hp laptop DB1069AU – C

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C

در بین انواع لپ تاپ‌های موجود در بازار، برخی از آن‌ها برای فعالیت‌های حرفه‌ای و برخی از آن‌ها برای فعالیت‌های معمول و روتین طراحی و تولید شده‌اند. معمولاً لپ تاپ‌های میان رده و پایین رده با توجه به قیمت پایین‌تر خود، از میزان سخت‌افزار پایین‌تری برخوردارند. در آن سوی قضیه، لپ‌تاپ‌های نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای دارای قیمتی بالاتر و همچنین قدرت سخت‌افزاری و پردازش بیشتری هستند. در این میان برند اچ پی یکی از سری مدل‌های میان رده خود را روانه بازار کرد. ویژگی که لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C را نسبت به دیگر مدل‌های همراه خود متمایز می‌کند، مناسب بودن قیمت آن در عین کیفیت سخت‌افزاری مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تمام ویژگی‌های این لپ تاپ اچ پی بپردازیم.

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

پردازنده مرکزی:

پردازنده مرکزی ، هسته اصلی یک لپ‌تاپ است. به هر میزان که پردازنده مرکزی قدرت و قابلیت پردازش داشته باشد، به همان میزان هم سخت‌افزار‌های دیگر عملکرد نسبی دارند. پردازنده لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C ساخت شرکت معروف amd و مدل آن  Ryzen 3است. شرکت amd رقیب intel در تولید پردازنده‌های مرکزی است که تا به امروز توانسته کیفیت برابری با این شرکت ارائه دهد. سری سوم پردازنده‌های این شرکت از کیفیت عملکردی و پردازشی نسبتاً خوبی برخوردارند. مدل پردازنده ۳۲۰۰U می‌باشد که یکی از مدل‌های معمول و پرکاربرد در لپ تاپ‌های میان رده است. محدوده سرعت این پردازنده حدود ۲٫۸ گیگاهرتز و بیشتر است. همچنین حافظه کچ آن ۴ مگابایت می‌باشد.

به طور کلی این پردازنده کیفیت مطلوب و خوبی دارد و می‌تواند پردازشی مناسب برای اجرای انواع نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها را داشته باشد.

 

پردازنده گرافیکی:

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

بعد از پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی یکی از مهم‌ترین سخت‌افزار‌های موجود در سیستم لپ تاپ است. هر میزان حافظه با کیفیت و ساختاری کارت گرافیک بیشتر باشد، به همان میزان پردازش گرافیکی و اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های مختلف به شکل مطلوب‌تری انجام خواهد شد. پردازنده گرافیکی لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C هم ساخته شرکت amd و سری آن Radeon Vega 3 است.

لازم به ذکر است که بدانید این پردازنده گرافیکی دارای حافظه اختصاصی نمی‌باشد. در نتیجه نمی‌توانید انتظار اجرای تمام بازی‌ها و نرم‌افزار‌های نیازمند گرافیک بالا را از این لپ‌تاپ داشته باشید. به طور کلی این لپ تاپ اچ پی برای اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های نیازمند گرافیک متوسط و پایین طراحی شده است. می‌توانید با آن برنامه‌های معمول هر سیستم عامل را بدون نقص اجرا کنید. این لپ تاپ برای فعالیت‌هایی که با نرم‌افزار‌های گرافیکی حرفه‌ای سروکار دارید و یا فعالیت‌های گیمینگی که نیازمند اجرای انواع بازی‌های با گرافیک بالا هستید اصلا مناسب نیست.

 

رم:

رم لپ تاپ تأثیر بسیار زیادی در سرعت اجرای یک سیستم دارد. به هر میزان که ظرفیت رم بیشتر باشد، به همان میزان سرعت اجرا و عملکرد کلی سیستم بیشتر خواهد بود. ظرفیت رم این مدل ۴ گیگابایت و سری آن ddr4 است. به طور معمول لپ تاپ‌های میان رده دارای رم ۴ یا ۸ گیگابایتی هستند که میزان ظرفیت مناسبی برای سرعت اجرایی آن‌ها به حساب می‌آید. باید توجه ویژه‌ای به سری این رم داشته باشیم. رم‌های نسل ۴، سرعت و کیفیت بسیار بیشتری نسبت به رم‌های نسل ۲ و ۳ دارند.

به طور کلی این میزان ظرفیت بر روی یک رم نسل ۴، می‌تواند تا حد بسیار زیادی خیال شما را از لحاظ سرعت راحت کند. البته این به آن معنا نیست که می‌توانید چند برنامه و بازی را در یک زمان اجرا کنید. لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C با توجه به ظرفیت ۴ گیگابایتی رم خود، دارای محدودیت‌هایی است و نمی‌توانید در حین اجرای چند برنامه و بازی، توقع سرعت پردازش بالایی از این لپ‌تاپ داشته باشید. ولی در مجموع این لپ تاپ معمولاً دارای سرعت متوسط رو به بالایی است.

 

حافظه:

در چند سال اخیر، عکس لپ تاپ‌های تولید شده تحت برند اچ پی دارای حافظه داخلی حداقل ۵۰۰ مگابایت و حداکثر ۲ ترابایت بوده‌اند. لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C به عنوان یک مدل میان رده، دارای یک ترابایت حافظه داخلی است. بر این اساس حافظه داخلی لپ تاپ بسیار مناسب و خوب است. شما یک ترابایت حافظه خالی در اختیار دارید و می‌توانید انواع دیتا‌ها در فرمت‌های مختلف، بازی‌ها و نرم‌افزار‌های با حجم بالا را بر روی لپ‌تاپ نصب کنید و با کمبود حافظه روبرو نشوید. همچنین نوع حافظه داخلی هارد دیسک است.

 

طراحی:

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C در رنگ مشکی مات و یک دست ست در بازار عرضه شده است. صفحه نمایش این مدل مانند اکثر لپ‌تاپ‌های برند اچ پی حدود ۱۵ اینچ است. وزن این لپ‌تاپ حدود ۲ کیلوگرم و ابعاد آن در حدود

۳۷۶x246x22.6 میلی‌متر است. به طور کلی طراحی ساختاری این لپ تاپ ساده و معمولی است. یک طراحی استاندارد که مطابق با الگو‌های مشخصه برند اچ پی برای لپ تاپ‌های میان رده انجام می‌گیرد. این مدل دارای صفحه کلید استاندارد، رنگ مشکی مات خط و بدنه متشکل از پلاستیک مقاوم در برابر ضربه است.

 

صفحه نمایش:

در ادامه مشخصات کلی صفحه نمایش این لپ تاپ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سایز صفحه نمایش این مدل همانند مدل‌های دیگر، ۱۵٫۶ اینچ است. دقت صفحه نمایش این لپ تاپ چیزی در حدود

HD|1366×768 می‌باشد. با توجه به این میزان دقت، صفحه نمایش تصاویر با کیفیت hd را ساپورت می‌کند. پس می‌توانید با آن فیلم و سریال‌هایی با این کیفیت را تماشا کنید. یا اکثر نرم‌افزار‌ها و بازی‌های گرافیکی مختلف را با کیفیت اصلی آن‌ها اجرا کنید. این صفحه نمایش کیفیت پردازشی نسبتاً مطلوبی دارد و می‌تواند فایل‌های تصویری و ویدئویی با کیفیت‌های ۴۸۰ و ۷۲۰ را به خوبی نمایش دهد.

 

قیمت:

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

hp laptop DB1069AU – C

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C  قیمت مناسب و نسبتاً پایینی دارد. با توجه به کیفیت سخت‌افزاری متوسط رو به بالای آن، می‌توان گفت این مدل یک گزینه اقتصادی و به صرفه به حساب می‌آید. اگر به دنبال لپ تاپی با قیمت مناسب و کیفیت عملکردی مطلوبی برای انجام امور روزمره و برخی امور حرفه‌ای خود هستید، این لپ‌تاپ یک گزینه‌ای مناسب برای شماست که برای خرید میتوانید به سایت hp-iranco.com مراجعه کنید.

 

نتیجه‌گیری اجمالی:

به طور کلی لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی مدل DB1069AU – C قدرت و سرعت پردازش متوسط رو به بالایی دارد. همچنین قیمت آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و از لحاظ سرعت هم رضایت بخش است. به طور کلی اگر به دنبال لپ تاپی برای فعالیت‌های شغلی، روزمره برخی فعالیت‌های حرفه‌ای مانند کار با نرم‌افزار‌های مختلف مثل فتوشاپ و نرم‌افزار‌های برنامه‌نویسی هستید، این لپ‌تاپ تا حد بسیار زیادی می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های شما باشد. در صورت تمایل می‌توانید این لپ تاپ خوش قیمت را به صورت کاملاً اورجینال از نمایندگی فروش اچ پی خریداری کنید. این لپ تاپ دارای ضمانت‌نامه معتبر برند اچ پی است و در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی در دستگاه، می‌توانید از تعمیرات رایگان نمایندگی اچ پی استفاده کنید.

 

تشکر بابت وقتی که برای مطالعه این مطلب اختصاص دادید

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>