شارژ کارتریج hp

شارژ کارتریج hp

شارژ کارتریج hp

شارژ کارتریج hp از خدمات اصلی است که حتماً باید توسط متخصص آشنا به پرینتر و تعمیرات آن انجام شود. متأسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند که خودشان با باز کردن چند پیچ و ریختن پودر داخل تونر، قادر به شارژ کارتریج hp هستند؛ اما ازآنجاکه به نکات و تکنیک‌های ریز همین کار به ظاهر ساده هیچ آشنایی ندارند، در هنگام انجام، دچار اشتباهاتی شده که تا خرابی کارتریج و حتی دستگاه پرینتر هم پیش می‌روند. از همه بدتر اینکه، بسیاری از افراد به ظاهر متخصص هم دچار این اشتباهات می‌شوند.

شارژ کارتریج hp
شارژ کارتریج hp


شارژ کارتریج hp فعالیت کاملاً تخصصی است

شارژ کارتریج hp
شارژ کارتریج hp

باز کردن پیچ‌ها، جا انداختن درست فنرها، مقدار پودر یا جوهر مورد نیاز برای شارژ، تعیین زمان تعویض درام، مگنت یا حتی خود دستگاه کارتریج و در نهایت پیدا کردن مشکل اصلی دستگاه کارتریج، مسائلی نیستند که به راحتی و در مدت زمان کمی بتوان نسبت به آن‌ها مسلط شد و نیاز به تجربه دارد. تجربه‌ای که فقط افراد متخصص و تعمیرکار آشنا به شارژ کارتریج hp قادر به انجام کامل و بدون نقص آن‌ها هستند. برای همین است که همیشه توصیه می‌شود که چه برای شارژ کارتریج hp و چه برای تعمیر دستگاه‌های پرینتر خود حتماً آن را به تعمیرگاه مجاز ببرید.

انواع شارژ کارتریج hp

کارتریج‌های اچ پی به دو نوع لیزری و جوهری تقسیم می‌شود که هرکدام برای شارژ تکنیک‌های مخصوص به خود را دارند. در هر دو نوع، کم شدن جوهر روی کاغذ نشان دهنده کاهش مقدار پودر یا جوهر شارژ است و از این رو باید سریعاً اقدام به شارژ کارتریج hp کرد.

در نوع لیزری، کارتریج پیچ‌های کارتریج در ابتدا باید باز شود و سپس بعد از جداسازی دو قسمت و خارج کردن درام و مگنت و بررسی آن‌ها، قسمت تانک مخصوص پودر را پر کرد و در نهایت به همان صورت باز شدن، دستگاه مجدداً بست.

نوع جوهری حساس‌تر از نوع لیزری است و باید خیلی سریع‌تر و قبل از خشک شدن دستگاه، اقدام به شارژ کارتریج hp جوهری کرد. اگر قطعه کارتریج خشک شود، احتمال کار کردن آن بعد از شارژ ۵۰ درصد است و در صورت کار نکردن باید یک نمونه دیگر را خریداری کرد.

تعویض یا شارژ کارتریج hp

همیشه این سؤال پیش می‌آید که کارتریج hp را باید شارژ یا تعویض کرد و در بیشتر مواقع، این مسئله به یک کشمکش بین تعمیرکار و صاحب دستگاه تبدیل می‌شود. البته از آنجایی که خرید کارتریج hp برای افراد گران می‌شود و همیشه امکان آن وجود ندارد، برای همین هم تعمیرکاران و هم خریداران بیشتر شارژ کارتریج hp را ترجیح می‌دهند.

البته مسلماً شارژ کارتریج hp خود نیازمند رعایت مسائلی است. در صورتی که کارتریج و قطعات آن ایرادی نداشته باشند و هزینه تعمیر آن به مراتب خیلی ارزان‌تر از خرید تمام می‌شود، شارژ کارتریج اچ پی توصیه می‌شود؛ اما این نکته را باید در نظر گرفت که این دستگاه‌ها دارای عمر محدودی بوده و حداکثر بعد از سه بار شارژ باید تعویض شوند و یک نمونه جدید را جایگزین آن کرد.

چه زمانی باید اقدام به شارژ کارتریج hp کرد؟

خود کارتریج به شما می‌گوید که چه زمانی باید شارژ شود. کم شدن جوهر چاپ شده روی کاغذ، افتادن خط‌های روی کاغذ و همچنین روشن شدن چراغ خطر روی دستگاه چاپگر از علائمی هستند که به شما اعلام شارژ کارتریج hp می‌کنند. در هر صورت، زمانی که این علائم را مشاهده کردید، سریعاً اقدام به شارژ دستگاه کرده تا از مشکلات به وجود آمده بعد جلوگیری کنید. یکی از این مشکلات، پودرریزی کارتریج در هنگام تمام شدن و ریختن آن داخل دستگاه است که اگر به موقع رفع نشود، شما مجبور به سرویس دستگاه هم هستید.

خدمات مربوط به شارژ کارتریج hp

شارژ کارتریج اچ پی فقط مربوط به پرکردن تانک یا ریختن جوهر نیست، بلکه خدمات تعمیرات دستگاه هم انجام می‌شود. در حالت کلی، خدمات مربوط به شارژ شامل:

  • شارژ کارتریج hp لیزری و جوهری
  • تعویض درام کارتریج اچ پی
  • تعویض مگنت کارتریج اچ پی
  • تعمیر کارتریج اچ پی

مزایای شارژ کارتریج hp در نمایندگی یا مرکز مجاز

  • استفاده از پودر اورجینال
  • استفاده قطعات اصلی و باکیفیت
  • ثبت مراحل تعمیر و شارژ کارتریج اچ پی در دفتر شرکت
  • دریافت قیمت اصلی
  • ارائه فاکتور رسمی

بعضی از مشکلات رایج مربوط به کارتریج اچ پی

  1. کاغذ خیلی کم رنگ چاپ می‌شود.
  2. در هنگام چاپ، خطوط در سمت راست یا چپ صفحه نمایش داده می‌شود.
  3. کارتریج در هنگام استفاده پودرریزی دارد.
  4. کارتریج پر است؛ اما خطای خالی بودن از طرف پرینتر ارسال می‌شود.
  5. کاغذ در کارتریج گیر می‌کند.
  6. درام یا مگنت کیفیت اولیه را ندارند.
  7. صدای تق تق از کارتریج هنگام کار کردن به گوش می‌رسد.

آیا باید از کارتریج شارژ شده به دفعات استفاده کرد؟

متأسفانه یکی از نکاتی که بیشتر مردم رعایت نمی‌کنند، این است که از کارتریج‌های شارژ شده به دفعات بسیار زیادی استفاده می‌کنند. این نکته را باید در نظر داشته باشید که کارتریج یک دستگاه مصرفی است و نباید توقع داشت که در هر بار شارژ، تعداد کاغذ چاپ شده همانند حالت اولیه و نو آن باشد.

همانطورکه در بالا هم اشاره کردیم، بهتراست که شارژ کارتریج hp بیشتر از دو تا سه بار انجام نشود و بعد از آن، حتماً یک کارتریج نو خریداری شود.

هزینه شارژ کارتریج hp چقدر است؟

اگر همین الآن در اینترنت جست‌وجو کنید، هزینه‌های مختلفی برای شارژ کارتریج hp مشاهده خواهید کرد. از ۸ هزار تومان گرفته تا ۵۰ هزار تومان که همه آن‌ها ادعا در نوع پودر استفاده شده دارند. متأسفانه بعضی از پودرها یا کارتریج‌های اورجینالی که در بازار وجود دارد، فیک بوده و برخی از تعمیرکاران به جای اورجینال آن‌ها را به فروش رسانده یا استفاده می‌کنند. از این رو به هزینه‌های خیلی پایین یا خیلی بالا نباید توجه کرد. همچنین اینکه هزینه بالای شارژ کارتریج hp نمی‌تواند نشان دهنده بالا بودن کیفیت پودر مورد استفاده باشد.

نکات شارژ کارتریج hp

  • هیچ‌گاه بیشتر سه بار، کارتریج خود را شارژ نکنید.
  • از تماس مستقیم دست به درام یا مگنت خودداری کنید.
  • بیش از حد ظرفیت تانک، پودر داخل آن نریزید.
Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 4]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>