور کلی، پرینتر‌های لیزری امکانات و کیفیت عملکردی بسیار بالاتری نسبت به پرینتر‌های جوهر افشان دارند. پرینتر‌های لیزری نیز در مدل‌های مختلف موجود می‌باشند. یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های لیزری برند hp پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تمام ویژگی‌های این پرینتر لیزری بپردازیم.

 

مشخصات کلی:

hp color laserjet professional cp5225n printer

hp color laserjet professional cp5225n printer

همانطور که گفتیم نوع چاپ پرینتر لیزری می‌باشد. پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n دارای دو سینی کاغذ است و قابلیت چاپ در دو اندازه a4 و a3 را دارد. ابعاد پرینتر حداقل ۳۳۸ × ۵۹۹ × ۵۴۵ – حداکثر ۳۷۰ × ۱۰۶۶ × ۸۶۲ میلی‌متر و وزن آن حدود ۴۰ کیلوگرم می‌باشد. سینی اول قابل استفاده برای کاغذ‌های در ابعاد A3، A4، A5، A6، RA3، SRA3، B4، B5،۱۰x15 cm و سینی دوم برای ابعاد A3، A4، A5، B4، B5. همچنین انواع کاغذ‌های قابل استفاده در این دستگاه به صورت

Paper (bond، brochure، coloured، glossy، letterhead، photo، plain، preprinted، prepunched، recycled، rough)، cardstock، glossy film، transparencies، labels، envelopes می‌باشند. به طور کلی ظرفیت سینی‌های کاغذ در حدود ۳۵۰ برگ است. دو چاپ این پرینتر رنگی می‌باشد. ولی شما می‌توانید چاپ‌های سیاه و سفید را نیز با این دستگاه انجام دهید. سرعت چاپ رنگی و سیاه و سفید در حدود ۲۰ برگ در دقیقه و یا به عبارتی سه ثانیه برای هر برگ تخمین زده شده است. رزولوشن چاپ این مدل ۶۰۰*۶۰۰ dpi است. همچنین این دستگاه دارای ۱۹۲ مگابایت حافظه داخلی برای ذخیره دیتا‌های مختلف می‌باشد. پردازنده این پرینتر ۵۴۰ مگاهرتز است. به طور کلی توان کار ماهانه پرینتر در حدود ۷۵ هزار برگ توصیه شده است. پس به طور متوسط روزانه بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ برگ را می‌توانید با این پرینتر چاپ کنید. همچنین زبان چاپ این دستگاه HP PCL 6، HP PCL 5، HP postscript level 3 emulation می‌باشد. همچنین نوع کارتریج این مدل CE740A. CE741A. CE742A. CE743A است. این دستگاه دارای ۲ پورت پورت Ethernet، پورت USB 2.0 می‌باشد.

 

ویژگی‌ها:

حال که با ویژگی‌های کلی این پرینتر آشنا شدیم، در این بخش با ویژگی‌های منحصر به فرد و تخصصی پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n آشنا می‌شویم.

hp color laserjet professional cp5225n printer

hp color laserjet professional cp5225n printer

 

سایز چاپ و رزولوشن:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n ، قابلیت چاپ در سایز a3 می‌باشد. معمولاً پرینتر‌های لیزری اکثراً قابلیت چاپ در اندازه a4 و کمتر را دارند. ولی این دستگاه می‌تواند در سایز a3 و سایز‌های پایین‌تر نیز چاپ را انجام دهد. این ویژگی بزرگی است که تقریباً در تمام سایز‌ها می‌توانید از طریق دستگاه، چاپ رنگی یا سیاه و سفید را انجام دهید. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، تکنولوژی چاپ پرینتر، لیزری می‌باشد و از دقت با کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به رزولوشن ۶۰۰ × ۶۰۰ dpiمی‌توانید توقع کیفیت چاپ دقیق و بسیار بالایی را از این پرینتر داشته باشید. این میزان رزولوشن در کنار تکنولوژی لیزری می‌تواند بهترین خروجی چاپ را به شما بدهد.

 

سرعت چاپ و توان کار ماهانه:

یکی دیگر از ویژگی‌های این پرینتر قوی، سرعت چاپ بالای آن است. با  پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n می‌توانید در هر دقیقه حدود ۲۰ برگ پرینت بگیرید و هر پرینت در حدود ۳ ثانیه طول می‌کشد. لازم به ذکر است که هر دو پرینت رنگی و سیاه و سفید به ۳ ثانیه زمان برای چاپ نیاز دارند. پس این پرینتر برای استفاده در ادارات و صنایع چاپ که روزانه به حجم بالایی از چاپ نیاز دارند بسیار مناسب می‌باشد. با این پرینتر می‌توانید روزانه بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ برگ را پرینت بگیرید و با نقص و اختلال روبرو نشوید. در نتیجه این دستگاه برای استفاده در حجم و تیراژ بالا بسیار مناسب است. همچنین توان کار ماهانه این پرینتر نسبت به دیگر پرینتر‌های لیزری میان رده و پایین رده بسیار بالاتر است. توان کار ماهانه این مدل در حدود ۷۵ هزار برگ حساب شده است. در نتیجه می‌توانید ماهانه در حدود ۷۵ هزار برگ را با این دستگاه پرینت بگیرید. این میزان توان کار ماهانه، میزانی بسیار بالا و فوق‌العاده می‌باشد. در نتیجه اگر کسب و کار یا حوزه شغلی شما وابسته به پرینت است، این پرینتر اچ پی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

پنل کاربری:

hp color laserjet professional cp5225n printer

hp color laserjet professional cp5225n printer

همچنین حافظه ۱۹۲ مگابایتی این دستگاه، بستری مناسب را برای ذخیره اطلاعات در فرمت‌های مختلف برای شما فراهم کرده است. با وجود این حافظه داخلی، می‌توانید انواع دیتا با فرمت‌های مختلف را بر روی پرینتر خود ذخیره کنید و در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید. پنل کاربری مخصوصی در سمت راست این پرینتر hp وجود دارد. از طریق این پنل مخصوص می‌توانید نوع، حجم و تعداد چاپ را مشخص کنید و با فشردن چند دکمه عملیات مورد نظر را انجام دهید. صفحه نمایش این پرینتر ال سی دی و نوع آن

۲ خطی – ۱۶ کاراکتر با نور پس‌زمینه می‌باشد. صفحه نمایش  پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n دارای رابط کاربری آسان و قابل فهمی است و به راحتی می‌توانید عملیات‌های مورد نظر خود را بدون مواجه شدن با چالشی انجام دهید. لازم به ذکر است که برای اتصال این دستگاه به سیستم عامل مورد نظر خود، باید از کابل usb استفاده کنید.

 

طراحی‌ها:

این پرینتر  طراحی منحصر به فردی دارد. با وجود اینکه دو سینی کاغذ در دستگاه تعبیه شده است، ولی ابعاد آن نسبت به دیگر پرینتر‌های لیزری تک سینی کمتر است. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که دستگاه به فضایی بزرگ‌تر از ابعاد خود برای تهویه نیاز دارد. پس بهتر است جای مشخصی را برای قرارگیری آن در نظر بگیرید. لازم به ذکر است با توجه به طراحی خاص این پرینتر، نمی‌توانید آن را بر روی میز قرار دهید. همچنین وزن این پرینتر به علت حجم فشرده آن، نسبتاً بالا می‌باشد. وزن این دستگاه حدود ۴۱ کیلوگرم است. در نتیجه ممکن است برای حمل و نقل یا جابه‌جایی آن مقداری با مشکل روبرو شوید. بخش جلویی پرینتر به رنگ نوک مدادی و بخش‌های دیگر بدنه آن به رنگی سفید هستند. دو ورودی کاغذ بر روی دستگاه و پنل کاربری در سمت راست پرینتر قرار دارند. همچنین در بخش پایینی پرینتر، دربی مخصوص برای تعویض کارتریج تعبیه شده است. به طور کلی، پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n به گونه‌ای خاص و دقیق طراحی شده است و شکل و شمایلی هندسی دارد. در نتیجه می‌توان گفت این دستگاه بسیار خوش ساخت و شیک است.

 

قیمت:

hp color laserjet professional cp5225n printer

hp color laserjet professional cp5225n printer

در ابتدا باید به شما بگوییم که پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر مدل‌های لیزری دارد. این قیمت بالا به دلیل کیفیت، سرعت و توان کار ماهانه بسیار بالای دستگاه است. پس با توجه به ویژگی‌های ساختاری و عملکردی این مدل، قیمت آن بالاتر از دیگر مدل‌های لیزری می‌باشد.

 

نتیجه‌گیری:

به طور کلی پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n یک پرینتر حرفه‌ای و بسیار قوی است. کیفیت چاپ و دقت به جزئیات تصاویر در آن بسیار بالا است. همچنین سرعت و توان ماهانه چاپ نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در نتیجه این دستگاه برای چاپ‌های روزانه در حجم و تیراژ بالا ساخته شده است. اگر به دنبال یک پرینتر با کیفیت در چاپ، پرسرعت، خوش ساخت و با توان کار ماهانه بسیار بالا می‌گردید، قطعاً این گزینه مناسب شما است. ولی اگر به پرینتری برای انجام فعالیت‌های روزانه و یا چاپ در تیراژ و حجم پایین نیاز دارید، می‌توانید دیگر مدل‌های اچ پی که قیمت‌های نسبتا پایین‌تری دارند را از سایت hp-iranco.com  انتخاب و خریداری نمایید.

در صورت تمایل می‌توانید این پرینتر با کیفیت و فوق قوی را با مناسب‌ترین قیمت و به صورت کاملا اورجینال از نمایندگی اچ پی خریداری نمایید. همچنین این دستگاه شامل ضمانت‌نامه معتبر برند اچ پی می‌باشد و در صورت بروز هرگونه خرابی و اختلال، دستگاه شما توسط نمایندگی تعمیرات اچ پی به صورت کاملاً رایگان تعمیر خواهد شد.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

 

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>