Pavilion CS3458-D

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D

 

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D

شرکت اچ پی دارای سری لپ تاپ‌های مختلفی با انواع مدل‌ها است که هر ساله چند نسخه از آن‌ها را در بازار عرضه می‌کند. هر کدام از لپ تاپ‌های اچ پی کارایی منحصر به فرد خاص خودشان را دارند. بعضی از آن‌ها فقط برای انجام امور روزمره و روتین مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از مدل‌ها مخصوص فعالیت‌های نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای مثل اجرای نرم‌افزار‌های گرافیکی مختلف هستند.برخی از مدل‌ها هم مخصوص فعالیت‌های گیمینگ و پردازش قوی گرافیکی طراحی شده‌اند.در بین سری لپ تاپ‌های hp، سری پاویلیون محبوبیت بسیار زیادی دارد. این سری لپ تاپ‌ها به دلیل ساختار عملکردی و سخت‌افزاری بسیار قوی خود، مورد توجه کاربران حرفه‌ای قرار گرفته‌اند. یکی از بهترین مدل‌های پاویلیون لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های ساختاری و عملکردی این لپ‌تاپ فوق حرفه‌ای بپردازیم.

 

پردازنده مرکزی:

Pavilion CS3458-D

Pavilion CS3458-D

پردازنده مرکزی مهم‌ترین و اصلی‌ترین سخت‌افزار یک لپ‌تاپ است. در واقع این پردازنده حکم مدیر و هسته اصلی یک سیستم را دارد. نحوه و میزان عملکرد دیگر سخت‌افزار‌های هر سیستم توسط پردازنده مرکزی تنظیم می‌شود. پس قطعاً از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لپ تاپ‌های سری پاویلیون اکثراً دارای پردازنده‌های مرکزی بسیار قوی برای پردازش‌های قوی هستند. پردازنده مرکزی لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D ساخت شرکت اینتل و سری آن corei 7 است. این پردازنده ۷ هسته‌ای که در مدل ۱۰۶۵G7 بر روی لپ‌تاپ تعبیه شده است، توانسته است سطح کیفی عملکرد این لپ‌تاپ را بسیار بالا ببرد. در نتیجه این لپ‌تاپ از لحاظ پردازش بسیار قوی و دقیق عمل می‌کند. محدوده سرعت این پردازنده مرکزی حدود ۲٫۸ گیگاهرتز و بیشتر است. همچنین فرکانس دریافتی از این پردازنده در حدود ۱٫۳-۳٫۹ GHz می‌باشد. در نهایت باید به حافظه کچ پردازنده اشاره کنیم که حدود ۸ مگابایت است.

به طور کلی پردازنده مرکزی ۷ هسته‌ای این مدل توانسته است عملکرد سخت‌افزاری لپ تاپ اچ پی را تا حد بسیار زیادی تقویت کند. در نتیجه قدرت پردازش این سیستم به عنوان یک لپ‌تاپ حرفه‌ای بسیار زیاد است.

 

پردازنده گرافیکی:

Pavilion CS3458-D

Pavilion CS3458-D

پردازنده گرافیکی یک سیستم، مکمل پردازنده مرکزی است. در واقع به نسبت قدرت پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی می‌تواند عملکرد دقیق‌تر و قوی‌تری داشته باشد. در نتیجه ابتدا باید بستر مناسب برای اجرا و پردازش گرافیکی توسط بخش مرکزی فراهم باشد. خوشبختانه پردازنده ۷ هسته‌ای این مدل، بستر بسیار مناسبی برای اجرا و پردازش دقیق گرافیکی سیستم را فراهم کرده است. این پردازنده گرافیکی ساخت شرکت معروف Nvidia است و مدل آن GeForce MX250 GDDR5 می‌باشد. قطعاً اسم شرکت nvidia به گوشتان خورده است. این شرکت تولید‌کننده تقریباً انحصاری انواع پردازنده گرافیکی در حوزه سخت‌افزار است.

همچنین سری Geforce، از سری‌های بسیار پرکاربرد و قوی این شرکت به حساب می‌آید که این لپ تاپ hp از آن بهره‌مند شده است. حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایت می‌باشد. این میزان حافظه بالا، بسیار مناسب برای اجرای تمام نرم‌افزار‌ها و بازی‌های نیازمند گرافیک بالا می‌باشد. در نتیجه شما می‌توانید با لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D تمام بازی‌ها و نرم‌افزار‌های گرافیکی روز دنیا را بدون اختلال و کندی اجرا کنید. این پردازنده شگفت‌انگیز، می‌تواند پردازش گرافیکی مافوق قوی را داشته باشد. در نتیجه این لپ تاپ برای فعالیت‌های حرفه‌ای مثل اجرای انواع نرم‌افزار‌ها و هم برای فعالیت‌های گیمینگ گزینه بسیار مناسبی است.

 

رم:

رم، سخت‌افزاری که سرعت سیستم عامل به آن بستگی دارد. رم تأثیر بسزایی بر میزان سرعت یک سیستم دارد و به هر میزان که حافظه آن بیشتر باشد، سرعت اجرایی و عملکردی سیستم بیشتر خواهد بود. این لپ‌تاپ به عنوان یک لپ تاپ حرفه‌ای و بالارده، دارای رمی با حافظه ۱۶ گیگابایت است. معمولاً لپ تاپ‌های حرفه‌ای از دیگر سری‌های برند اچ پی، دارای حافظه ۸ گیگابایتی می‌باشند. ولی سری پاویلیون با ۱۶ گیگابایت رم، قدرت خود را به رخ کشیده است. علاوه بر این حافظه ۱۶ گیگابایتی، سری رم لپ تاپ ddr4 است. رم‌های نسل ۴ از قدرت پردازش بالا و ساختار سخت‌افزاری بسیار دقیقی برخوردارند. در نتیجه پردازش آن‌ها نسبت به سری رم‌های قبلی، دقیق‌تر و قدرتمند‌تر است. حافظه ۱۶ گیگابایتی در یک رم نسل ۴، میزان سرعت عملکردی این سیستم را به طرز باورنکردنی افزایش داده است.

پس لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D علاوه بر پردازش فوق قوی گرافیکی، سرعت اجرایی بسیار بالایی نیز دارد. با وجود این لپ تاپ دیگر کندی، هنگ و دیگر اختلالات اجرایی را تجربه نخواهید کرد. اگر سرعت برایتان اهمیت زیادی دارد، این مدل از لحاظ سرعت، یکی از پنج مدل برتر برند اچ پی است.

 

حافظه:

Pavilion CS3458-D

Pavilion CS3458-D

بی‌شک حافظه داخلی یک لپ تاپ، یکی از معیار‌های مهم و تأثیرگذار در انتخاب شما است. زیرا شما باید خیالتان از بابت میزان فضای ذخیره‌سازی کافی راحت باشد. اگر حافظه داخلی لپ‌تاپ کم باشد، با عدم وجود فضای کافی مواجه خواهید شد. پس نمی‌توانید نرم‌افزار‌ها و بازی‌های زیادی را بر روی لپ‌تاپ نصب کنید. معمولاً لپ‌تاپ‌های بالارده و حرفه‌ای دارای یک ترابایت حافظه داخلی هستند. ولی همان‌طور که گفتیم، سری پاویلیون چند درجه از دیگر سری لپ‌تاپ‌های اچ پی بالاتر است.

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D  دارای یک و نیم ترابایت حافظه داخلی است. در نتیجه شما به هیچ عنوان با کمبود حافظه و فضا مواجه نخواهید شد. یک و نیم ترابایت فضای کافی برای نصب تعداد بسیار بالایی از نرم‌افزار‌ها و بازی‌های مختلف در اختیار شما قرار گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که بگوییم که ظرفیت حافظه داخلی، در میزان سرعت سیستم نیز تأثیرگذار است. زیرا اگر سیستم بیش از حد پر شود، با کندی و هنگ مواجه خواهید شد. ولی یک و نیم ترابایت حافظه داخلی پاسخگویی تقریباً تمام نیاز‌های شما است است و به سرعت پر نخواهد شد.

 

طراحی:

Pavilion CS3458-D

Pavilion CS3458-D

معمولاً لپ‌تاپ‌های سری پاویلیون دارای طراحی تقریباً یکسانی هستند. همچنین ابعاد و وزن آن‌ها نیز با یکدیگر برابر است. ابعاد این مدل در حدود ۳۶۱*۲۵۴*۱۸ میلی‌متر و وزن آن حدود ۲ کیلوگرم است. به طور کلی این لپ‌تاپ ابعاد و فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. همچنین وزن لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D تقریباً سبک است و برای استفاده‌های سیار و حمل و نقل دچار مشکل نخواهید شد. رنگ این مدل به صورت یک دست نقره‌ای براق است. همچنین مانیتور با ظرافت نسبتاً بالایی طراحی شده است و دارای کادر مشکی نازکی در اطراف خود می‌باشد. این صفحه نمایش حدود ۱۵ اینچ است و از استاندارد‌های طراحی سری پاویلیون برخوردار می‌باشد.

 

صفحه نمایش:

بهتر است کمی جزئی‌تر به مشخصات صفحه نمایش لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D بپردازیم. سایز صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ است چه سایزی مناسب و استاندارد برای یک لپ‌تاپ به حساب می‌آید. نوع این صفحه نمایش WLED Backlit و مدل آن Full HD| 1920 x1080می‌باشد. این صفحه نمایش قدرت و دقت بسیار بالایی در پردازش تصویری دارد. درنتیجه با این لپ تاپ اچ پی می‌توانید انواع فیلم‌ها و سریال‌های با کیفیت Full HD را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. همچنین این میزان پردازش تصویری بسیار قوی صفحه نمایش باعث شده تا شما بتوانید به فعالیت‌های گرافیکی مانند کار با نرم‌افزار‌های افتر افکت، فتوشاپ و… بپردازید. از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش باید به ویژگی ضد انعکاس نور با روشنایی ۲۲۰ نیتس و توناژ NTSC 45%-micro-edge اشاره کنیم. این ویژگی نیز تاثیر بسیار زیادی بر میزان کیفیت پردازش تصویری مانیتور داشته است.

این صفحه نمایش کیفیت بسیار بالایی دارد و پردازش انواع کیفیت‌های ۴۸۰،۷۲۰ و ۱۰۸۰ را به بهترین شکل پوشش می‌دهد.

 

قیمت:

قاعدتاً با این میزان قدرت و کیفیت سخت‌افزاری، این مدل باید قیمت نسبتاً بالایی داشته باشد. اگر به دیگر برند‌ها مراجعه کنید و نگاهی به قیمت لپ تاپ‌های حرفه‌ای و هم‌رده با سری پاویلیون بیندازید، قطعاً شاهد قیمت‌های نسبتاً بالاتری خواهید بود. با لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و کیفیت عملکردی فوق‌العاده خود، قیمتی مناسب‌تر از لپ تاپ‌های حرفه‌ای دیگر برند‌ها دارد. به صورت کلی اگر به یک لپ تاپ حرفه‌ای با پردازش سخت‌افزاری و عملکردی بسیار قوی نیازمندید، با پرداخت این میزان هزینه می‌توانید از تمام ویژگی‌ها بهرمند شوید.

 

نتیجه‌گیری:

به عنوان یک نتیجه‌گیری اجمالی باید بگوییم لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل Pavilion CS3458-D ، یک لپ تاپ حرفه‌ای با پردازش بسیار قوی گرافیکی است که سرعت بسیار بالایی نیز دارد و نسبت به کارایی خود، از قیمت معقول و منصفانه‌ای برخوردار است. در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ حرفه‌ای و فوق قوی هستید، این مدل از سری پاویلیون یکی از پرفروش‌ترین و برترین مدل‌های شرکت hp است. در صورت تمایل می‌توانید این لپ‌تاپ فوق قوی را با مناسب‌ترین قیمت و به صورت کاملاً اورجینال از نمایندگی اچ پی خریداری نمایید.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>