لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

 

HP به خاطر ستاره های Spectre از convertibles چیزی به جز ستایش را به دست نیاورده است. ما در ماه فوریه سال جاری نسخه لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A را با پردازنده های Intel Core i7-7500U و Nvidia GeForce 940MX بررسی کردیم. بزرگ ۱۵٫۶ اینچی ۲ in 1 به خوبی ساخته شده است به عنوان جذاب و پشت نگاه ظاهری با عملکرد عالی، صفحه نمایش روشن و با وضوح بالا است. دستگاه های ورودی مناسب و عمر باتری چشمگیر است.

 

 

طراحی :

با رنگهای مسطح آن، شاسی فوقالعاده باریک در نقره خاکستری تیره دارد. بسیار سفت و سخت مقاوم در برابر چرخاندن بسیار خوب است. درب صفحه نمایش حتی سخت تر از یوگا ۹۲۰ کوچکتر است. اگرچه فشار کمتری روی پشت ایجاد می کند تا امواج بر روی صفحه نمایش ایجاد شود. به طور کلی کیفیت ساخت فوق العاده است. اگرچه قطعه در لبه جلویی صفحه نمایش برای ما بسیار کوچک است.

لولا ها می توانند سخت تر باشند تا صفحه نمایش سنگین را به طور ایمن در هنگام استفاده از صفحه نمایش لمسی و هنگام حمل تبدیل کنند. همانند یوگا ۹۲۰، Spectre دارای محافظ های محافظتی از هر نوع نیست، بنابراین باید مراقب باشید تا از خش خنک کننده جلوگیری شود. اثر انگشت نیز بسیار بیشتر از یک مسئله از یوگا ۹۲۰ است، بنابراین کاربران مربوط به ظاهر نیاز به نگه داشتن پارچه تمیز کردن دستی دارند.

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

اتصالات :

رابط کاربری باقی مانده بدون تغییر باقی می ماند و به همان اندازه معمولی برای convertibles است. x360 دارای دو نوع اتصال USB Type-C (یکی از آنها از Thunderbolt نیز پشتیبانی می کند) در سمت راست و یک پورت USB 3.1، خواننده کارت SD و HDMI در سمت چپ است. تمام پورت ها به غیر از کارت خوان SD، به سمت عقب بسیار دور و در نتیجه “از راه آسیب رسان” در طول عملیات عادی استفاده می شود.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

کارت خوان SD

عملکرد SD کارت خوان، که ما با استفاده از کارت مرجع UHS-II 64 گیگابایت توشیبا Exceria Pro SDXC 64 گیگا بایت، یک بار دیگر با تست کپی JPEG ما تقریبا ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه انجام می شود. یکی از بهترین نتایج در پایگاه داده ما بدون در نظر گرفتن از نوع دستگاه انتقال اطلاعات ۱ گیگابایتی با توجه به ابزار AS SSD تقریبا ۲۱۸ مگابایت بر ثانیه صورت می گیرد. بنابراین Spectre در اینجا دیرتر از Dell XPS 15 9560 است.

 

ارتباطات :

نوتبوک بررسی ما با همان ۲x2 اینتل Dual Band Wireless-AC 8265 مجهز به سلف پیشین کابای مجهز است. ما اندازه گیری های دریافت شده را در حدود ۶۶۴ مگابیت در ثانیه دریافت کردیم. که در محدوده مورد انتظار است. اما فقط حدود ۶۲ مگابیت در ثانیه برای ارسال یک متر از مسیریاب مرجع Linksys EA8500 ما است. تا به حال، ما هیچ توضیحی برای نرخ انتقال ناگهانی نداریم. حتی پس از حذف کامل و نصب مجدد درایورهای بی سیم و بررسی کارت / آنتن WLAN، عملکرد بهبود یافت. ما همچنین یک روتر متفاوت را بدون فایده سعی کردیم. از آنجایی که پیشین با همان ماژول WLAN به طرز قابل توجهی انجام داده است.

 

نگه داری :

در لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A پوشش پایین نیاز به حذف ۶ پیچ Torx در اطراف محیط و دو پیچ Phillips تحت پای پلاستیکی عقب داراد. زبانه ها پانل پایین را کاملا ایمن نگه می دارد. حتی اگر پیچ ها برداشته شوند ما مجبوریم از یک کارت اعتباری قدیمی برای کمک به روند استفاده کنیم. در نتیجه  کاربر پس از دسترسی به دو حافظه رم (هر دو در مورد ما اشغال شده) تحت یک سپر آلومینیومی، M.2 SSD زیر کابل روبان، ماژول WLAN و همچنین دو طرفه سیستم است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

صفحه نمایش :

همانند سلف، تنها پانل انتخاب صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح UHD / 4K با وضوح ۳۸۴۰ x 2160 پیکسل است. با توجه به اندازه گیری های ما، پانل RGB از BOE کمی بدتر از دوران گذشته است. اما این می تواند به دلیل تغییرات پانل و همچنین اشتباهات اندازه گیری باشد. متوسط روشنایی در ۳۲۵ سی سی / متر مربع معقول است. که بیشترین رقبای مستقیم را دارد. با توجه به تراکم پیکسل ۲۸۲ پیکسل، متن بسیار تیز است اگر چه مقیاس لازم – ویندوز به طور پیش فرض از ۲۵۰٪ استفاده می کند. می تواند برنامه های خاص و پنجره ها را کاملا فازی کند. PWM برای کنترل روشنایی تا ۹۹٪ استفاده می شود، هرچند فرکانس ۱ کیلوهرتز به احتمال زیاد برای اکثر کاربران مشکل نخواهد داشت.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

کارایی :

بزرگترین خبر البته حرکت به نسل هشتم پردازنده i7-8550U و ادغام جدیدترین کارت گرافیک تلفن همراه در سطح ابتدایی Nvidia برای لپ تاپ ها به شکل GeForce MX150 است. در حالی که HP Spectre x360 13t کوچکتر با iGPU یا i5-8250U یا پردازنده i7-8550U را عرضه می کند. مدل ۱۵٫۶ اینچی تنها با پردازنده دوم ارائه می شود. رم برای ۱۵t از ۸ گیگابایت (۲x 4 گیگابایت) تا ۱۶ گیگابایت (۲x 8 گیگابایت) DDR4-2133 SDRAM است. در حالی که هارد درایو از ۲۵۶ گیگابایت شروع می شود و از ۱ گیگابایت بر ثانیه استفاده می شود.

 

پردازشگر :

ما شاهد چند هسته پردازنده چهار هسته ای ۱۵ گیگابایتی Kabi Lake R در اینتل هستیم. CPU در یک ساعت پایه ای ۱٫۸ گیگاهرتز با امتیاز توربو دارای امتیاز ۴٫۰ گیگاهرتز عمل می کند. که گستره عملیاتی گسترده ای را نسبت به پردازنده های قبلی در سری i7 ارائه می دهد. در مقایسه با سلف دو هسته ای اینتل Core i7-7500U، مبدل جدید ارائه می دهد. یک تک هسته عملکرد به علاوه حداقل ۵ درصد؛ عملکرد چند هسته ای تا ۵۰ درصد افزایش می یابد.

همانطور که در بررسی قبلی CPU ما می توانیم به زودی پس از اعمال بار سنگین، نرخ بلاک Turbo Boost را کاهش دهیم. به عنوان مثال، اجرای آزمون چند موضوعی معیار Cinebench R15 در یک حلقه، منجر به کاهش نمرات (-۶ درصد) پس از اولین اجرا به صورت زیر می شود. حتی در حال اجرا بخش R15 چند هسته خود را بدون اجرای معیار OpenGL برای اولین بار نمره بالاتر است. هر دو Lenovo Yoga 720 و همچنین Dell XPS 15 مجهز به پردازنده نسل قبلی Intel Core i7-7700HQ هستند. و عملکرد چند هسته ای بالاتری را ارائه می دهند. هرچند عملکرد تک هسته ای تقریبا یکسان است. کاملا شاهکار این واقعیت که I7-7700HQ TDP بسیار بالاتر از ۴۵ W دارد.

 

عملکرد سیستم :

با وجودی که نمرات به هیچ وجه بد نیست، عملکرد PCMark 8 پایین تر از انتظارات Aspire 5 A517-51G-80L (CPU و GPU همان) است. که بیش از ۲۰ درصد از کاندیدای بررسی ما را بهبود می بخشد. تحقیقات سریع نشان داد که تنظیمات برنامه در پنل کنترل Nvidia به طور پیش فرض برای GPU یکپارچه برای این اجرایی PCMark بدون هیچ گونه تغییری در تنظیمات انجام شده است.  PCMark 10 می تواند از GPU اختصاصی استفاده کند. اما عملکرد هنوز هم رقبا را به سمت خود رها می کند. Lenovo Yoga 920 با صفحه نمایش Full HD در مقایسه با تست های مصنوعی بسیاری از رقبا، با وجود این واقعیت که تنها GPU Intel GPU موجود در اختیار دارد، از رقبای بسیاری برخوردار است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

دستگاه های زخیره سازی :

بر خلاف Spectre x360 15t که به تدریج Slim Toshiba XG4 SSD 512 گیگابایتی عرضه می شود. مدل اواخر سال ۲۰۱۷ ما با ۵۱۲ گیگابایت سامسونگ PM961 مجهز شده است. این درایو PCIe NVMe خاص خود را می داند که یکی از سریعترین آنهایی است که در دسترس هستند و دارای ضخامت سطوح خواندن و نوشتن متوالی بر اساس هر دو AS SSD و CrystalDiskMark 5. SSD کار سریع کار انتقال فایل ها را انجام می دهد. و راه اندازی برنامه ها و بوت شدن نیز بسیار سریع است و حدود ۱۲ ثانیه طول می کشد.

 

عملکرد GPU

در حالی که HP Specter x360 15-bl002xx با Nvidia GeForce 940MX مجهز شده بود. که در زمان بررسی قبلی قدیمی بود. جانشین آن را به شکل جدید Nvidia GeForce MX150 معرفی کرد. GPU مبتنی بر پاسکال مجهز به ۳۸۴ شیدر است. دارای ۲ گیگابایت رم GDDR5 و تا ۱۵۳۲ مگاهرتز می باشد. Spectre قدیمی با GeForce 940MX این بررسی را با تقریبا ۴۰ درصد بسته به تست ۳DMark انجام می دهد. در حالی که نوت بوک های مجهز به بازی GPU GTX1050 مانند Lenovo Yoga 720-15IKB-80X7 بین ۶۵ تا ۸۰ درصد سریعتر هستند.

 

علکرد بازی :

مزیت GPU جدید بیش از سلف خود ۹۴۰MX گسترش به عملکرد بازی های دنیای واقعی است. با این حال، در حالی که GeForce MX150 می تواند بازی های قدیمی مانند Bioshock Infinite را در Full HD با تنظیمات متوسط ​​یا بالا بازی کند. بازی های جدیدتر – به عنوان مثال Rise Of The Tomb Raider – تنها با وضوح HD و پیش نمایش رسانه ای قابل پخش است. توجه داشته باشید که Spectre x360 15t دارای نرخ فریم نسبتا بالاتر نسبت به Aspire 5 A517-51G-80L است. که با همان ترکیب دسته CPU / GPU مجهز شده است.

نوت بوک هایی که مجهز به GTX 1050 هستند مانند Lenovo Yoga 720 تقریبا دو برابر سرعت عملکرد فریم ها هستند و اگر بیشتر از بازی های معمولی در دستور کار باشند، انتخابشان بسیار بهتر است. ما Witcher 3 را اجرا می کنیم (شخصیت حرکت نمی کند) تا ببینید که آیا سرعت فریم در هنگام اجرای یک بازی برای مدت زمان بیشتری کاهش می یابد. نوسانات به دلیل چرخه روز / شب انتظار می رود. با این حال، بعید به نظر می رسد کاهش سرعت فریم در بازی های معمول به علت کاهش دادن سرعت انجام شود.

درجه حرارت :

دمای لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A در مقایسه با مدل قدیمی تر با پردازنده نسل هفتم و GeForce 940MX، گرمتر می شود. دمای هوای آزاد نسبتا صاف و بدون نقاط آشکار است، در حالی که درجه حرارت تحت بار با چند درجه تا حداکثر ۵۲ درجه سانتیگراد در عقب پایین افزایش می یابد. صفحه کلید نزدیکترین صفحه نمایش نیز در دمای حداکثر ۵۰ درجه سانتیگراد کاملا گرم می شود. درجه حرارت در حال اجرا Witcher 3 کمی پایین تر است، اما سطح صفحه کلید هنوز هم کاملا گرم است.

اسپیکر :

در لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A دو بلندگو که زیر پراشهای سمت چپ و راست صفحه کلید پنهان هستند. صدای کافی، اما نه لزوما بسیار پر صدا را فراهم می کند. میش و بالا به خوبی متعادل است. اما باس قطره تا حدی به شدت کمتر از ۲۵۰ هرتز است. بنابراین Spectre نمی تواند به طور کامل با نوت بوک های چند رسانه ای و به ویژه نوت بوک های با ساب ووفر رقابت کند. که به فرکانس پایین بیانجامد. حجم بلندگو به اندازه کافی است و به اندازه کافی بلند برای اتاق های متوسط ​​و بدون تحریف حتی در حداکثر حجم است.

شاسی هنگامی که حجم صدای چرخان بالا می رود، کمی حرکت می کند. اما به لطف کیفیت عالی ساخته شده، هیچ گونه چرخشی وجود ندارد. HP همچنان برنامه “Bang & Olufsen Audio” را ارائه می دهد که به تنظیمات جزئی کمکی می کند. با لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A گوش دادن به موسیقی و بازی کردن را توصیه می کنیم.

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

مصرف برق:

افزایش مصرف در حالت بیکاری در مقایسه با HP Spectre x360 15 با i7-7500U و GeForce 940MX بسیار ناامید کننده است. زیرا ما نمیتوانیم دلیل مشخصی را پیدا کنیم . اجزای جدید هرگز کمتر کارآمد نیستند، بنابراین نباید  خیلی مهم باشند. سیستم ها با GPU یکپارچه به طور طبیعی برق مصرف می کنند تا ۵۰ درصد کمتر تحت بارهای سنگین، در حالی که Lenovo Yoga 720 با GTX 1050 تساوی تا ۵۰ درصد بیشتر است. آداپتور برق متناوب AC دارای ۹۰ ولت است و به اندازه کافی برای مقابله با حداکثر رسیدن به ۷۷ وات است.

عمر باتری:

مصرف برق افزایش یافته در حالت غیر فعال باید حداکثر زمان اجرا را تحت تاثیر قرار دهد، اما این در واقع مهم نیست. تبدیل به مدت ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه در آزمایش Battery Eater Reader طول می کشد. توسط ۷۹ وات باتری حدود ۳۰ دقیقه نسبت به سلف کاهش یافته است و در حال حاضر به حدود ۸٫۵ ساعت رسیده است. که هنوز یک نتیجه مناسب و معقول است. شارژ سریع HP می تواند لپ تاپ را تا ۵۰٪ ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کند. حدود ۳۰ دقیقه برای بررسی ما محاسبه شد تا از ۴۰٪ تا ۶۵٪ شارژ شود و صفحه نمایش به حداکثر روشنایی برسد. حالیکه ما از آن استفاده کردیم.

مشخصات کلی سیستم :

پردازشگر

اینتل Core i7-8550U (اینتل Core i7)

آداپتور گرافیکی

NVIDIA GeForce MX150 – 2048 GDDR5 MB، هسته: ۱۴۶۸ مگاهرتز، حافظه: ۱۵۰۲ مگاهرتز، ۲۲٫۲۱٫۱۳٫۸۵۶۹ (GeForce 385.69)، Optimus

حافظه

۱۶۳۸۴ مگابایت

سامسونگ DDR4-2400 PC4-19200

نمایش دادن

۱۵٫۶ اینچ ۱۶: ۹، ۳۸۴۰ x 2160 پیکسل ۲۸۲ PPI، ۱۰ نقطه، پشتیبانی از قلم بومی، BOE06C3، IPS، UHD UWVA eDP BrightView WLED-backlit، براق: بله

مادربرد

اینتل Kaby Lake-U + iHDCP 2.2 Premium PCH

ذخیره سازی

سامسونگ PM961 NVMe MZVLW512HMJP، ۵۱۲ گیگابایت

وزن

۲٫۰۳ کیلوگرم (= ۷۱٫۶۱ اونس / ۴٫۴۸ پوند)، منبع تغذیه: ۴۳۲ گرم (= ۱۵٫۲۴ اونس / ۰٫۹۵ پوند)

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 1.5]

3 thoughts on “لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل Spectre X360 15T BL100 – A

  • By Vahedi - Reply

    سلام.من واحدی هستم.از اصفهان.بشدت ارزو دارم لبتاپ اسپکتور با دیزاین طلایی را بخرم.چیکار کنم؟کمکم کنید؟؟خواهش میکنم

  • By واحدی - Reply

    سلام.واحدی هستم.برادر شما از اصفهان.
    التماس دارم کمکم کنید بتونم این لب تاپ رابخرم.من عاشق اسپکتور طلایی هستم.خواهش میکنم کمکم کنید

  • By واحدی - Reply

    سلام.من اصفهان هستم.کمکم کنید این اسپکتور طلایی رابخرم.التماس دارم.چیکار باید بکنم؟؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>