کشور سازنده اچ پی

کشور سازنده اچ پی

کشور سازنده اچ پی مانند بیشتر لپ تاپ‌های موجود در بازار محصولات دیجیتالی دنیا، در آسیای شرقی واقع شده است. کارخانه اصلی این برند معتبر و بسیار پر‌طرفدار، در کشور چین قرار دارد. اگر شما هم از جمله کاربران و مشتریان محصولات HP هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما جذب باشد. قصد داریم در وب‌سایت HP-IranCo.com این بار درباره خود این برند صحبت کنیم. ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

کشور سازنده اچ پی

اچ پی ساخت کدام کشور است

مرکز اصلی برند محبوب اچ پی به عنوان یک کمپانی چند ملیتی، در کشور آمریکا و شهر کالیفرنیا است. اما امتیاز اصلی ساخت محصولات اچ پی و کشور سازنده اچ پی برای چین است. ولی HP به عنوان یک شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی معروف است.

حدودا در سال ۱۹۳۰ و در منطقه پائولو آلتو شهر کالیفرنیا و در یک گاراژ ساده، تفکر تاسیس این کمپانی توسط دو دانشجو دانشگاه استنفورد، یعنی آقای بیل هیولت Bill Redington Hewlett و آقای دیوید پکرد David Packard شکل گرفت. این دو با سرمایه اولیه در حدود ۵۳۸ دلار فعالیت خود را آغاز کردند. نام اختصاری HP نیز از ابتدای اسم این دو نفر استخراج شده است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه داستان شکل‌گیری برند بزرگ HP، به دلیل سادگی آن و البته وجود یک جرقه در ذهن دو دانشجو، از جمله داستان‌های معروف است. این داستان به عنوان یک سناریو و ماکت کاربردی برای کارآفرینانی که به دنبال دلیلی برای خلق موقعیت هستند، یک کلاس درس و یک متد راه‌گشا شناخته می‌شود. آغاز این شگفتی با ۵۳۸ دلار بود و امروز پس از حدودا ۷۰ سال به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.

با مدیریت Hewlett و Packard خیلی سریع فعالیت‌های این کمپانی در بیشتر کشور‌های جهان آغاز شد و در نهایت HP جهانی شد. در سال ۱۹۸۵ توانست با تکیه بر ۸۵ هزار پرسنلی که در کشور‌های مختلف حضور داشتند، درامدی در حدود ۶٫۵ میلیارد دلار را کسب نماید. اما شاید باور نکنید که در سال ۱۹۹۲، بنیانگذاران HP این کمپانی را رها کرده و از سمت خود کناره گیری کردند.

کمی بیشتر با کیفیت محصولات کمپانی محبوب اچ پی آشنا شوید

چین کشور سازنده اچ پی است اما، این برند در جهان طرفداران بسیاری دارد. نکته حائز اهمیت این است که مدیران ارشد برند اچ پی، رعایت پارامتر کیفیت و به دنبال آن کسب رضایت مشتریان را از جمله مهم‌ترین فاکتور‌ها

به هدف تولید انواع محصولات معرفی کرده‌اند. به همین منظور کیفیت در محصولات اچ پی موجب می‌شود که کاربران این برند در سر تا سر جهان، کمتر میل به خرید دیگر محصولات مشابه با برند‌های دیگر داشته باشند.

در هر سال، محصولات متنوعی در حوزه دستگاه‌های دیجیتالی در بازار معرفی می‌شوند. به همراه آن، برندهای مختلفی نیز در این زمینه فعالیت دارند مانند lenovo، asus، Apple و غیره. هر یک از این برند‌ها کاربران خاص خود را دارند. اما می‌توان به جرات گفت، یکی از قدرتمندترین برندهایی که نام آن را همیشه در بین محصولات پرطرفدار می‌شنویم HP است.

این اتفاق که در هر ساله همه کاربران از این برند توقع رونمایی از یک محصول نوآورانه و قدرت‌مند را داشته باشند، عادی شده است. محصولاتی در زمینه لپ تاپ و یا ماشین‌های اداری. از طرفی دیگر، تولیدات این برند همواره در صف پر فروش‌‌ترین محصولات شناخته می‌شوند. و این جز داشتن کیفیت بالا در فروش لپ تاپ HP و یا دیگر محصولات، دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. از طرفی نیز می‌توان خرید و استقبال همیشگی کاربران و طرفداران از این برند را هم دلیل دیگری معرفی نمود.

کشور سازنده اچ پی

اچ پی در کدام کشور‌ها نمایندگی دارد؟

همانطور که گفته شد، چین کشور سازنده اچ پی به عنوان یک شرکت چند ملیتی شناخته شده است. در کنار شعبه کشور سنگاپور واقع در قاره آسیا، یکی از مهم‌ترین شعبات اصلی این کمپانی قدرتمند در کشور آمریکا و در شهر کالیفرنیا قرار دارد. اما جدای از قاره آسیا و آمریکا، شرکت اچ پی در قاره اروپا و آفریقا نیز شعبه دارد.

کمپانی HP یک مرکز تحقیقاتی معتبر و فعال نیز در کشور پاریس دارد و در کشور سوئیس هم از یک شعبه فعال برخوردار است. دیگر شعبه اچ پی که از جمله بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز شناخته می‌شود، در کشور انگلستان قرار دارد.

در کنار آن، شرکت اچ پی در کشور فیلیپین، مالزی و تایلند نیز از مراکز معروفی برخوردار است.

شروع فعالیت کمپانی اچ پی با چه محصولاتی بود؟

کمپانی اچ پی با ساخت محصولی به نام  HP 2116A، در سال ۱۹۶۶ در حوزه تجهیزات کامپیوتری رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

وظیفه این کامپیوتر کنترل کردن خط تولید محصولات بزرگ HP بود.

تمرکز این شرکت از سال ۱۹۶۹ برای تولید محصولات کامپیوتری بیشتر شد و در سال ۱۹۷۰ اولین ماشین حساب جیبی HP ساخته شد.

فعالیت‌های این کمپانی تمامی نداشت و در حدود سال ۱۹۸۰ موفق به ساخت پرینترهای لیزری و پرینترهای inkjet شد.

شرکت اچ پی در دهه ۹۰ شکوفایی چشم‌گیری داشت. این شرکت با گسترش خط تولید کامپیوتر توانست نیاز‌های پردازشی مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و انواع کسب و کارها در حوزه‌های مختلف را براورده سازد.

کشور سازنده اچ پی

افتخارات و محصولات کمپانی اچ پی

از جمله اولین محصولات پر افتخار HP می‌توان به محصول نوسان‌ساز صوتی اشاره کنیم که شرکت بزرگ سینمایی Walt Disney مشتری آن بود.

شروع افتخارات شرکت اچ گی با خرید Apollo Computer از سال ۱۹۸۹ آغاز شد. در ادامه فعالیت‌های این شرکت در کنار تولید محصولات کامپیوتری، به تولید محصولات در حوزه ارتباطات و سلامت نیز ارتقاء یافت.

در مدت جنگ جهانی دوم نیز شرکت HP فعالیت‌های موثری داشت. این شرکت با همکاری مرکز تحقیقات دریایی آمریکا با ساخت توانست انواع فیوزهای و راداری کاربردی را تولید نماید.

پس از آن دوره، فعالیت خود را در تولید شمارنده‌های فرکانس بالا متمرکز کرد. این فعالیت که برای سازمان FCC  آمریکا بسیار با اهمیت بود، کسب درآمد بالایی را برای این شرکت به دنبال داشت.

نتیجه گیری

با کشور سازنده اچ پی آشنا شدید. متوجه شدید که این غول فناوری اطلاعات به عنوان یک شرکت معروف و بسیار گسترده، در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد. امروزه بیشتر محصولات HP را در ساخت انواع لپ تاپ با قابلیت‌های گوناگون و البته ماشین‌های اداری می‌شناسیم. اما این کمپانی در عرصه‌های دیگر نیز فعالیت‌های زیادی دارد.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 4.7]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>