آموزش تعویض محفظه HP 15-ac121dx CD

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

مقدمه :

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q به طور کامل با دریاچه کابین کار می کند و در حال حاضر شامل چهار مدل متفاوت است. در حال حاضر برای کسب و کارهای کوچک که نیازی به ویژگیهای سازمانی مانند vPro ندارند لپ تاپ مناسبی محسوب می شود. نمونه ای از یک دستگاه که در این بازار هدف قرار دارد HP ProBook 450 G4  است. که اولین لپ تاپ ۱۵ اینچی HP بر پایه Kaby Lake در بخش مشتریان کسب و کار است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

طراحی :

ProBook G4 به دلیل طراحی آن نمی تواند بلافاصله به عنوان یک لپ تاپ HP به رسمیت شناخته شود. به غیر از صفحه نمایش سیاه و سفید و صفحه کلید سیاه و سفید، کل پوشش دارای رنگ نقره ای خاکستری است. گوشه ها و لبه های واحد پایه و درب نمایشگر گرد هستند. در مقایسه با سلف، تفاوت در درجه اول در منطقه لولا دیده می شود. لولا و درب در واحد پایه دستگاه قبلی قرار داشتند.

از لحاظ مواد، HP عمدتا از پلاستیک استفاده می کند. پلاستیکی که برای پایه و درب صفحه نمایش استفاده می شود، پوشش لاستیکی ندارد. از لحاظ پایداری، درب صفحه نمایش را می توان به راحتی با استفاده از نیروی متقابل حرکت داد. فشار به یک نقطه روی صفحه نمایش اعمال شده بسیار سریع به صفحه نمایش منتقل می شود. لولا دارای یک جنس پلاستیکی است. که می توان با یک دست آنرا باز کرد. زاویه باز بسیار محدود است.  فقط حدود ۱۲۰ درجه است که برای لپ تاپ کسب و کار نسبتا تنگ است.

ProBook 450 G4 سبک ترین دستگاه در گروه مقایسه است. اما وزن آن تنها کمی پایین تر از رقبای سابقش و دل است. ThinkPads Lenovo تنها با وزن ۲٫۴ کیلوگرم (~ ۵٫۳ پوند) بسیار سنگین است. به طور خلاصه، می توان گفت که HP دارای یک پوشش است که کاملا مناسب قیمت ProBook 450 G4 است.

اتصالات :

خوشبختانه HP یک پورت USB Type-C را نصب کرده است. همانطور که اغلب مورد برای نوع C است. HP فقط مشخصات USB 3.0 را نشان می دهد. آزمایش های ما نشان داد که این نیز برای پورت حداکثر می باشد. این پورت مجاز به شارژ کردن یا اتصال مانیتور به دستگاه نیست.
با این حال، این به لطف HDMI و VGA به اندازه کافی است. اما عدم وجود DisplayPort به این معنی است که مانیتورهای ۴K خارجی با حداکثر ۳۰ هرتز کار می کنند.
تا آنجا که به توزیع رابط مربوط می شود، پورت ها در هر دو طرف کاملا تنگ می شوند. در هنگام استفاده از پورت USB Type-C یا HDMI، کاربران چپ دست بسیار دشوار می توانند کار کنند. پورت های در سمت راست دست بیشتر در سمت عقب دستگاه قرار دارنذ.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

کارت خوان SD

خواننده کارت SD که HP در ProBook نصب کرده است. این کارت خوان یکی از سریعترین مدل ها نیست، اما یکی از کمترین آن نیز نیست. نمونه بازبینی به میزان تقریبی برابر با ThinkPad E560 در معیار انجام شده با یک کارت حافظه مرجع Toshiba Exceria Pro SDXC 64 گیگابایت UHS-II است. Latitude 3570 دل با توجه به خواننده بسیار کندی خود، به طور چشمگیری عقب مانده است.

 

ارتباطات :

ProBook با ماژول Wi-Fi 7265 (2×2، AC) اینتل عرضه می شود. این شگفت انگیز است زیرا این مدل در واقع یک راه حل است که در کنار نسل Broadwell از پردازنده های اینتل معرفی شده است. در حال حاضر، اینتل Wireless 8265 استفاده می شود. علاوه بر این ماژول Wi-Fi توسط اینتل، HP Realtek را برای ارتباطات کابلی یک ماژول گیگابیت اترنت نصب کرده است. همچنین عملکرد بی نظیری داشت.

 

لوازم جانبی :

HP دارای یک وب کم HD و دو میکروفن که در کنار وب کم قرار دارد. هر دو وب کم و میکروفون عملکردی کمتر از حد متوسط ​​دارند.

 

امنیت :

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q به عنوان یک دستگاه کسب و کار دارای تعدادی ویژگی امنیتی است. البته اسکنر اثر انگشت را که در مفاصل یکپارچه قرار دارد ذکر کنید. این هنوز یک خواننده به اصطلاح کشیدن انگشت است که انگشت را بر روی خواننده کشیده است. در جدیدترین و مدرن تر به اصطلاح خوانندگان لمسی، انگشت به سادگی باید بر روی اسکنر قرار داده شود تا سیستم را باز کند.

سایر ویژگی های امنیتی دیگر نیز در BIOS موجود است. به عنوان مثال، ProBook 450 G4 TPM 2.0 و کلمه عبور مختلف BIOS را برای تأمین امنیت دستگاه ارائه می دهد. علاوه بر این، حفاظت از سرقت Computrace توسط Absolute در BIOS در دسترس است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

 

تجهیزات جانبی :

HP هیچ لوازم جانبی برای ProBook را شامل نمی شود. از آنجا که دستگاه یک پورت اختصاصی ندارد، هیچ اسکله خاصی برای محصول وجود ندارد و تنها راه حل اسلات USB است. این باید در هنگام خرید مدارهای USB Type-C ذکر شود که نمی توانند دستگاه را شارژ کنند و سیگنال ویدئویی DisplayPort بومی نداشته باشند.

 

نگهداری :

نگه داشتن نگهدارنده بزرگ در قسمت پایین باید برای دسترسی به اجزای دستگاه باز شود. این شامل انتشار یک پیچ و چند کلیپ است. هنگامی که این کار انجام می شود، کاربر می تواند به اجزای مختلف دسترسی پیدا کند. بنابراین، ProBook امکانات تعمیر و نگهداری اساسی ارائه می دهد که از یک دستگاه کسب و کار انتظار می رود. هنگامی که فن نیاز به تمیز کردن، استفاده از خمیر گرما و یا جایگزینی باتری، دشوار می شود. این شامل برداشتن واحد پایه است. خواندن دستورالعمل سرویس قبل از انجام این اقدامات توصیه می شود.

 

صفحه کلید :

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q همراه با یک صفحه کلید کامل شامل یک پد اختصاصی می باشد. امروزه در بسیاری از لپ تاپ های ۱۵٫۶ اینچ رایج است. اما نتیجه این است که کل صفحه کلید به سمت چپ منتقل می شود. صفحه کلید در یک ردیف ۶ ردیف اجرا می شود و کلید ها در سبک جوجه کشی ساخته می شوند. تقریبا تمام کلید های کامل هستند تنها کلید چپ چپ، متاسفانه، کمی کوچکتر است. کلید های arrow نیز باید در اینجا ذکر شوند. آنها در همه لپ تاپ های HP یک مسئله مهم هستند. زیرا کلید های فلش عمودی بسیار کوچک هستند.

احساس تایپ کردن کلید صفحه کلید مناسب است. نه خیلی سخت و نه خیلی نرم و مناسب است. نویسندگان پیشرفته با صفحه کلید به خوبی برخورد می کنند. اگر چه دستگاه های کسب و کار با کیفیت بالا اغلب دارای صفحه کلید های حتی بهتر هستند. آنها همچنین دارای نور پس زمینه صفحه کلید هستند که ProBook ندارد.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

 

صفحه لمسی :

صفحه لمسی در نمونه بررسی نسبتا بزرگ است، به ویژه افقی. این به اصطلاح ClickPad است. ProBook 450 G4 در مقایسه با سابق ۴۵۰ G3 متفاوت است. این لپ تاپ با کلیدهای اختصاصی داشت که باعث شد تا مدل جدیدتری به آن برسد. اگرچه بدترین مکانیسم کلیک همه زمانها در اینجا نصب نشده است، اما نمیتواند به دقت کلیدهای اختصاصی برسد. تفاوت کیفیت قابل توجهی در مقایسه با ClickPads با کیفیت بالا وجود دارد.
پد لمسی به استاندارد دقت Touchpad مایکروسافت مربوط می شود و بنابراین شگفت آور نیست که پیمایش، حرکات و زوم از طریق عملکرد صفحه لمسی بی نظم است. تقریبا مانند استفاده از صفحه نمایش لمسی مدرن. مایکروسافت در نهایت می تواند یک استاندارد لمسی را بسازد که تقریبا نزدیک به صفحه لمسی مک است. به ویژه هنگامی که درایورهای بهبود یافته با پد لمسی شیشه ای همراه است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

 

صفحه نمایش :

صفحه نمایش. تولید کننده ProBook 450 G4 با سه گزینه مختلف صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی عرضه می کند: HD (1366×768) بدون لمس، HD با لمس و FHD (1920×1080) بدون لمس. گزینه های صفحه نمایش غیر لمسی مات و صفحه نمایش لمسی براق است. احتمالا بهترین گزینه در مدل ما نصب شده است، پنل FHD است. متاسفانه، این ضعف قاطع با گزینه های HD مشترک است. تمام صفحه ها بر اساس تکنولوژی TN منسوخ شده است.
صفحه نمایش میزان روشنایی را می دهد که می تواند به عنوان قابل قبول توصیف شود. حداکثر ۲۲۰ cd / m² و به طور متوسط ​​۲۰۰ cd / m² به وضوح آن را در انتهای پایین صفحه نمایش مدرن قرار دهید. روشنایی ۷۷٪ نیز کمتر از ایده آل است. در نهایت، کیفیت تصویر کاملا قانع کننده نیست – تصویر به نظر کم رنگ است و با وجود رزولوشن نسبتا بالا، خوب نیست.

این صفحه نمایش یک کارخانه سایه روشن سایه ای است که می تواند از طریق کالیبراسیون حذف شود. با این حال، کالیبراسیون پنل مناسب برای ویرایش تصویر را ندارد: تنها ۵۹٪ در sRGB، رنگ صفحه نمایش بسیار ضعیف است. این صفحه نمایش فقط برای کاربرانی که مایل نیستند مناسب است.

 

سوسو زدن صفحه / PWM  :

فلاش نوردهی صفحه نمایش در ۵۰ هرتز (احتمالا با استفاده از PWM) سوسو زدن با تنظیم روشنایی ۴۰٪ و پایین تر تشخیص داده شد. هیچ نوردهی یا PWM بالای این تنظیم روشنایی نباید وجود داشته باشد. فرکانس ۵۰ هرتز بسیار پایین است. بنابراین ممکن است نوردهی پس از استفاده طولانی باعث ایجاد حالت صوتی و سردرد شود. در مقایسه: ۵۴٪ از تمام دستگاههای مورد آزمایش از PWM برای کاهش صفحه نمایش استفاده نمی کنند. اگر PWM شناسایی شد، به طور متوسط ۱۰۲۸۷ هرتز اندازه گیری شد.

 

کارایی :

در مورد تنوع پیکربندی نمونه بررسی، هیچ دلیلی برای شکایت وجود ندارد. در حال حاضر فقط دو پردازنده ارائه می شود. گزینه ها احتمالا در سال ۲۰۱۷ گسترش خواهند یافت. i5-7200U و تنها پردازنده i7 موجود از نسل دریاچه کاب و i7-7500U ارائه می شوند. خریدار می تواند از اینتل HD 620 یکپارچه یا یک گرافیک اختصاصی Nvidia GeForce 930MX استفاده کند.

ProBook 450 G4 گزینه های مختلف دستگاه ذخیره سازی را ارائه می دهد. ارزان ترین مدل به طور انحصاری با یک SSD 256 گیگابایتی و سایر مدل هایی با هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی مجهز است. ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۰۰ گیگابایت هارد دیسک در محدوده قیمت بالا نصب شده است. گران ترین مدل با یک هارد دیسک ۱ بیتی به جای ۵۰۰ گیگابایت هارد دیسک موجود است. پیکربندی های ارزان قیمت با تنها ۴ گیگابایت رم عرضه می شوند و قیمت بالاتر با ۸ گیگابایت می باشد. این یک حافظه DDR4-2133 است و یک کارت حافظه خالی است. احتمالا حافظه را می توان با نصب یک ماژول گرانقیمت ۱۶ گیگابایتی به حداکثر ۳۲ گیگابایت ارتقا داد.

 

پردازشگر :

Core i7-7500U نصب شده است، همانطور که قبلا اشاره کردیم، نمونه بررسی ما، مدل برتر است. این CPU با TDP 15 وات است، یعنی CPU کم ولتاژ. این کلاس CPU عمدتا برای ultrabooks طراحی شده است، اما در حال حاضر در بیشتر لپ تاپ ها به طور استاندارد نصب شده است. i7-7500U یک پردازنده دو هسته ای است و از Hyperthreading و Turbo Boost اینتل پشتیبانی می کند. CPU دارای یک ساعت پایه ۲٫۷ گیگاهرتز می باشد و می تواند حداکثر ۳٫۵ گیگاهرتز کار کند. این سیستم می تواند به طور کامل از توربو ۳٫۴ گیگاهرتز (چند هسته ای) برای حدود یک دقیقه در آزمون Cinebench استفاده کند.

سپس، CPU از حد TDP 15 وات فراتر رفته است. ساعت بعد از یک دقیقه، به عنوان محدودیت TDP 15 وات تاثیر می گذارد. این به این معنی نیست که ساعت پایه هرگز کمتر از ۲٫۷ گیگاهرتز نزول می کند، اما رفتار بسیار نرمال برای پردازنده های i7 15 وات است. این می تواند تنها هنگام افزایش TDP تا ۲۵ وات – که به CPU اجازه می دهد که از ذخایر موجود به راحتی استفاده کند، اجتناب شود. تهدید مربوط به دما در حال حاضر نیست. حداکثر ساعت ۳٫۵ گیگاهرتز می تواند به طور دائم در آزمایش تک هسته ای نگهداری شود که CPU آن زیر ۱۵ وات است.

سرعت i7-7500U نیز بسیار قانع کننده است. در مقایسه با رقبای قدیمی که همه هنوز بر اساس Skylake هستند، سیستم لبه دارد، به ویژه در آزمایش تک هسته. با این حال، هنوز Core i7-6500U 10٪ و Core i5-6200U در آزمایش چند هسته ای ۱۸٪ است.

 

عملکرد سیستم :

ProBook موفق به رهبری در PCMark 8 می شود، اما جالب توجه است که در آزمون خانگی باقی می ماند. تنها ثابت در هر دو معیار: L560، مجهز به هارد دیسک، آخرین مکان را دریافت می کند. سیستم همیشه سریع است و به ندرت عقب می ماند.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

دستگاه های Torage :

HP دو دستگاه ذخیره سازی را نصب می کند: یک SSD 256 گیگابایت توسط SanDisk، SD8SNAT256G1002 و هارد دیسک توسط توشیبا (MQ01ABD100) با ظرفیت یک ترابایت. از آنجا که SSD دستگاه ذخیره سازی اولیه است و سیستم عامل بر روی حافظه فلش ذخیره می شود.

SSD SSD SATA III است. NVMe در مشخصات ProBook ذکر نشده است و بنابراین ما فرض می کنیم که ProBook این استاندارد را پشتیبانی نمی کند. SSD نمره متوسط را در معیار SSD SS بدست می آورد.

 

کارت گرافیک :

درست همانند ذخیره سازی، HP دو کارت گرافیک مختلف را نصب می کند: در ابتدا، اینتل HD 620 iGPU که به طور پیش فرض U-CPU Generation نسل کابین در نظر گرفته شده است. این در کنار اختصاص GeForce 930MX با ۲ گیگابایت حافظه DDR3 نصب شده است که از سیستم Optimus استفاده می کند.

۹۳۰MX یک راه حل گرافیکی با برد متوسط است. همانطور که معیار ۳DMark نشان می دهد، آن را بسیار سریعتر از پردازنده مجتمع اینتل HD 520 از نسل Skylake است. این نیز در مقایسه با جدیدتر HD 620 درست است. AMD Radeon R7 M370 در ThinkPad E560 به مراتب سریعتر است.

 

عملکرد بازی :

همانطور که قبلا ذکر شد، ۹۳۰MX یک پردازنده گرافیکی پایین تر از حد متوسط است. در نتیجه، نمیتواند آخرین بازیها را با استفاده از وضوح بالا و کیفیت بالا تولید کند. گاهی اوقات بازی های قدیمی تر می توانند در جزئیات متوسط و حتی با رزولوشن FHD پخش شوند. در هر صورت، این GPU برای بازی بهتر از HD 620 اینتل مناسب است.

 

سر و صدای سیستم :

ProBook 450 G4 یک دستگاه بسیار آرام است. هنگام قضاوت فقط فن. متاسفانه، یک هارد دیسک نصب شده است که نویز دائمی را حتی در حالت خاموش ایجاد می کند. لپ تاپ بدون آن بی صدا می شود.

 

درجه حرارت :

نمونه بازبینی همیشه در طول استفاده عادی باقی می ماند. با توجه به سخت افزار کارآمد قدرت، این بسیار شگفت آور نیست. فقط گوشه بالایی چپ و قسمت چپ صفحه کلید، در طول بار، کمی گرمتر می شود. ۴۶ درجه سانتیگراد (~ ۱۱۵ درجه فارنهایت) حداکثر در قسمت پایین است. اگرچه این موضوع در حال حاضر می تواند ناخوشایند نامیده می شود. اما هنوز بحرانی نیست.

دما در CPU حداکثر ۹۹ درجه سانتیگراد را میگیرد، که بسیار نزدیک به خاموش کردن اورژانس است. HP به جای تنظیم کردن در اینجا، درجه حرارت بالاتر را انتخاب کرده است. لازم به ذکر است که فن در طول بارگیری نسبتا بی سر و صدا است. احتمالا سیستم اگر سریعتر چرخش کند، احتمالا خنک تر می شود. آزمایش Cinebench به طور مستقیم پس از آزمون استرس منجر به نمره پایین تر از ۳۳۶ امتیاز از CPU باقی مانده در ۳٫۱ GHz بود.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 - Q

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ProBook 450 G4 – Q

مصرف برق :

دستگاه های مقایسه بدون GPU اختصاصی انرژی قابل ملاحظه ای دارند. مخصوصا در هنگام بار از لحاظ مصرف برق. در اینجا، Latitudes دل بهترین عملکرد ممکن است به لطف صفحه نمایش با وضوح پایین تر است. ThinkPad E560 دارای پردازنده AMD دارای بالاترین مصرف برق بار است.

 

زمان اجرا باتری :

HP یک باتری با ظرفیت ۴۵ Wh را نصب کرده است. این یک باتری یون لیتیوم است که درون پوشش قرار دارد و به راحتی قابل گسترش و یا جایگزینی آن است. در آزمایش Wi-Fi 1.3  ProBook به ۸ ساعت و ۳۳ دقیقه دست یافت. این، با توجه به ظرفیت باتری، یک نتیجه خوب است.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>