"HP 15-ef1013dx 15.6

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx

شما همیشه باید بر حسب نیاز و زمینه‌های فعالیتی خود لپ تاپی را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. به طور معمول برند‌های تولید لپ تاپ مدل‌های مختلف را در سه دسته پایین رده، میان رده و بالارده تولید و به کاربران خود عرضه می‌کنند. شرکت اچ پی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده لپ تاپ در مدل‌های مختلف می‌باشد. این شرکت هر سه دسته لپ تاپ را تولید و مخاطبان خود عرضه می‌کند تا بتوانند بر حسب نیاز خود از امکانات لپ تاپ بهره‌مند شود. یکی از لپ تاپ‌هایی ببین دسته میان رده و بالارده قرار دارد لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx می‌باشد. این لپ تاپ دارای قابلیت‌های متعدد و ساختار سخت‌افزاری نسبتاً بالایی می‌باشد و علاوه بر نیاز‌های روزمره می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های حرفه‌ای و شما نیز باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد این لپ‌تاپ بپردازدیم.

"HP 15-ef1013dx 15.6

“HP 15-ef1013dx 15.6

 

پردازنده مرکزی:

مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سخت‌افزار یک لپ تاپ اچ پی، پردازنده مرکزی آن می‌باشد. زیر پردازنده مرکزی وظیفه تنظیم عملکرد دیگر سخت‌افزار‌های موجود را بر عهده دارد. در واقع پردازنده مرکزی یک لپ‌تاپ حکم مدیری را دارد که باید بین کارمندان دیگر وظایف را تقسیم و به آن‌ها محول کند. در نتیجه با هدایت درست و برنامه‌ریزی دقیق خروجی مثبتی را از آن‌ها می‌گیرد. پردازنده مرکزی نیز به همین شکل عمل می‌کند و عملکرد دیگر سخت‌افزار‌های لپ تاپ با میزان قدرت آن رابطه مستقیم دارند. پردازنده مرکزی لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx ساخت شرکت معروف و پیشرو amd می‌باشد.

اچ پی تاکنون توانسته است پردازنده‌های مرکزی با کیفیتی را در مدل‌های مختلف تولید کند. سری این پردازنده Ryzen7 و مدل آن ۴۷۰۰U می‌باشد. سری ۷ پردازنده‌های amd عملکرد بسیار مطلوب و بالایی را نسبت به سری‌های قبلی داشته و می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد سخت‌افزاری سیستم داشته باشند. همچنین مدل ۴۷۰۰U نیز یکی از مورد استفاده‌ترین مدل‌های پردازنده مرکزی می‌باشد. محدوده سرعت این پردازنده حدود ۲٫۸ گیگاهرتز و بیشتر است. همچنین فرکانس پردازنده Ghz 2.0-4.1بوده و حافظه کچ آن نیز ۸ مگابایت می‌باشد. به طور کلی این پردازنده مرکزی نسبتاً پر قدرت بود و عملکرد بسیار مطلوبی را برای سیستم در پیش دارد.

 

 

پردازنده گرافیکی:

"HP 15-ef1013dx 15.6

“HP 15-ef1013dx 15.6

پردازنده گرافیکی نیز مکمل پردازنده مرکزی کار می‌کند. در واقع این پردازنده وظیفه پردازش و اجرای دقیق دیتا‌های گرافیکی و تصویری را دارد. هر چه میزان قدرت یک پردازنده گرافیکی بیشتر باشد، بهتر می‌تواند به پردازش و اجرای بازی‌ها و نرم‌افزار‌های گرافیکی بپردازد. پس پردازنده گرافیکی نیز همانند پردازنده مرکزی نقش مهمی را در عملکرد اجرایی لپ‌تاپ ایفا می‌کند. پردازنده گرافیکی لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx نیز تولید شرکت amd بوده و مدل آن AMD Radeon Graphics می‌باشد.

حافظه اختصاصی پردازنده ۲ گیگابایت است. این میزان حافظه می‌تواند تا حد بسیار زیادی از پس پردازش و اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های نیازمند گرافیک بالا بربیاید. به طور کلی می‌توان گفت این لپ تاپ موردی مناسب برای اجرای نرم‌افزار‌های گرافیکی مثل فتوشاپ یا نرم‌افزار‌های ادیت ویدئو و همچنین اجرای بازی‌های روز دنیا می‌باشد. درنتیجه می‌توانید این مدل را به عنوان یک لپ‌تاپ حرفه‌ای و حتی گیمینگ در نظر بگیرید. البته لازم به ذکر است که به شما بگویم این مدل برای اجرای بازی‌ها و در واقع گیم ساخته نشده است. ولی با این حال تا حد بسیار زیادی قابلیت اجرای بی‌نقص و بدون اختلال بازی‌های گرافیکی بالا را نیز دارد.

 

طراحی:

"HP 15-ef1013dx 15.6

“HP 15-ef1013dx 15.6

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx از لحاظ طراحی و ساختار برق خیلی زیادی با دیگر مدل‌های هم رده خود ندارد. رنگ این لپ تاپ سفید مات بوده ببخش بیرونی، درونی و حتی صفحه کلید آن به طور یکدست دارای رنگ سفید می‌باشند. همچنین صفحه نمایش آن در سایز ۱۵ اینچ طراحی شده است. ابعاد لپ تاپ در حدود ۳۵۸٫۵x242x17.9 میلی‌متر و وزن آن ۱٫۶۹کیلوگرم می‌باشد. به طور کلی این لپ‌تاپ به گونه‌ای استاندارد طراحی شده است. ابعاد مناسب و صفحه نمایش به اندازه آن به همراه وزنی پایین آن را دارای ظاهری زیبا و طراحی منحصر به فرد کرده‌اند. یکی از نکات مثبت این لپ تاپ وزن پایین آن نسبت به دیگر مدل‌های هم رده خود است. در نتیجه از لحاظ حمل و نقل و استفاده‌های سیار مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند و به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید.

 

رم:

رم تاثیر گذارترین سخت‌افزار در سرعت یک لپتاپ به شمار می‌آید. هرچه ظرفیت رم بیشتر باشد، سرعت عملکردی و اجرایی سیستم عامل نیز بالاتر خواهد بود. پس رم نیز نقشی اساسی در سرعت پردازش لپ‌تاپ HP دارد. سری رم این لپ تاپ ddr۴ ظرفیت آن ۸ گیگابایت می‌باشد. ‌رم های سری ۴ معمولاً با ظرفیت ۸ گیگابایتی در لپ تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا عملکرد بسیار مطلوبی داشته و می‌توانند سرعت بالا آمدن و اجرایی سیستم عامل را تا حد زیادی بالا ببرند.

پس لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx دارای سرعت بالایی نیز می‌باشد. در نتیجه نگرانی از بابت مشکلاتی مثل هنگ و یا کندی نخواهید داشت و با آن‌ها روبرو نمی‌شوید. همچنین رم نقش مهمی در قابلیت اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های مختلف بر روی سیستم عامل را دارد. پسرم ۸ گیگابایتی علاوه بر سرعت قابلیت اجرای طیف وسیعی از نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها را نیز به شما می‌دهد.

 

حافظه:

حافظه داخلی یک لپ تاپ میزان گنجایش ذخیره دیتا‌ها و اطلاعات مختلف را در آن مشخص می‌کند. چه اکثر لپ‌تاپ‌های میان رده و بالارده با حافظه‌های ۱ ترابایت و دو ترابایتی تولید می‌شوند، این این لپ تاپ دارای حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت می‌باشد. نمی‌توان گفت این میزان حافظه داخلی نقطه ضعفی برای لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx حساب می‌آید. ولی خوب ممکن است در شرایط خاصی این میزان فضا برای شما کافی نباشد. البته در این شرایط می‌توانید به راحتی از یک حافظه جانبی ssd برای ظرفیت بیشتر استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که بدانید حافظه داخلی پیش فرض این لپ تاپ نیز خود به صورت ssd می‌باشد. همچنین نوع حافظه داخلی این لپ تاپ به هارد دیسک است. پس پس میزان فضای ذخیره‌سازی این لپ تاپ برای اکثر افراد مطلوب می‌باشد و می‌تواند پاسخگوی تمام نیاز‌های آن‌ها باشد. پس اگر به دنبال لپ تاپی برای ذخیره حجم بسیار بالایی از دیتا‌های نرم‌افزاری و گرافیکی خود هستید، احتمالاً این لپ‌تاپ گزینه مناسبی برای شما نمی‌باشد.

 

صفحه نمایش:

"HP 15-ef1013dx 15.6

“HP 15-ef1013dx 15.6

همان‌طور که گفتیم صفحه نمایش لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx در سایز ۱۵٫۶ اینچی طراحی شده است. نوع صفحه نمایشی این لپ تاپ IPS LED-backlit LCD با دقت آن در حدود Full HD| 1920 x1080 می‌باشد. با این میزان دقت صفحه نمایش، می‌توانید کیفیت بسیار مطلوب و دلچسبی را با آن تجربه کنید. با وجود این صفحه نمایش، می‌توانید به تماشای فیلم و سریال‌های با کیفیت فول اچ دی بپردازید. همچنین برای انجام بازی‌های مختلف علاوه بر بستر گرافیکی مناسب‌ترین لپ تاپ، از لحاظ کیفیت صفحه نمایش هم تضمین می‌شوید. لازم به ذکر است که سبک صفحه نمایش این لپ‌تاپ شفاف می‌باشد هم چنین ساختاری لمسی دارد. پس با وجود قابلیت تاچ نیز می‌توانید به شکلی بهتر و دقیق‌تر با این لپ‌تاپ کار کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساختاری این لپ‌تاپ قابلیت لمسی بودن صفحه نمایش آن می‌باشد.

 

 

دیگر امکانات:

در آخر به عنوان دیگر امکانات لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx باید به موارد زیر اشاره کنیم.

وب کمی با کیفیت ۷۲۰ که می‌توانید از طریق آن با بهترین کیفیت تماس‌های تصویری داشته باشید. همچنین اسپیکری در مدل Dual speakers دارای کیفیت صدای بسیار مناسب می‌باشد. با وجود این اسپیکر احتمالاً نیازی به استفاده از اسپیکر‌های جانبی پیدا نخواهد کرد. زیرا دقت پرداختن به جزئیات فایل‌های صوتی این اسپیکر تقریباً بالا می‌باشد. همچنین حسگر اثر انگشت، اتصال به شبکه وای فای و بلوتوث داخلی از دیگر امکانات معمول این لپ‌تاپ به حساب می‌آیند. همچنین برای اتصالات مختلف ۳ پورت usb۲ به usb۳ و یک پورت HDMI در این لپتاپ تعبیه شده‌اند.

 

باتری:

در آخر باید به باتری با کیفیت لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx اشاره کنیم. این باتری لپ تاپ ۳ سلولی می‌تواند تا بیش از چهار ساعت شارژ را در استفاده‌های متداول در خود نگه دارد. پست پس با خیال راحت و بدون استفاده مکرر از شارژر می‌توانید تا حدود ۴ ساعت به طور مداوم از این لپ‌تاپ استفاده کنید و با کمبود شارژ روبرو نشوید. همچنین سیستم عامل پیش فرض این لپ تاپ ویندوز ۱۰ می‌باشد.

 

قیمت:

"HP 15-ef1013dx 15.6

“HP 15-ef1013dx 15.6

به طور کلی اگر به ویژگی‌های عملکردی و ساختار سخت‌افزاری لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx توجهی داشته باشید. می‌توانید قیمت حدودی آن را حدس بزنید. در مجموع این لپ‌تاپ نسبت به امکانات ویژه خود قیمت تقریباً معقولی دارد و می‌توانید با پرداخت این هزینه از امکانات لپ‌تاپ بهره‌مند شوید. البته اگر به لپ تاپی برای انجام فعالیت‌های روزمره و نیمه حرفه‌ای خود نیازمندید. حتماً نیازی به پرداخت این میزان هزینه نیست. زیرا مدل‌های دیگر شرکت اچ پی می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های شما در این سطح باشند. ولی اگر به دنبال لپ تاپی برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای خود هستید و نیازمند سخت‌افزار و کیفیت عملکردی بالا می‌باشید، این لپ‌تاپ یکی از گزینه‌های مناسب برای شما به حساب می‌آید.

 

نتیجه‌گیری:

به طور کلی می‌توان لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx را یک مدل پرسرعت همراه با ساختار سخت‌افزاری نسبتاً بالا با کیفیت عملکردی مناسبی دانست. می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های سطحی و حرف‌های شما باشند. پس با خرید آن دیگر نیازی به ارتقای سیستم عامل خود و یا تهیه لپ تاپ دیگری نخواهید داشت. در صورت تمایل می‌توانید این مدل با کیفیت را با قیمتی مناسب به صورت کاملاً اورجینال از سایت hp-iranco.com تهیه و مورد استفاده خود قرار دهید. همچنین ضمانت‌نامه معتبر این لپ‌تاپ باعث شده تا در صورت بروز هر گونه خرابی‌های ناگهانی می‌توانید به طور رایگان از گارانتی مدت دار لپ تاپ به بهترین شکل استفاده کنید.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

 

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

One thought on “لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx

  • By reza shafie - Reply

    قیمت لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ پی مدل ۱۵ef1013dx میخواستم بدونم
    ارسال به شهرستان دارید؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>