شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی باید مهم‌ترین قطعه به حساب آورد. الآن خیلی از شما نسبت به این جمله گارد بگیرید و آن را تبلیغاتی به حساب بیاورید؛ اما باید گفت که لپ تاپ تا زمانی فعال است که باتری آن شارژ داشته یا حداقل اینکه به برق وصل باشد. در اینجا دستگاه باید انرژی خود را به کمک چه وسیله‌ای دریافت کند؟ شارژر خود. البته این فقط برای اچ پی نیست، بلکه هر برند دیگری هم با شارژر خود زنده است.

حالا مسئله اصلی بودن یا نبودن (همان To be or not to be) نیست، بلکه تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی است که اهمیت پیدا می‌کند. متأسفانه اقدامات نامناسبی که در هنگام خرابی از طرف افراد غیرمتخصص روی آن انجام می‌شود، نه تنها باعث خراب خود شارژر بلکه آسیب جدی به دستگاه خواهد شد. چه تعداد دستگاه اچ پی برای شما بیاوریم که به دلیل همین مسئله یعنی خراب بودن شارژر و وصل آن به دستگاه، خود لپ تاپ هم سوخته است. در حقیقت مادربرد دیگر کامل از بین رفته است.

تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی

برای تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی به هیچ وجه نباید خودسرانه و از طریق دیدن چند ویدئو اقدام کرد. باید گفت که هر شارژی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. تفاوت ولتاژ و نوع سری آن برای اتصال به دستگاه خود دو عامل خیلی مهمی هستند که باید در هنگام تعمیر مورد توجه قرار بگیرند.

اولین قدم برای عیب یابی و تعمیر، مراجعه به یک واحد معتبر برای تعمیر آداپتور شارژر است. در آنجا متخصص به طور کامل آداپتور را بررسی کرده و در صورت قابل تعمیر بودند، کار خود را شروع خواهند کرد.

خدمات نمایندگی اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

خدماتی که در مرکز تعمیرات لپ تاپ اچ پی و لوازم جانبی آن در خصوص تعمیر شارژر انجام می‌شود، شامل موارد زیر است:

مورد اول :

اولین قدم این است که تست آداپتور است. در حقیقت اول باید مشخص شود که آیا آداپتور سالم است یا خیر است. در بعضی مواقع مشتری آداپتور را برای تعمیر آورده است؛ اما بعد مشخص شده که عیب از خود دستگاه بوده و این قطعه هیچ مشکلی ندارد. پس کارشناس پس از گوش کردن به مشکل دستگاهتان، در ابتدا این قطعه را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این تست ابتدا قطعه را به یک لامپ وصل کرده و سپس با استفاده از برق شهری، مقدار ولتاژ آن را بررسی می‌کند. اگر همه چیز به اصطلاح اوکی بود، یعنی آداپتور سالم است؛ در غیر این صورت باید به تعمیر آن بپردازد.

البته قبل از هر چیزی، کارشناس در ابتدا کابل برق را تست می‌کند. در صورتی که پارگی یا مشکلی در کابل وجود داشت، آن را عوض می‌کند. در چنین حالتی هیچ اقدام خاصی لازم نیست. کابل‌های برق شارژرها از خود آداپتور جدا بوده و قابل تعویض هستند. البته در بعضی مدل‌ها چنین چیزی وجود ندارد و برای همین باید اقدام به تعویض کل سیستم شارژر کرد. مسئله‌ای که می‌تواند هزینه اضافه‌ای روی دوش شما بگذارد.

توجه :

اگر مشکل از آداپتور بود، حالا کار اختصاصی آغاز می‌شود. در اینجا کارشناس باید سیستم آداپتور را باز کرده و عیب یابی خود را شروع کند. در اینجا باید برد کامل بیرون آورده شده و با استفاده از قطعات اختصاصی تعمیر شوند. اینکه چقدر زمان می‌برد و آیا برد قابل تعمیر است یا خیر تا کارشناس از نزدیک بررسی نکند، متوجه نخواهد شد. به هر حال چیزی نیست که سریع انجام شود و باید با دقت و حوصله انجام شود.

سیم آداپتور هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. البته بررسی و تعمیر سیم نه به آسانی کابل و نه به سختی قطعات و برد است؛ اما به هر حال چیزی نیست که خود شما بتوانید آن را به تنهایی و با دیدن فیلم یا چند کتاب انجام دهید. باید گفت که نه تنها شارژر لپ تاپ اچ پی بلکه دیگر برندها هم دارای ساختار اختصاصی برای خود هستند. این ساختار باعث می‌شود تا شما در هر بار با مسئله جدیدتری مواجه شوید. مسائلی که فقط باید تجربه کرد تا چگونگی راه‌حل تعمیرشان را به دست بیاورید.

مورد دوم :

مورد بعدی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، قطعات داخلی است. قطعات داخلی شارژر لپ تاپ اچ پی مانند پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن‌های مدار و دیگر قطعات ریز مانند خازن‌های بزرگ‌تر ممکن است که در اثر استفاده یا رعایت نکردن اصول دچار مشکلاتی شوند. حالا اینکه آیا این قطعات قابل تعمیر هستند یا خیر، باید در ابتدا کارشناس آن‌ها را از نزدیک بررسی کند. در این مورد هم توجه داشته باشید که باز کردن و بررسی و در نهایت تعمیر یا تعویض قطعات به هیچ وجه کار خودتان نیست. اگر هیچ آشنایی با این بخش ندارید، حتماً به نمایندگی تعمیرات اچ پی مراجعه کنید.

مورد بعدی که باید بررسی کنید، آی سی کنترلر است. در صورتی که آداپتور شما در هنگام لمس خاموش شود، پس حتماً آی سی کنترلر آن مشکل دارد که باید به صورت تخصصی و توسط کارشناس تعمیرات مورد بررسی قرار بگیرد. باید گفت که تعمیر و عیب یابی این قطعه خیلی حساس است و نباید به هیچ وجه در صورت آشنا نبودن، خود اقدام به تعمیر کرد.

تعمیر و خرید شارژر لپ تاپ اچ پی در نمایندگی

شارژر لپ تاپ اچ پی

شارژر لپ تاپ اچ پی

نمایندگی تعمیر و فروش اچ پی از مراکز فروش معتبر انواع آداپتور و لوازم جانبی لپ تاپ اچ پی است. در بخش تعمیرات، متخصصان با تجربه با استفاده از به روزترین تجهیزات اقدام به عیب یابی و سپس تعمیر می‌کنند. در صورتی که قطعه‌ای باید عوض شود، از قطعات اورجینال و اصلی خود آن آداپتور استفاده می‌شود. برای تعمیر فقط کافی است که با نمایندگی تعمیر تماس بگیرید تا کارشناسان ما به خوبی و کامل شما را راهنمایی کنند.

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ اچ پی را داشتید، فقط کافی است که با نمایندگی فروش محصولات HP تماس بگیرید. تمامی محصولات در این شرکت اورجینال بوده و همراه با ضمانت اصلی فروخته می‌شود (البته برای مواردی که ضمانت نامه دارند). یک نکته مهم در خصوص شارژر، مقدار ولتاژ است که باید در این خصوص کامل دقت کنید. انتخاب ولتاژ اشتباه می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند و باعث آسیب جدی به آن شود.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

4 thoughts on “شارژر لپ تاپ اچ پی

  • By رضا - Reply

    سلام.شارژر لپ تاپم خرابه،میزنم ب برق یه بویی میده و صدا یی جلز بلز،،چکارش ککم؟؟؟؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام خدمت شما باید تعویض بشه شارژرتون

  • By رضا - Reply

    سلام وقت بخیر.دستگاه من وقتی به شارژر متصل میکنم که شارژ بشه خاموش میشه.چیکار باید کنم

    • By سهیل مهدی زاده -

      با سلام خدمت شما، ایراد میتونه از شارژر باشه در مرحله اول در غیر این صورت از لپ تاپ هستش که باید چک بشه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>